Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Že je konzolová verze této hry lepší než DOSová je celkem známé, stejně jako že se dost liší, ale až takový rozdíl jsem nečekal. Část pozitivnějších dojmů je samozřejmě daná remasterem od Night Dive. Lepší grafika, plynulost a moderní ovládání dost pomůžou. Navíc vychází jak z verze pro PlayStation tak především Sega Saturn, přičemž údajně kombinuje to nejlepší z obou. Pro autentičtější zážitek je možné dokonce přepínat mezi originální a novou mapou světa nebo deaktivovat nově přidané checkpointy. Prostě v Night Dive odvedly opět dobrou práci.

Jak původní PC verze tak ostatní mají stejné zasazení, prostředí i většinu zbraní a nepřátel. Liší se toho ale dost. Především jednotlivé úrovně jsou o něco menší, ale stále dost komplexní a hlavně mají více východů. Pomocí mapy můžete cestovat do všech navštívených úrovní a díky nové schopnosti najít další cestu nebo potřebný artefakt. Vše je podobně propojené jako například v Hexenovi, ale stále je k dispozici celá hra, nejen konkrétní hub. Zmiňované schopnosti jsou další odlišností. DOS verze přinesla tradiční power-upy aktivované za manu. V původní hře dávají nalezené předměty permanentní schopnost - lepší skok, levitace nebo možnost zrušit silové pole. Průchod hrou se tedy nese v duchu metroidvanie. Vše je opravdu skvěle navrženo a průzkum světa je zábavný až do konce.

Kromě zmíněných artefaktů a tradičních klíčů je možné pátrat ještě po třech typech předmětů. Pro dobrý závěr je nutné nalézt všechny části komunikační soustavy, což není obtížné - pípají jak na mapě, tak v úrovni. Pět symbolů Ankh samozřejmě poskytne výrazné zvýšení života. Nejpečlivěji ukryté jsou panenky autorského týmu, což je čistě sběratelský předmět. Nevím tedy jestli nepřinese nějakou výhodu vlastnictví všech, našel jsem sotva třetinu a i tak v tom utopil pár hodin. Některé mají opravdu komplexní úkryty.

Zbraně sice nemají sdílenou munici, ale jen jeden typ předmětu ji doplňuje. Je tak nutné mít v ruce patřičnou zbraň. Je to zvláštní koncept, ale lze tak velkou část hry projít s preferovanou zbraní. Obtížnost se mi zdála nižší než u DOS verze, ale částečně to bude lepším ovládáním remasteru. Na druhou stranu i skákací pasáže jsou zde rozumnější a díky speciálním schopnostem i lépe zvládnutelné. PowerSlave Exhumed je tak pro mě velmi příjemným překvapením a hrou kterou mohu doporučit.
+21