Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírnou simulací, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 400 miliardami hvězdných systémů vytvořenými pomocí procedurálního generování, včetně Sluneční soustavy a hvězd viditelných ze Země. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat různé typy skutečných astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi ovlivňujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná v místním systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených) planetách a měsících.
Pokud jde o komunitní aspekt hry - v momentálním stavu hry nelze posoudit, co vše hra umožní při vydání nebo později. Jednu herní session spolu sdílí omezený počet hráčů, nejedná se tedy o MMO v pravém slova smyslu. Přátelé jsou preferovaně umísťování do stejných sessions. Naimplementován je již lodní modul, který umožňuje sledovat vesmírná plavidla při mezihvězdném cestování (není to však nic triviálního) a lokální Player-to-Player komunikace. K PvP soubojům může docházet, ale hra obsahuje mechaniky, jak se jim vyhnout. Coop PvE lze vyzkoušet po dohodnutí se s přáteli na společné návštěvě oblastí Extraction Zones / Nav Beacons / Combat zones. Přislíbeny jsou komunitní funkce uvnitř skupin a herních aliancí.
Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (hra v uzavřené skupině). Singleplayer by měl být přístupný online nebo offline v Private play.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi ovlivňujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná v místním systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených) planetách a měsících.
Pokud jde o komunitní aspekt hry - v momentálním stavu hry nelze posoudit, co vše hra umožní při vydání nebo později. Jednu herní session spolu sdílí omezený počet hráčů, nejedná se tedy o MMO v pravém slova smyslu. Přátelé jsou preferovaně umísťování do stejných sessions. Naimplementován je již lodní modul, který umožňuje sledovat vesmírná plavidla při mezihvězdném cestování (není to však nic triviálního) a lokální Player-to-Player komunikace. K PvP soubojům může docházet, ale hra obsahuje mechaniky, jak se jim vyhnout. Coop PvE lze vyzkoušet po dohodnutí se s přáteli na společné návštěvě oblastí Extraction Zones / Nav Beacons / Combat zones. Přislíbeny jsou komunitní funkce uvnitř skupin a herních aliancí.
Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (hra v uzavřené skupině). Singleplayer by měl být přístupný online nebo offline v Private play.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírnou simulací, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 400 miliardami hvězdných systémů vytvořenými pomocí procedurálního generování, včetně Sluneční soustavy a hvězd viditelných ze Země. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat různé typy skutečných astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi ovlivňujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná v místním systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených) planetách a měsících.
Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (hra v uzavřené skupině). Singleplayer by měl být přístupný online nebo offline v Private play.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi ovlivňujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná v místním systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených) planetách a měsících.
Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (hra v uzavřené skupině). Singleplayer by měl být přístupný online nebo offline v Private play.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírnou simulací, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 400 miliardami hvězdných systémů vytvořenými pomocí procedurálního generování, včetně Sluneční soustavy a hvězd viditelných ze Země. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat různé typy skutečných astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi ovlivňujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná v místním systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených) planetách a měsících.
Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (hra v uzavřené skupině). Singleplayer bude přístupný online.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi ovlivňujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná v místním systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených) planetách a měsících.
Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (hra v uzavřené skupině). Singleplayer bude přístupný online.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírná hra, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 100 miliardami hvězdných systémů (400 miliardami hvězd) vytvořenými pomocí procedurálního generování. Umístění a klasifikace cca 160 tisíc nejznámějších hvězd včetně Slunce odpovídá skutečnosti a několik objektů Sluneční soustavy (k 14.12. 2014 zatím pouze Země a Mars) má speciální textury. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat mnohé typy astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírná hra, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 100 miliardami hvězdných systémů (400 miliardami hvězd) vytvořenými pomocí procedurálního generování. Umístění a klasifikace cca 160 tisíc nejznámějších hvězd včetně Slunce odpovídá skutečnosti a několik objektů Sluneční soustavy (k 14.12. 2014 zatím pouze Země a Mars) má speciální textury. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat mnohé typy astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi v first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírná hra, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 100 miliardami hvězdných systémů (400 miliardami hvězd) vytvořenými pomocí procedurálního generování. Umístění a klasifikace cca 160 tisíc nejznámějších hvězd včetně Slunce odpovídá skutečnosti a několik objektů Sluneční soustavy (k 14. 12. 2014 zatím pouze Země a Mars) má speciální textury. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat mnohé typy astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírná hra, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 100 miliardami hvězdných systémů (400 miliardami hvězd) vytvořenými pomocí procedurálního generování. Umístění a klasifikace cca 160 tisíc nejznámějších hvězd včetně Slunce odpovídá skutečnosti a několik objektů Sluneční soustavy (k 14. 12. 2014 zatím pouze Země a Mars) má speciální textury. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat mnohé typy astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírná hra, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 100 miliardami hvězdných systémů (400 miliardami hvězd) vytvořenými pomocí procedurálního generování. Umístění a klasifikace cca 160 tisíc nejznámějších hvězd včetně Slunce odpovídá skutečnosti a několik objektů Sluneční soustavy (k 14. 12. 2014 zatím pouze Země a Mars) má speciální textury. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat mnohé typy astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
V roce 2015 hru rozšířil datadisk Elite Dangerous: Horizons, který se od 27. října 2020 stal součástí základní hry a byl tohoto dne uvolněn pro všechny hráče zdarma ve formě updatu.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
V roce 2015 hru rozšířil datadisk Elite Dangerous: Horizons, který se od 27. října 2020 stal součástí základní hry a byl tohoto dne uvolněn pro všechny hráče zdarma ve formě updatu.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírná hra, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 100 miliardami hvězdných systémů (400 miliardami hvězd) vytvořenými pomocí procedurálního generování. Umístění a klasifikace cca 160 tisíc nejznámějších hvězd včetně Slunce odpovídá skutečnosti a několik objektů Sluneční soustavy (k 14. 12. 2014 zatím pouze Země a Mars) má speciální textury. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat mnohé typy astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
V roce 2015 hru rozšířil datadisk Elite Dangerous: Horizons, který se od 27. října 2020 stal součástí základní hry a byl tohoto dne uvolněn pro všechny hráče zdarma ve formě updatu.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
V roce 2015 hru rozšířil datadisk Elite Dangerous: Horizons, který se od 27. října 2020 stal součástí základní hry a byl tohoto dne uvolněn pro všechny hráče zdarma ve formě updatu.
Elite: Dangerous je akční, objevovací a obchodní vesmírná hra, která se odehrává v reálně (1:1) namodelované Mléčné dráze s cca 100 miliardami hvězdných systémů (400 miliardami hvězd) vytvořenými pomocí procedurálního generování. Umístění a klasifikace cca 160 tisíc nejznámějších hvězd včetně Slunce odpovídá skutečnosti a několik objektů Sluneční soustavy (k 14. 12. 2014 zatím pouze Země a Mars) má speciální textury. Menší část hvězdných systémů je ve hře obsazena frakcemi Federace (The Federation), Císařství (The Empire) a Aliance (The Independent Alliance of Systems), zbytek herního světa je neprozkoumaný a k dispozici vesmírným tulákům k objevování. Vývojáři projevili smysl pro detail nejen v tom, že umožní hráčům prozkoumat mnohé typy astronomických objektů a jevů z pohodlí kokpitu své vesmírné lodě cestující nadsvětelnou rychlostí, ale např. i tím, že renderovaná obloha věrně odpovídá skutečné pozici hráče v galaxii, nebo tím, že je do hry naimplementována newtonovská fyzika (gravitační pole objektů).
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
V roce 2015 hru rozšířil datadisk Elite Dangerous: Horizons, který se od 27. října 2020 stal součástí základní hry a byl tohoto dne uvolněn pro všechny hráče zdarma ve formě updatu.
Hra probíhá v otevřeném světě, který by měl být ozvláštňován dynamickými událostmi, ať už procedurálně generovanými, nebo připravenými vývojářem. Hráč se o těchto událostech dozví z novinek (Newsfeed) na vesmírných stanicích. Herní frakce mají svá vlastní vesmírná plavidla, ke kterým může být přístup omezen v závislosti na reputaci hráče a do kterých lze dokoupit moduly rozšiřující funkcionalitu lodí. Obchodování má vliv na stav zásob materiálu na vesmírných stanicích, který je společný pro všechny hráče (MMO prvek), a tím pádem zpětně ovlivní i profitabilitu mezihvězdných obchodních cest. Svými akcemi si budujete reputaci u herních frakcí a korporací. Pokud překročíte pravidla platná pro politické uspořádání navštíveného systému, můžete být místními autoritami pokutováni nebo zničeni. Přivydělat si můžete na černém trhu, plněním questů, prodejem kartografických údajů, PvE souboji nebo těžbou surovin. Čím dále od civilizace budete hledat suroviny, tím větší šanci budete mít, že najdete něco cenného.
Vývojáři chtějí hru postupně rozšiřovat o nové funkce - o herní NPC, posádku, možnost procházet vesmírnými loďmi i stanicemi ve first person pohledu. Svatým grálem, ke kterému vývojáři vzhlíží, je umožnit přistání a volný pohyb po (mrtvých, živých, obydlených - ale každopádně procedurálně generovaných) planetách a měsících. V jednom ze starších herních newsletterů byla naznačena i podoba měst při pohledu seshora. Vývojář slíbil, že bude různé aspekty hry průběžně vylepšovat, a jednou za čas vydá placený datadisk, který do hry vnese novou funkcinalitu.
Hra vyžaduje připojení k internetu. Hrát lze online v Open play (všichni se všemi) nebo Group play (v uzavřené skupině). Singleplayer je přístupný online v Solo play. V Open play a Group play dokáže hra do jedné herní instance pomocí matchmakingu připojit nanejvýš 32 hráčů (přátele preferovaně). Většinu vesmírných lodí ovládá AI.
V roce 2015 hru rozšířil datadisk Elite Dangerous: Horizons, který se od 27. října 2020 stal součástí základní hry a byl tohoto dne uvolněn pro všechny hráče zdarma ve formě updatu.