Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Rapier (22.03.2024 21:51): Díky. Byl jsem na tom vcelku podobně (s vyjímkou split-screen seancí klasik s bratránky) a až teď jsem se holt vyhecoval. :-)

Na druhou stranu tyhle díly ze 7. generace mají na PC ještě možnost hraní po LANu. Takže by teoreticky mohlo stačit Hamachi nebo podobný prográmek. Případně lokálně to jde obejít prográmky typu Nucleus Co-op (dnes spíš SplitScreen.Me), které umožní více instancí na jednom PC a hře je předhazovat jako hráče na LANce. :-)
Tak. 6 hodinový speedrun online achievementů dokončen. Nakonec jsem sehnal parťáka na Steamu, nějaký brazilský ogara. Skvělý šofér, který se umí neskutečně prodírat polem. A dali jsme to všechno. Ve 2012 jezdecký i konstruktérký titul v co-op šampionátu a pak 30 online závodů. A v 2013 taktéž oba tituly v co-opu a pak ještě 50 online závodů.

Asi si dám od formulí chvílu pauzu. :D
Tak jsem se dozvěděl, že zitra EA končí online podporu pro F1 2010-2014.

Nejspíš jdu s křížkem po funusu, ale pokud to zítra ještě poběží, našla by se prosím nějaká ochotná duše, která by mi pomohla s online achievementy? Konkrétně vyhrát co-op šampionát (stačí 3 kolové závody) a počet dokončených online závodů.
chtěl jsem napsat, že se z toho stala serie NHL, ale s těmi inovacemi v F1 to muže nabrat zajímavé obrátky! (mohlo ??)
Toto jsem našel od 2 fanoušků co pátrají po infu o F1 2014, ale Steam i Codies toto už smazali na Steamu, takže to je "náhoda" že jsem to našel, jinak 2014 má vyjít už brzy a má vyjít i na Next-Gen konzole.

F1 2014 profilovka na Steamu
Konečně pěkné souhrnné video o tom, co se v roce 2014 změní (hlavně vizuálně na autech): http://www.youtube.com/watch?v=CkVGl9bD9T0&feature=share

Atmosférický osmiválce 2.3l nahradí přeplňovaný šestiválce 1.6l se dvěma turbodmychadly. Otáčky budou omezeny z 18000 na 15000. To způsobí úplně jiný chování v různých otáčkách, a v citlivosti plynu. Dost to ovlivní křivku opotřebení pneumatik. Hodně lidí momentálně nadává na zvuk motorů, který zdaleka není tak uječenej, a na malý obsah a počet válců motoru. Bohužel ale asi zapomněli, že prakticky stejné motory se už v historii několikrát objevily, i když s možností točit až do 22 tis. ot./min. Za sezonu se taky sníží počet motorů, které může tým nasadit (v F1 2013 samozřejmě implementováno), z 8 na 5. Výkon dnešních motorů se pohybuje okolo 750 koní (skutečné výkony si týmy přísně střeží), nové šestiválce budou mít okolo 650 koní. V motorech se předpokládají velké rozdíly v účinnosti mezi jednotlivými konstruktéry, a samozřejmě velký otazník nad spolehlivostí (proto mi přijde dost iracionální snižovat limit motorů na sezonu). Pro zajímavost dodám, že před zmrazením vývoje motorů (mohlo se vyvíjet pouze za účelem zlepšení spolehlivosti a životnosti) dokázaly motory F1 fungovat cca 350 km (v plném závodním nasazení), pak už se musel vyměnit. Dnešní motory dokážou urazit ve stejném režimu 2500 km, takže jen pro představu, kam se za těch pár let zmraženého vývoje došlo x).
Převodovka bude osmistupňová, a nebude možnost nastavovat převodové poměry.
KERS se mění na ERS, bude možno přidat k výkonu motoru 160 koní po dobu cca 30 vteřin na kolo (dnes 80 koní po dobu 6.6 vteřin).
Výfuk bude jen jeden a nebude jej možno jakkoli směrovat po zadní části šasi, takže odpadá možnost jakkoli využít výfukové plyny ke kontrole toku vzduchu na zadní části auta.
A nejspíš se i trochu změní vlastnosti pneu, jelikož Pirelli si vyžádalo testování z důvodu nových motorů.

Takže držim palce Codies xD
Tak jsem ještě doplnil pár postřehů, snad už opravdu posledních xP
@Kwoky (09.12.2013 17:58): Až na pár výjimek jsem se s ničím takovým nesetkal, vše by mělo být, alespoň myslím, opraveno.
Safety car mi za sezonu vyjel asi jen 2x, z toho jednou samozřejmě v Monaku. Gumy fungují dobře a dá se v pohodě vyčíst jejich stav. Nezaviněné penalizace občas byly, asi 3x, například při bránění pozice na startu, kdy to AI prostě nacpe do mezery mezi vámi a trávou, ale předjíždění o kolo jsem ještě nevyzkoušel =) S hnojem už nikdo nejezdí (nevšiml jsem si) =) Strategie je dost odlišná už při 25% délce závodu a dokáže to AI poměrně slušně pomíchat a navodit mezi nimi těsné souboje. Variabilita výsledků nic moc, na špici se točí pět nebo šest různých pilotů, ale šampionát je dost vyrovnaný. A do cíle bohužel dojíždí většinou všechny formule, ale to se děje už i v reálu, spolehlivost je enormně vysoká.
Loňskou hru jsem nehrál, jen porovnávám to cos napsal s vlastní zkušeností. Jsem zatím na konci 1. sezony, 25% délky závodů, další sezonu určitě zvýším obtížnost a zkusim 100% závod, teďka se mi povedlo už asi 3x vyhrát se Sauberem, a finish v top 10 není problém, většinou se dostanu i do první pětky.
Vy, co máte to štěstí jezdit "nový" díl... Už jsou opravené ty bugy, které naprosto ničily zážitek ze závodů v F1 2012?
- Bezdůvodné odpojování (padání) ze závodu?
- Nesmyslné odstupy mezi soupeři, kdy formule před vámi má prý 20 sekund náskok, zatímco se jí lepíte na záď?
- Narážení zezadu do AI v boxech?
- Nulové vyjíždění safety caru?
- Fungování pneumatik na principu "funguje / nefunguje" místo postupného zhoršování (např. při prudkém dešti na intermédiích)?
- Nezaviněné penalizace, když AI neuhne při předjíždění o kolo?
- Nezaviněné penalizace, když se po nehodě člověk kousne v úzkém místě a AI místo objetí do hráče narazí?
- Penalizace ve chvíli, kdy jede vláček formulí, všichni jedou jak s hnojem a při nájezdu do zatáčky ještě brzdí o 50 metrů dřív?
- Strategie zastávek v boxech, kdy jedou všichni najednou a stejné gumy, stejnou strategii? A co hůř, že pro ně neplatí povinnost jet suchý závod na Prime i Option?
- Nulová variabilita výsledků? Už si tvůrci všimli, že i takový Maldonado vyhrál velkou cenu?
- Dojíždění všech formulí do cíle?

Je aspoň něco z toho opraveno?
Díky předem za reakci.
Takhle nějak jezdí polo-amatér bez driving assistů x]
Nastavení pro 100% závod.
https://www.youtube.com/watch?v=zb7-IoZb4Fo

Pro další sezonu rozhodně zvýším obtížnost, na professional se mi totiž daří se Sauberem vyhrávat kvalifikace a i závody, a zkusim zvednou délku závodu z 25% na 100%, tak uvidim, jak si povedu. Dost mi ale chybí první a druhý trénink, snad se ale najde nějakej mod, kterej to do hry přidá. Přecijen některé tratě jsem jel poprvý a najít během hodiny čistýho času ideální nastavení a ještě se trať naučit je docela výzva.
@Jirx (komentář): Jo doplnění komentáře se mi líbí, až na to mám chuť, tak někdy časem. =) Mohl bych doporučit Ferrari Virtual Academy, na DH ve schvalovacím procesu, nejde o závodění ale o nejlepší čas, ale má to opravdu brilantní fyziku a především Mugello naskenované laserem je úchvatné, jedna z mých moc oblíbených tratí s formulí. A rozhodně se vyplatí pořídit i Assetto Corsa (nyní v Early Access), bude tam i kariéra, byť se o ní nic moc ještě neví, na DH přidám až při vydání verze 1.0.
@Jirx (18.11.2013 21:52): Souhlas. Třeba ty penalizace jsou občas hodně přísný, ale chápu, že je skoro nemožný to naprogramovat správně. Vždyť i v reálu se někdy podobné situace rozhodují rozdílně - někdy rovnou průjezd boxy, někdy řešení po závodě atd. Holt si hráč musí dávat pozor hlavně při těch startech a v první zatáčce :)
@KRoman47 (19.10.2013 23:11): Já mám zatim pořád radši semi-simulátory, ale jde mi o to aby ty aspekty fyziky mezi arkádou a simulátorem byly nastavené všechny tak nějak ve stejné rovině. To se Shiftu docela daří, F1 mě zatim moc nepřesvědčila.
@Jirx (komentář): Ta cutscéna se zklamáním mechaniků je vyloženě motivační :-D

Jinak dneska jsem odjel první závod v Austrálii (smlouva u Williamsu) a výsledkem bylo slabší 14. místo v kvalifikaci, ale v závodě krásné 7. místo, ikdyž Hamilton na mě poslední kola zle dotíral, páč jsem jezdil dost na hraně a nepohlídal jsem si opotřebení pneu :) Nutno dodat, že australský okruh nepatří k mým nejrychlejším, protože vždycky ztrácím čas ve třetím sektoru..
@Jirx (komentář): Pokud hledáš reálnější fyziku, tak zahoď tohle, NFS Shift už tuplem, a vyzkoušej netKar PRO, pořád ještě za 4€ a k tomu dostupná preview k Assetto Corsa, což bude teprve něco, to natrhne zádele spoustě rádoby simulátorům. ;o) V obou je asi nejvíc propracovaná fyzika s tím správným feelingem.
@Kwoky (19.10.2013 00:08): S určitými výtkami se dá souhlasit (většinou týkajících se AI soupeřů), ale i tak jsou vidět pokroky v této oblasti v průběhu jednotlivých dílů. Zkrátka spousta fandů F1 by nejradši závody na reálné úrovni, kterou známe z TV, ale to je nemožné. Ale pořád trvám na tom, že aby se dalo mluvit o jakémsi adrenalinu a radosti ze závodění, je nutno jezdit minimálně na HARD a s volantem.

Jinak dneska rozehraju sezonu a uvidíme, jaké změny a opravy přinesl tento ročník formulí.
Přitom vylepšit by se tam toho dala tuna - viz můj komentář k F1 2012.
Změn je zoufale málo. Upravená fyzika při zvládání smyků (k lepšímu), přidány staré formule a staré okruhy (zajímavé) a jinak je to naprosto stejné se vším všudy. Pokud tě nebavila 2012, tak se "novému" dílu můžeš vyhnout bez výčitek.
Dejte pak někdo vědět, jaké jsou změny oproti 2012. Tu jsem měl možnost hrát a bylo to bohužel neskutečná nuda.