Na tuhle hru jsem se opravdu těšil, jako dlouholetý věrný fanda F1 jsem dekádu (tj. od roku 2002) čekal na další hru z prostředí formule 1. A čekání se vyplatilo, hra je to dobrá, člověk konečně zase může poměřit síly s piloty, které vídá obvíkend v TV.
Jako občasný herní závodník nevlastním volant a tak jsem hru odehrál na klávesnici (pomohlo mi přitom i několik pomocníků v řízení). Přesto se mi jezdilo pěkně a obtížnost byla tak akorát.
Coby zelenáč jsem začal u Lotusu jako kolega veterána Jarna Trulliho. Zpočátku jsem měl velké problémy dostat se z první kvalifikace, udržet se před Trullim a v závodě jsem končil +- na 18. místě. I přes tyto nevalné výsledky jsem byl spokojen a tým také. (Jakýto rozdíl od všemožných závodních her, kde se bere jenom vítězství nebo aspoň bedna, navíc tady mě to 18. místo bavilo a bylo vydřené ;), pocit se rovnal skoro triumfu v závodě). Postupně jsem získával zkušenosti a výsledky se ... nelepšily. Přišlo prokleté Monako, poslední místo v závodě se ztrátou téměř 2 kol. Pak se však karta obrátila, přišly první body, časem i pódium a do konce sezóny i nějaké to vítězství. Podpis nové smlouvy u Sauberu a něčekaný titul mistra světa už ve druhé sezóně. No je to spíš pohádka, měl jsem si odebrat několik elektronických pomocníků a hned bych asi zase nestíhal (na to se vrhnu ve své třetí sezóně u Ferrari).
Hru hodnotím kladně. Má svou atmosféru, info obrazovka v boxech je skvělá. Byl jsem velmi rád za informace při závodě (nebo i kvalifikaci) od závodního inženýra o časových odstupech, počasí, technických věcech, týmovém kolegovi apod. Člověk si nepřipadá, že je na vše sám (i když samozřejmě je) a že mu někdo pomůže. Moc se mi líbil i soundtrack, který se hodí do závodního prostředí a zároveň to není žádný tvrdý rock či techno. Musel jsem si i poopravit názor na spoustu okruhů. Nesnáším Valencii a Singapur, ale když jsem si je projel, tak jsem zjistil, že se tady závodí celkem pěkně a zábavně a není to taková nuda jako v TV. Potěšil mě i Hockenheimring, který jsem nesnášel kvůli přestavbě mého nejoblíbenějšího okruhu. Závody jsou zde bezva, rychlé rovinky tu pořád nějaké nechali (přesto byl starý okruh lepší, viz série Formula One Grand Prix).
Hra má i pár chyb. Nejvíc mě zarazilo, když jsem v kvalifikaci najel do měřeného kola, během něj předjel nějaký vůz, kus mu poodjel, dojel do cíle a zjistlil, že předjetý jezdec má lepší čas než já (jen proto, že to byl Redbull, McLaren, Ferrari). Prostě dění na trati nekoresponduje s časomírou. Proto i závody často končí s podobnými výsledky a překvapení je možné pouze při deštivém závodě (ale i tak jen málo). Také mě mrzí, že celé pole formulí pošlušně krouží a za celý závod nenastane žádný technický problém k odstoupení. Auta vypadávají jen po těžkých nehodách (možná jsem jen překoukl nějaké nastavení, ale technická odstoupení mi vážně chyběla, v předchozích F1 hrách byla). Další chybu jsem spatřil po první sezóně, kdy mi chodily nabídky od týmů. Týmy se zájmem o mé služby mi bez vyjímky nabídly sedačku, kterou by musel uvolnit mladší z jezdecké dvojice (což je však často lepší pilot). Na toto pravidlo by doplatil i Lewis Hamilton, ač v sezóně vyhrál titul mistra světa a Button měl zhruba polovinu jeho bodů, (do McLarenu jsem však z osobních důvodů přestoupit nemohl). Zamrzela mě absence hlubších statistik, často bych rád věděl, jak dopadl předposlední závod, ale kromě pořadí mistrovství jezdců a týmů + okleštěných osobních statistik tu nic není. Nelíbily se mi ani postavy mechaniků a novinářů. Nejenže každý tým má stejnou pětku mechaniků na stejných postech, ale jejich dvojčata zasedají i na tiskových konferencích. A interview jsou dost fádní a otravná. O chybách jsem se rozepsal, ale vlastně nemají na hru nějaký zásadní vliv, takže nemusím strhávat hodně procent v hodnocení. (Rád bych ale, aby v dalších dílech už nebyly).
F1 2010 je dobrá závodní hra z mého oblíbeného sportu navíc po velmi dlouhém čekání. Určitě se vyplatí zahrát si jí. Doufám, že další díly půjdou v těchto šlépějích.
Jako občasný herní závodník nevlastním volant a tak jsem hru odehrál na klávesnici (pomohlo mi přitom i několik pomocníků v řízení). Přesto se mi jezdilo pěkně a obtížnost byla tak akorát.
Coby zelenáč jsem začal u Lotusu jako kolega veterána Jarna Trulliho. Zpočátku jsem měl velké problémy dostat se z první kvalifikace, udržet se před Trullim a v závodě jsem končil +- na 18. místě. I přes tyto nevalné výsledky jsem byl spokojen a tým také. (Jakýto rozdíl od všemožných závodních her, kde se bere jenom vítězství nebo aspoň bedna, navíc tady mě to 18. místo bavilo a bylo vydřené ;), pocit se rovnal skoro triumfu v závodě). Postupně jsem získával zkušenosti a výsledky se ... nelepšily. Přišlo prokleté Monako, poslední místo v závodě se ztrátou téměř 2 kol. Pak se však karta obrátila, přišly první body, časem i pódium a do konce sezóny i nějaké to vítězství. Podpis nové smlouvy u Sauberu a něčekaný titul mistra světa už ve druhé sezóně. No je to spíš pohádka, měl jsem si odebrat několik elektronických pomocníků a hned bych asi zase nestíhal (na to se vrhnu ve své třetí sezóně u Ferrari).
Hru hodnotím kladně. Má svou atmosféru, info obrazovka v boxech je skvělá. Byl jsem velmi rád za informace při závodě (nebo i kvalifikaci) od závodního inženýra o časových odstupech, počasí, technických věcech, týmovém kolegovi apod. Člověk si nepřipadá, že je na vše sám (i když samozřejmě je) a že mu někdo pomůže. Moc se mi líbil i soundtrack, který se hodí do závodního prostředí a zároveň to není žádný tvrdý rock či techno. Musel jsem si i poopravit názor na spoustu okruhů. Nesnáším Valencii a Singapur, ale když jsem si je projel, tak jsem zjistil, že se tady závodí celkem pěkně a zábavně a není to taková nuda jako v TV. Potěšil mě i Hockenheimring, který jsem nesnášel kvůli přestavbě mého nejoblíbenějšího okruhu. Závody jsou zde bezva, rychlé rovinky tu pořád nějaké nechali (přesto byl starý okruh lepší, viz série Formula One Grand Prix).
Hra má i pár chyb. Nejvíc mě zarazilo, když jsem v kvalifikaci najel do měřeného kola, během něj předjel nějaký vůz, kus mu poodjel, dojel do cíle a zjistlil, že předjetý jezdec má lepší čas než já (jen proto, že to byl Redbull, McLaren, Ferrari). Prostě dění na trati nekoresponduje s časomírou. Proto i závody často končí s podobnými výsledky a překvapení je možné pouze při deštivém závodě (ale i tak jen málo). Také mě mrzí, že celé pole formulí pošlušně krouží a za celý závod nenastane žádný technický problém k odstoupení. Auta vypadávají jen po těžkých nehodách (možná jsem jen překoukl nějaké nastavení, ale technická odstoupení mi vážně chyběla, v předchozích F1 hrách byla). Další chybu jsem spatřil po první sezóně, kdy mi chodily nabídky od týmů. Týmy se zájmem o mé služby mi bez vyjímky nabídly sedačku, kterou by musel uvolnit mladší z jezdecké dvojice (což je však často lepší pilot). Na toto pravidlo by doplatil i Lewis Hamilton, ač v sezóně vyhrál titul mistra světa a Button měl zhruba polovinu jeho bodů, (do McLarenu jsem však z osobních důvodů přestoupit nemohl). Zamrzela mě absence hlubších statistik, často bych rád věděl, jak dopadl předposlední závod, ale kromě pořadí mistrovství jezdců a týmů + okleštěných osobních statistik tu nic není. Nelíbily se mi ani postavy mechaniků a novinářů. Nejenže každý tým má stejnou pětku mechaniků na stejných postech, ale jejich dvojčata zasedají i na tiskových konferencích. A interview jsou dost fádní a otravná. O chybách jsem se rozepsal, ale vlastně nemají na hru nějaký zásadní vliv, takže nemusím strhávat hodně procent v hodnocení. (Rád bych ale, aby v dalších dílech už nebyly).
F1 2010 je dobrá závodní hra z mého oblíbeného sportu navíc po velmi dlouhém čekání. Určitě se vyplatí zahrát si jí. Doufám, že další díly půjdou v těchto šlépějích.
Pro: F1, licence, okruhy, obtížnost pro všechny
Proti: pár chyb (bez vlivu na závodění)