Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallen Earth

22.09.2009
58
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V roce 2156 je svět zničen nukleárními a chemickými prostředky. Ty jsi klon v jednom z mála posledních obyvatelných míst na Zemi, v Grand Canyonu a tvojí jedinou prací je přežití ve světě, který nyní staví na destrukci, zradě a křehkých spojeneckých vztazích.

Rabuj, sklízej, tvoř předměty - naprostá většina předmětů ve hře je vyrobená hráči. Hra je kompletně bez určení oboru povolání, takže cokoliv budeš dělat, budeš dělat, protože to tak chceš. Nejsou zde maximální možné levely, takže vylepšovat svoje vlastnosti můžeš stále na lepší a lepší úroveň.

Ve hře budeš součástí velikého dobrodružtví a je už jen na tobě, jestli se z tebe stane obávaný válečník, nebo se jen budeš živit tím, že budeš prodávat, co vyrabuješ a vyrobíš.


Poslední diskuzní příspěvek

@ChimeraEye (10.03.2014 20:29): hele čistě teoreticky jsi čtvrtý člověk co by do toho potenciálně šel, možná z toho něco nakonec i bude :D

Mě ten mortal online neoslovil chci mmorpg bez magie, elfa a dalších čubčích dcer a synů a ještě k tomu s full lootem a to už je nárok ! :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Hrál jsem to když to bylo ještě v betě, takže můj koment spíše směřuje k hodnocení bety.

Fallen Earth by se dal celkem shrnout slovy: tam kde mnohé zklamal fallout 3, může potěšit FE.
Ta hra opravdu má mnohé do sebe. Herní svět je fakt krásně zpracovaný a města jsou skutečně městy a ne třemi baráčky z Falouta 3 nebo F:NW. Troufám se říct, že ti co mluví o volném pohybu a open worldech a nehráli FE, by možná měli zvážit jejich časté užívání, protože ve srovnání FE, je open World snad jen Gothic 3 a to ještě jen ve formě dětské pískoviště.

A co v takovémhle světě se dá třeba dělat? Mám dobrou zprávu pro ty z vás kdo milujete toulky a bloudění a objevování, protože tady si toho kurva užijete do syta! S tím, že často získáte i velmi cenné přehledy a informace, narazíte na vzácné suroviny a zdroje, o kterých budete vědět jen vy a stejně tak mini bosy, nebo tajné bedny, které občas hodí krásný nad standart. Prostě benefity co k tomu patří a předem říkám, zabere vám to moře času, protože svět je skutečně ohromný.

K rychlejší přepravě vám pak poslouží celkem dost dopravních prostředků od roztomilých koníčků až po čtyř kolky a jeepy. Na ty si samozřejmě budete muset nejdřív sehnat díly a postavit.
Hra má bojový model velmi podobný Mass effectu, takže střelba + sem tam tlačítko a je to celkem zábavné.

Co mě osobně však dost vadí je jakým způsobem se tahle hra stává květinkovou pro všechny noobíčky nooběnky a vážně mě to sere! Jestli chcete totiž sundat nějakého (s)(h)ráče, který do vás třeba hodinu šil jaká jste nula, i přesto, že tam vysloveně před ním stojíte v epické výbavě, u epické káry, s epickým kvérem a on má jen špinavé tílko, sesrané kalhoty a jako zbraň flus brok, tak s tím milí pánové a milé dámy zmůžete velké hovno! Nejen že když chcete pvp musíte si jak vošoust za ním ráčivě odjet do pvp zóny, kde samozřejmě pak platí pravidlo střílet na co se hejbá a tak je svět ochuzen o mnohá zajímavá náhodná setkání(která vždy nemusí končit smrtí, ale pouze oloupením, zaplacením částky, nebo naopak spojením se a zvýšit tak šanci přežít) a tohle by hru obohatilo ve všech směrech.

Naprostá absence full lootu v post-apocalyptickém světě! To je jako flusanec do ksichtu a výsměch celému žánru! Nebo když užiju jiný přiměr, tak je to jako hrát Quake arenu, kde vás po loadingu čeká epická bitva v piškorkách, kde skrze klasickýho pavouka možná postoupíte v turnaji do finále!
Nebo jako když chcete jít do kina na akční historický film z druhé světové války a místo výbuchů a roztrhaných těl tam budou obě strany řešit, jak zachránit od granátů děl stromy, faunu a čekat až stěhovavý ptáci odtáhnou na zimu do teplejších krajin.


Upřímně řečeno tohle romantizování post-apokalyptického světa, ve kterém se všichni budou držet za ručičky a nikdo nebude krást aby přežil, nikdo nebude zabíjet aby přežil, mi přijde dost trapná a ošemetná věc!
A proto nadále zůstává nejlepší post-apokaliptickou MMORPG modifikace falloutu online, nebo DayZ.Kde se s vámi nikdo nemazlí a neváhá vám ten kvér srčit do ksichtu i ve městě a kde se musíte dívat jestli náhodou neserete na minu!

Avšak i přes tuto značnou absenci(a moje posednutím pvp s full lootem) Full loot PVP, má Falen Earth co nabídnout, ale nastanou chvíle, kdy vám potečou slzičky, že jste nemohli příležitosti využít.

Zajímavá je i možnost řemeslné výroby a téměř vše co najdete také zužitkovat při výrobě, jenže je toho ve světě tolik, že se o hladu po poptávce nedá moc mluvit a ekonomika tak prostě nefunguje, protože si všechno můžete udělat sami(jo kdyby byl pvp full loot..)

Pro: rozlehlý svět, grafika, atmosféra

Proti: absence full lootu,

+10 +13 −3
  • PC 85
Z tých niečo vyše 200 MMORPG vydaných posledných pár rokov prináša práve neznámy Icarus Studios hru, ktorá prekonáva takmer všetko ostatné. Ale pekne postupne. Okrem unikátnej atmosféry post-apokalyptickéj zeme, unikátnej pre tento žáner, prináša Fallen Earth hneď niekoľko špecifík. Jednou z nich je systém tvorby postavy, ktorá je založená čisto na atribútoch (strength, coordination, endurance, dexterity, perception, charisma, intelligence, willpower), skilloch (first aid, melee, pistol, rifle, group tactics, social, armor use, dodge, athletics), tradeskilloch (armorcraft, weaponcraft, mutagenics, medicine, science, ballistic, cooking, scavanging, nature, geology) a mutáciach, ktoré sa delia do 10 tried. Na vylepšovanie spotrebuvávate Action Pointy, ktoré získavate zo skúsenosti a misií, ktoré plníte.

Ďalšou nie-menej špecifickou vlastnostou je svet o velkosti 1000 km2 bez instancií, bez nahrávacich obrazoviek a bez umelých, nepreniknutelných bariér. Kdežto vo WoWku, či EQ2, ale aj Lotro, a vlastne ďalších 90% onlinoviek, je svet rozdelený do zón, ktoré su obvykle oddelené úzkym chodníčkom obkoleseným horami, je svet vo Fallen Earth otvorený hneď od začiatku do každého smeru. Dá sa prirovnať k svetu vo Vanguard, Darkfall, alebo v Asheron's Call 1.

Súboj tiež nevybočuje z rady bizzarností, a tak narozdiel od drvivej väčšiny hier so systémom tzv. twitch/auto-attack combatu kde hráč klikne na cieľ a potom postupne používa ability z lišty stláčaním repetetívnej schémy 1-2-3-4-1-2-3-4, je súboj vo Fallen Earth čisto FPS s hit boxami. Lepšie povedané hybrid FPS - mutácie totiž skôr fungujú skôr ako už spomínaný auto-attack aim. Umelá inteligencia nepriatelov je štandardná v tomto žánry, a teda - otrasná. Tu je to však o niečo citelnejšie kedže je to FPS. Ak by som mal prirovnať súboj k single player hrám, súboj vo WoW/EQ/Lotro/CoX/... je ako v Dragon Age, kdežto súboj vo Fallen Earth je ako vo Far Cry.

Crafting a Tradeskills tvoria dôležitú súčast hry. Ďaleko dôležitejšiu ako sme zvyknutí. Takmer každý predmet je vyrobiteľný. Cez science je možné vyrobit optiku, zameriavače, bomby, kyseliny, motorky, autá (interceptory), púštne buginy, ale aj rafinovať benzín, sklo, oceľ atď. Medicine umožňuje výrobu first aid kitov a resuscitation kitov, rôzne prípravky na dočastné buffy, či imunity voči chorobám, jedom, ale aj liekov proti bolestiam, zápalom... Mutagenics je tradeskill spätý s mutáciami. Geology umožnuje ťažbu rôznych kovov, scavange rozoberanie rôznych prístrojov vrátane vrakov aút či polorozpadlých domov. Nature je takisto zbieranie podivných rastlín a bavlny. Nature však slúži aj na trénovanie a zlepšovanie vášho koňa. Ballistics, weaponcraft, armorcraft je jasné a slúži na výrobu strelných a chladných zbrani, respektíve rôznej zbroje. Jeden z posledných updatov, pridal další tradeskill - construction, ktorý zatial umožnuje stavbu dočastných campov hocikde v divočine. Čoskoro bude skrz tento tradeskill možné budovať domy, továrne, ba dokonca az hráčske pevnosti o ktoré bude možné bojovať s ostatnými hráčmi.

Hráč má možnosť v pokročilejšom štádiu začať pracovať pre jednu, dve, či tri frakcie, ktore sa tlčú o nadvládu nad conflict mestami, a pevnosťami. Každá zo šiestich frakcií ma dve spriatelené, a tri nepriatelské frakcie. Celkovo to vytvára tzv. faction wheel. Akákolvek splnená misia pre jednu frakciu vám vylepší reputáciu nie len s danou frakciou, ale aj s jej dvoma spriatelenými. Zároveň vám však výrazne pohorší s ostatnými tromi. Frakcie je však možné meniť podľa lubovôle, žiadne rozhodnutie v tomto smere nie je trvalé. Ak sa však začnete hrať s obmieňaním frakcií príliž často, tak sa vám môže stať, že si znepriatelíte všetky frakcie, kedže každý zisk reputácie, je sprevádzaný dvojnásobným poklesom na opačnej strane kolesa. A tak v konečnom dôsledku, celkový súčet vašej reputácie so všetkými šiestimi stranami je vždy záporny, a čím viac misií urobíte, tým viac zápornejší bude. Každá frakcia ponúka rôzne výhody a má rôzne bojové či nebojové zamerania.

Ešte spomeniem mutácie. Po víre Shiva, ktorý vyhubil drvivú väčšinu celosvetovej populácie sa tím čo prežili vyvinuli podivné schopnosti. Tie sa delia do 10 škôl a ich "skroteniu" či porozumeniu je treba sa učit. Každá frakcia vám otvorí ine školy. Mutácie su dalším spestrením už v aj tak bohatom výčte abilít, ktoré sa vaša postava môže naučiť.

Fallen Earth ma spád, dostáva časté updaty a patche. Vývojári sú si vedomí, že žiadnu dalšiu šancu už v tomto žánry nedostanú ak neuspejú. Hrubé odhady hovoria o 30.000 subscriberov, čo by bohate vystačilo dlhodobo na fungovanie 40-50 členného týmu. A vypadá, že to Icarus myslí smrtelne vážne. Hra je ledva vonku pol roka, a už sa zvyšoval level cap, bolo pridané jedno mestečko, nový tradeskill a množstvo opravných hotfixov. Ďalší sektor už klope na dvere, a hráči už netrpezlivo očakávaju nové prídavky na PvP.
+9