Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Drolin (11.08.2013 22:31): Souhlasím, že budou. Otázkou je, kdo si bude moci dovolit je vyrábět.

O drahém vývoji her pro současnou gen toho bylo již napsáno hodně, takže úprk k 3DS, Vitě či tabletům zas tak moc nepřekvapuje. Příkladem buď nový Tomb Raider, který přes (relativně) vysoké prodeje zůstal za očekáváním.

Já tedy doufám, že lze zakoupit i normální věci bez ero podtextu. Už jen pro dobro japonského národa :) Paradoxně ani jedna z těch postav není původně z eroge, ale normální VN. A, jak jsem psal, Angel Beats je sázka na jistotu. Zaběhnutá značka má větší potenciál, než nějaká nová. Jména prodávají.

Zrovna event arty byly předmětem toho článku. Vytvořit CG v HD prý dá velkou práci a cena je mnohonásobně vyšší, než jeden záběr v anime.
@Solidor (11.08.2013 21:48): Jistě nejdůležitějším faktorem to není, ale myslím, že opulentní a velké 50+ VN budou táhnout i nadále. Ač proměna u jRPG dává za pravdu opaku, tedy že by série jako Persona, SMT, Dragon Quest atd. braly za útočiště handhely by mě před pár lety vůbec nenapadlo.

Tedy, zajímalo by mě je, v jakých domácnostech by byly tyto produkty, visual art, tolerovány. Ač majorita vlastníků bude asi na kolejích či privátech :). A škoda, že VN se inspirují většinou v těch ničím zvláště zajímavých anime extraktech žánru, jako je ten Angel Beats.

/ 8,000 ~ 15,000 jenů (x20) za jeden event art? :O atd.
Tedy toto trochu osvětluje většinu postupů, a pro hráče případných nedostatků.
@Drolin (11.08.2013 20:26): Key je stále velmi silná značka a vydělává na prodejích nejen her, ale i věcí okolo. Brzy začnou dělat na VN adaptaci Angel Beats, která je po Rewrite trochu sázka na jistotu. T-M nedávno vydal na PSP Fate/Extra CCC a prodeje údajně byly nad očekávání.

Sice to není ten článek, ale tady je rozpis cen vývoje VN. Vezmu si třeba Umineko, kde už v původním PC vydání byla všechna hudba (včetně jmen jako Akiko Shikata či Ayumu). V Rose Guns Days už i postavy dělalo více lidí a kvalita spritů prudce vzrostla. Animátory nebo dabing (btw. opravdu jsem se divil, že Alchemist zaplatil dabing do Umineka, cena musela být dost vysoká) by si jistě tvůrci dovolit nemohli, jenže to není úplně nejdůležitější.
@Solidor (11.08.2013 19:12): Stále? Já byl tedy toho pocitu, že Key již dožívá z Clanned, Little Busters a Rewrite a Type-Moon z různých Fate/Stay.

A to je zajímavá hypotéza. Nicméně nevím, jak by si amatéři mohli dovolit stejné dabéry či renomované animátory.
@Drolin (11.08.2013 18:32): To jistě ne, přeci jen Type-Moon má pod sebou mocný Nasuverse a Key ta nejznámějších anime ve svém žánru. I když čistě z herního pohledu možná souhlasím. A C's Ware je už záležitostí minulosti a hlavně nemají podle her žádná známá anime, přes která se většina hráčů k VN dostane. Mluvím tedy ze západního pohledu. V Japonsku tomu bude jinak.

Připomíná mi to jeden článek, který říkal že velcí VN vývojaři brzy zaniknou, protože je vývoj VN v HD rozlišeních příliš drahý a amatéři již zvládají hry ve stejné kvalitě jako oni.
@mazar1234 (11.08.2013 18:04): :)

Obvykle jde o hc strategie, vizuální novely, plošinovky a především bojovky. Pokud se prohrneš tunou slabot, tak jde narazit na klenoty.
(kdo pozná čtyři hry dle screenshotů, vyhrává nehynoucí respekt :)

@Solidor (11.08.2013 18:23): Podle mě už 07th jsou možná již známější, než Key nebo Type-Moon, jejichž vrchol slávy byl přeci jen asi dříve. Ono na devadesátkovou C's Ware si již asi také moc hráčů nevzpomene.
@Drolin (11.08.2013 18:01): Mám v plánu zkusit ještě eXceed, které má sice pevnou kameru, ale obtížnost asi bude o to vyšší.

Mezi indie studia patří i 07th Expansion, které je už i na západě asi stejně známé jako velikáni typu Key, takže se pomalu dostávají i k nám.
@Solidor (11.08.2013 17:28): Řekl bych že ano, jinak by tam nebyla tak populární např. Touhou série. A ohledně těchto pohybově volných shoot em upů, tak těch bude asi velmi malé procento, jelikož se obtížnost ještě násobí špatnou orientací a to je až příliš i na hráče běžných shoot em upů.

Ono, japonské indie hry, ty jsou jak si psal z velké části velmi špatně stravitelné.