Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • X360 60
Víte, původní Fable v mém nitru zanechalo mnoho rozporuplných pocitů, které přetrvávají dodnes. V zásadě je to konzoloidní pičičanda, která co do komplexnosti, vedle PC legend téhož žánru, vypadala jako zarostlý vandrák se zubní pulpitidou a cirhózou jater. Leč svou nenapodobitelnou atmosférou, okouzlujícím šarmem, a nekompromisní vizuální dynamikou hlavní postavy, strčila do kapsy všechny Dragon Ejdže, Witchery a Elder Scroly. Byl to stereotypní, avšak klasický příběh boje dobra se zlem, který si mne naprosto získal.

Dvojka je designově, příběhově a tématicky totožná. Bohužel to zmíněné kouzlo je prakticky pryč. Celé to dobrodružství působí oklešněně, nedodělaně a uspěchaně.

Průběh příběhu je, až na pár drobností, opravdu čistá kopírka originálu s tím rozdílem, že žádný quest není zapamatovánihodný či chytře navržený.
Stejně jako v jedničce je tu quest v aréně, který původně byl prezentován jako grandiózní event. Nebo quest, v jehož průběhu se staneme na několik let vězni sadistického hrdiny, nebo na téměř samotný konec, kdy je celá mapa byla uvržena do boje a chaosu, který skvěle evokoval důležitost vašeho putování. 
Tyto události působí ve dvojce jako questy z nedokončenýho alpha buildu bez jakéhokoliv dopadu na cokoliv. Vývoj postavy byl zjednodušený - ani po deseti letech se vaše, nebo jakákoliv jiná postava nezmění. Nějakých morálních voleb je tu tak za nehet a vaše konání v postatě nic neovlivnuje.

Však ne vše je naprostá kakastrofa. Graficky to vypadá na svou dobu velmi pěkně. Prostředí jsou pestrá a barevná, což pro dobu, kdy převládala šeď, fekálně hnědá a vyblitá barva, bylo velmi nezvyklé - o to však více příjemné. Scenáristicky je hra nabita britským suchým humorem, který je mi děsně sympatickej. Všechny postavy jsou brilantně namluveny a hudba, ikdyž ne tak úderná jako u originálu, má taky pár dobrých momentů. Souboják mě také bavil, líbilo se mi intuitivní propojení kouzlení, střílení a sekání.

Celkově jsem však spíše zlamán. Dvojka zasadila sérii pěknou ránu a trojka, která si vzala to nejhorší z dvojky a ještě více se zjednodušila, dílo smrti dokonala.

A jak víme, nemůžeš zabít, co už mrtvé jest. A co je mrtvé, by mělo zůstat mrtvé.

Pro: Hezká grafika, příjemný humor, skvělý dabing, solidní soubojový systém.

Proti: Spíše mlátička než RPG, výzbroj pouze estetická, chabý příběh, veskrze nedodělané.

+21
  • XboxX/S 70
Musím říct, že i když to RPG z definice je, tak opravdový výraznější RPG feeling tu chybí. Estetika hry fajn a hra je pěkně barevná. Souboje jsou zábavné. Zaujme i humornější ton hry. Vedlejší questy jsem neplnil (moc mě nebavily), až na výjimky, kdy párkrát ve hře musíte naplnit určitý věhlas ve světě, aby hráč mohl spustit hlavní quest. Příběh je poměrně slabý. Hra má sympatický soundtrack. Je tu sice zajímavější systém morálky, ale nějak silně mě to nenadchlo. Nejsilnější klad hry je samotný svět a atmosféra hry. Ještě zajímavým zpestřením je váš psí společník, který vám pomáhá hledat poklady, během cestovaní. Taková blbinka, ale potěšilo mě to. I když je vlastně relativně fajn, v ničem úplně extra neexceluje a není úplně moc zapamatelnovatelné, přesto jsem hraní nějak nelitoval.

Pro: Esteticky styl hry, barevná paleta, souboje, humor, soundtrack, svět, atmosféra, psí parťák

Proti: Slabší RPG prvky, příběh, nic ve hře není moc výrazné zpracováním

+4