Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Až do vydání F1 2012 jsem tuto hru považoval za nejlepší simulátor monopostů formule 1. Jak již z názvu vyplývá, hra má licenci na sezonu 2011, kdy celé F1 vládl Sebastian Vettel jezdící za stáj Red Bull, které na paty šlapaly stáje Ferrari a Mclaren. Novinkou pro tuto sezonu byl systém rekuperace kinetické energie (KERS), systém pro snížení odporu zadního křídla (DRS) a hlavně nový dodavatel pneumatik Pirelli, který měl za úkol zatraktivnit závody F1. Oproti minulému roku přibyl jeden nový okruh v Indii (Buddh) a Hockenheim se vystřídal s Nurburgringem.

Oproti předchůdci je zde kladen větší důraz na reálné jízdní vlastnosti vozů, díky pneumatikám Pirelli (které se rychle opotřebávají) zde jsou časté zastávky v boxech, jejich zpracování je na vysoké úrovni. Pneumatiky se zhruba dvě kola dostávají do provozní teploty, poté je možno s nimi jezdit naplno, průměrně mi vydržely asi devět kol jízdy, po překročení životnosti pneu potká tzv. totálka, kdy je skoro nemožné vůz ovládat. Hra samozřejmě obsahuje i DRS a KERS, použití DRS v zatáčce moc nedoporučuji, neboť se vůz vždy dostane do smyku. KERS je nejefektivnější používat ne rovinkách. Velmi příjemným překvapením pro mě byla přítomnost safety caru, který bohužel vyjíždí dost ojediněle, mezi počítačovými soupeři dochází k nehodám minimálně (i reálná sezona 2011 byla na nehody celkem chudá). Samotný systém poškození je pěkně zpracován, s poškozeným předním křídlem monopost hůře sedí na trati.

Monoposty jsou graficky nádherně zpracovány, při jízdě s nimi je na výběr z pěti pohledů kamery, nejraději jsem využíval TV kameru umístěnou nad hlavou jezdce. Mezi monoposty je velký výkonnostní rozdíl, například s vozy týmů Virgin, HRT či Lotus je na nejvyšší obtížnost nemožné bodovat, s vozy týmů středu pole (Williams, Sauber, Force India či Torro Rosso) je zase na nejvyšší obtížnost téměř nemožné dojet na stupních vítězů. Na trati se nejlépe předjíždí v DRS zoně, mimo ni pouze s využitím KERSu to je docela těžké. Během jízdy se mi zdálo, že ve hře téměř nefunguje snížený odpor vzduchu při klasické jízdě (bez DRS) těsně za vozem, například v F1 Challenge '99-'02 je tento efekt mnohonásobně výraznější. Při nastavení počasí na dynamic je možné, že se závod odstartuje za příznivých podmínek a během závodu se spustí dešťová přeháňka. Ozvučení vozů i všeho ostatního je na vysoké úrovni.

Jsem velmi rád, že se v Codemasters rozhodli vydávat licencované simulátory Formule 1 a navázat tak na úspěšnou sérii F1 od Electronic arts.

Pro: výkonnostní rozdíly mezi vozy, grafické zpracování, ozvučení, simulace pneumatik Pirelli, safety car, licence na sezonu 2011

Proti: málo efektní snížený odpor vzduchu při klasické jízdě těsně za vozem

+15
  • PC 90
Jestliže znovuzrozené formule v podobě F1 2010 byly velmi příjemným překvapením, o F1 2011 se dá mluvit o nejlepším formulovém simulátoru vůbec, který vychytal nepodstatné, ale i iritující chyby předchozího dílu. Tím myslím především reálnější jízdní model, chování a opotřebení pneumatik (model podpořený přímo firmou Pirelli) a inteligentnější traťové maršály. Potěší i přítomnost technologických novinek v podobě DRS a KERS, které supluje nám známé nitro. Změnu podstoupily i boxy, kdy už se nemusíte starat o pit limiter a správné dobrždění k mechanikům.

Samozřejmostí je volant. Hráči s klávesnicí budou mít velké problémy především na vyšší obtížnost (případně na mokru), kdy je potřeba citlivé zacházení s plynem a volantem.

Mám za sebou první sezonu u Williamsu - 10.místo celkově, 6. místo v Poháru konstruktérů. Ze začátku jsem si zvykal na jízdní model, opotřebení pneumatik, DRS a KERS, což se začalo pozitivně projevovat v druhé půlce sezony, kdy jsem se pomalu dopracoval až na stupně vítězů, a to hned třikrát, ale na své první vítězství si musím počkat do druhé sezony. Dodám jen, že jsem jezdím obtížnost HARD.

UPDATE: Druhá sezona mi vychází na výbornou, pět závodů do konce, první místo v hodnocení jezdců, několik vydřených vítězství a už jsem se naučil jezdit (a sbírat body) i za těžkého deště.

F1 2011 se hodně povedly a Codemasters jen potvrdili, že na poli závodních simulátorů v současnosti nemají konkurenci.

Pro: grafika, počasí, odstranění chyb z předchozího dílu, jízdní model, opotřebení pneumatik, licence

Proti: destrukční model, tolerování nečisté jízdy soupeřů

+13
  • PC 10
Tohle je nejdražší hra, kterou jsem si kdy v životě koupil a do dneška toho lituju. Je sice hezký, že má skvělou grafiku, reálné vlastnosti vozu, bohatou kampaň nebo věrně udělané tratě, ale k čemu to je, když je plná bugů. Občas se stává, že se během závodu z ničeho nic sama přepne kamera, ale to je v podstatě maličkost. Horší je, že občas dojde k tomu, že se hra špatně uloží a v důsledku toho se hra při načítání kampaně sekne a uložená pozice se vám nenačte. Původně jsem si myslel, že je chyba na mé straně, pak jsem ale zjistil, že stejný problém řeší x dalších hráčů. Problém popsaný výše, se dá sice řešit přepsáním posledního sejvu předposledním, člověk pak přijde "jenom" o poslední odjetý závod, ale v momentě kdy se špatně uloží i ten předposlední, jste totálně v háji a můžete začít hrát celou kampaň od začátku a to docela zamrzí (slušně řečeno), zvlášť pokud jste ji měli dobře rozjetou. 
Nechápu jak někdo mohl pustit na trh takový nedodělek. Královna motorsportu by rozhodně zasloužila lépe udělaný simulátor.

Proti: Bugy

+11