Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dynablaster

Bomberman II

1992
78
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hra ze série Bomberman (v Evropě vydaná pod názvem Dynablaster) vás uvede do děje krátkou animací, kde Černý Bomberman vykrade banku, ale ještě před příjezdem policie přehodí vinu na Bílého Bombermana, který šel zrovna kolem. Ten je poté zavřen do vězení a nezbývá mu, než z vězení utéct a usvědčit pravého viníka.

Na hráče čeká šest levelů o osmi úrovních. Z vězení putuje hrdina do lesa, hor, bažin, jeskyní, až se dostane zpět do vězení s opravdovým viníkem. V každém bludišti je zcela jasný úkol – zabít v daném časovém limitu všechny příšery pomocí bomb a najít průchod dál do dalšího kola. V každém kole je pod jedním z bloků schován power-up například v podobě prodloužení paprsku výbuchu, navýšení počtu bomb, ruční ovládání výbuchu apod. Některé z power-upů jsou permanentní a některé fungují jen do následné smrti. Pokud přijde hráč o všechny životy, nabídne mu hra pokračování, nebo konec hry. K dispozici má ale kód, který ho při dalším hraní vrátí do levelu, kde předtím skončil.

Hra vyšla pouze na platformu NES, což přineslo několik změn a omezení. Působí sice vizuálně i hratelnostně jako Dyna Blaster, ale přesto se najde několik rozdílů. Příběh je jiný a jednotlivých kol je 6x8 (48), nikoliv 8x8 (64). Liší se i design bludišť, které se buď skládají z jedné obrazovky nebo jsou protažena vodorovně do pravé strany, ale už ne horizontálně směrem dolů. Objevují se i bonusová kola, která slouží k nastřádání co nejvíce bodů a hráč v nich nemůže umřít. Klasičtí bossové, kteří číhali v každém posledním (osmém) kole v oblasti, v této hře nejsou a pouze je navýšen počet "běžných" příšer. Multiplayer je možný ve dvou či třech hráčích.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • NES 85
Jsem si tak brouzdal po netu a vytanula mi na mysli moje oblíbená hra Dyna Blaster, s kterou jsem si už několikrát užil spoustu pěkné zábavy. Tak jsem se jal hledat všechny podobné hry. Narazil jsem na českou hru Bombič, která vznikla kdysi v časech, kdy Becherovka podporovala herní scénu. Hrál jsem jí až nezdravě hodně času a přesto, že mě bavila, tak jsem se na hodiny zasekl někde za polovinou hry a ne a ne ten level pokořit, ta obtížnost je tam na můj vkus až extrémní, nebo už nemám takové reflexy? Těžko říct, ale další trápení jsem uťal a hledal jsem tedy jinou hru.

Našel jsem tedy tuto, vypadá prakticky stejně jako Dyna Blaster, má skoro stejný evropský název, ale najde se tam pár rozdílů, jednoduše řečeno je to taková okleštěnější verze původní hry, asi by platforma NES plnou verzi neutáhla :) Hra má i jiný příběh, ale nedokážu říct, jestli lepší nebo horší, ono upřímně jde jen o pár obrázků a těch starých dobrých strojových zvuků a vlastní hra s příběhem na první pohled ne úplně souvisí, ale o tom to není.

Důležitá je hratelnost a ta je stále dobrá, člověk se tedy snaží pomocí bomb pozabíjet okolní příšery, nezabít sebe a najít v limitu průchod do dalšího kola, pokud se jeden z těchto bodů nepovede, tak se musí zas od začátku kola. Občas hra nabízí neřešitelné situace, kdy hned na začátku není žádný manipulační prostor a klidně ze dvou směrů na mě bezstarostně nalítávaly ty různé příšery, v pár kolech se mi to stalo třeba 20x za sebou, což je už dost nemilé, ale i tak, za takových 15 minut jsem se dostal do dalšího levelu a tam už bylo klidněji (někdy).

Hra dobře odsýpala a za nějaké 3-4 hodiny jsem měl hotovo. Jasně není to hra, která vás posadí na zadek (a asi tomu tak nebylo ani, když vyšla), ale nabízí příjemné hraní, rozumnou výzvu a i taková ta nostalgická nálada se dostaví. Tenhle kousek se dá hrát v pohodě i dnes, a přiznejme si, že to není u skoro 30 let starých her úplná samozřejmost. Bombám zdar.

Pro: klasická hratelnost, odsýpající hraní, nostalgie

Proti: okleštěnější verze Dyna Blaster, občas neřešitelné situace

+20
  • NES 70
Téměř po 30-ti letech od vydání jsem dostal do rukou pokračování praotce Bombermanů s retro konzolí zakoupenou v roce 2022. Políbený jsem byl dosud jen starším Dynablasterem, který samozřejmě pracuje se stejnou myšlenkou labyrintu, překážky se dají odstranit nakladenými doutnajícími dělovými koulemi a nesmí chybět prapodivné entity branících v cestě za dalšími úrovněmi.

S pomocí vylepšení ( časovač je naprostá BOMBA ), skrývajcími se pod určitými překážkami se dají průchody urychlit, protože levelů je úctyhodných téměř 50 a ke konci jsou protivníci už ve značném počtu – 70 %
+8