Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Hru jsem si hned ze začátku pustil na nejtěžší obtížnost, což mi dle mého názoru dost změnilo styl hraní. Ve chvílích, kdy vás honí knighti, z dálky střílí tlusťoši a sukuby nejrůznější projektily a kdykoliv se vám může spawnout monstrum za zadkem, přičemž vy chcípnete po pár hitech, může být často peklo; ale o tom Doom je.

Jeden by si mohl říct, proč nepoužít BFG a všechno vyčistit? Tak to nefunguje, BFG ani nemusíte mít, zkrátka některé levely spočívají v nekončících vlnách, což mě trochu štvalo. Nikoliv z toho důvodu, že můžu hned umřít (a já dost umíral a začinal znovu), ale z principu, že se není bezpečně kam schovat, všude se něco dokola spawnuje a já jsem nucen hrát stylem neustáleho běhaní po aréně a skákání z jedný strany na druhou do tý doby, než to prostě vyjde, nic mě nezakousne a já všechny zlikviduju. Nebylo to vždycky monotónní, občas bylo možné z nějakého místa pálit paprsky, vždycky se zase schovat za roh, přeběhnout na druhou stranu a zopakovat nebo sebrat boost, ale ne vždy. Většinou to bylo o šíleném skákání a běhání.

Mapy nabízí spoustu míst k prozkoumání, mimo collectibles lze v průběhu celé hry vylepšovat jak brnění, tak zbraně, V případě vlastní zbroje je možnost zvolit HP, armor nebo ammo a jistým způsobem tak zlepšít to, co je třeba zrovna třeba. U zbraní jde za herní úspěchy (rozuměj vyvraždování) odemykat upgrady zbraní. Každá zbraň má navíc ještě druhý mód s další řádkou vylepšení, ale k jeho odemčení je třeba najít jakéhosi droida. Takže variability je dost. Akce taky.

Dohrál jsem za 15 hodin, a to bez cíleného hledání/prozkoumávání, herní dobu navíc jsem čistě nawipoval.

Pro: akce, atmosféra, zbraně, nepřátelé, grafika

Proti: příběh, monster waves primárně v druhé půlce hry, Quake nebo Doom (nic proti boostům jako takovým nemám)?

+18 +19 −1
  • PC 90
Po dohraní tejto akčnej bomby si začínam klásť otázku, "Kto je väčší drsňák?" Duke Nukem alebo Doomguy? Najnovší Doom ma presvedčil, že Duke by dostal naprdel.

Neskutočne som sa bavil (hodnotím len kampaň). Zo začiatku, kedy sa len zoznamujete so zbraňami a nepriateľmi a nemáte ešte v ruke taký cit pre zabíjanie, hra nie je moc zábavná. Akonáhle máte v rukách celý arzenál a poznáte svojich nepriateľov, hrateľnosť stúpne do nebeských (skôr pekelných) výšin. Ani pri novom Wolfensteinovi som sa tak nebavil. Doom je esencia čistej akčnej hratelnosti. A čo viac si priať?

Nakoniec reboot nepotreboval ani Romera a ani Carmacka, aby bol úspešný a zábavný.

Najviac som používal cluster brokovnicu (dvojhlavňovka sa mi zdala strašne slabá) v kombinácii s trojitým raketometom. Hrané na Ultra Violance. Potešil finálny bos (Spider Mastermind) aj keď bol veľmi jednoduchý.
+18 +19 −1
  • PC 55
Jak jsem si s chutí přečet v nějaké místní diskuzi: je to sice Doom, ale pod Bethesdou a já tam cítím takové to pičo. Není to příběhová hra, není to strašidelné, není to rychlé, není to rafinované v boji a už vůbec to nemá významný multiplayer, o kterém se bavit je podle mně u Dooma 2016 naprosto bezpředmětné, chybí tomu pořádná fyzika, balanc atd.

Hra má atmosféru asi jako fotbalový zápas Blšany - Příbram, na který přišlo léta páně 2003 celých 51 lidí. Místo toho, aby se Doom správně soustředil na jednoduchost, rychlost, joy a um (jako Quake III Arena), nebo na makabróznost a jakýs takýs příběh (jako Doom III) je nešťastně přeplácaný kokotinama jako jsou bonusové schopnosti a sekundární režimy zbraní. Toto celé běží na principech Serious Sama, 15 let staré hry, která je rvavější a dynamičtější, než Doom, s mrzkým zlomkem rozpočtu Dooma, a ve své době významnější grafikou, než se nyní Doom pyšní.

Hra sice umí být pekelně těžká jak olovnatý švestky kolem dálnice D3, což je jí ale nahovno, protože Doomu chybí finesa, pálit 5x5 raket do pěti otylých pornodémonů není výzva nýbrž nuda, jak se tvůrci popasovali s pilou nebudu raději ani rozvádět. Po většinu herní doby je sice Doom alespoň průměrný, nikde vyloženě nehoří a nějaké misičky v podzemních kobkách jsem si poměrně užil, ovšem na hru takto zvučného a zvonivého jména (osobně mám rád spíš Quake) mně to přijde dost málo.

Nakonec jsem ji ohodnotil stejně jako jiné oslavované hry, které mě spíše zklamaly, konkrétně Crysis 3 a Dishonored, které jsem sice ani nedohrál (Dooma bych říznout ještě moh), ale obě mi přišly mnohem zajímavější na vyzkoušení, jelikož jsem na Doomu ani po 16ti hodinách nenašel prakticky vůbec nic zajímavého, nestandardního, neviděného a worth-a-buy; tahle hra podle mně jednoduše postrádá jakoukoli zvláštnost či osobní kouzlo. Doom 3 byl možná tvrdě vypwnován žraloky Half-Life 2 & Far Cry, ovšem bez onoho věčného porovávání se jednalo o poměrně sympatickou strašidelnou hru s edge-cutting grafikou a pokusem o příběh, ovšem Doom 2016 je poměrně značný sešup po okraji mísy rovnou do hlubin hajzlu.

Pro: Hudba, místama též grafika, barvy; optimalizace méně posraná, než jsem čekal

Proti: Další z myriády v zásadě zmrvených věcí od známého porodního omylu jménem Bethesda, naprosto pomalé, ublemcané, dynamicky nezvládnutné atd.

+15 +25 −10
  • PC 80
Nikdy jsem nebyl fanoušek Doomu. První dva díly jsem nikdy nehrál za první úroveň a při slavném duelu Doom 3 vs Half-Life 2 jsem byl rozhodně v teamu HL a Doom se stal tak trochu na dlouho nepřítelem, co bojuje s oblíbeným Gordonem. Což je vlastně škoda, protože nějakou dobu po HL2 jsem Doom 3 ve skutečnosti dohrál a v rámci možností si užil jeho hororovou béčkovou atmosféru.

Do nového Doomu jsem se ale nijak nehrnul, protože jsem nebyl fanda „hloupých stříleček“. Ooo jak jsem se mýlil. První náznaky, že hře křivdím, přišli s GDC videem o systému fungování AI a jak by měla dobrá AI fungovat, že její pointa není být lepší než hráč, ale umožnit hráči s cítit skvěle a jak ve hře promýšleli každý aspekt hratelnosti a soubojů, aby sloužil kýženému efektu.

A pokorně přiznávám, že vývojáři odvedli skvělou práci. Nejdřív jsem pochopil, že Doom není jen hloupá střílečka. Přítomnost mapy, vylepšování zbraní a dovedností, z toho plynoucí následné odkrývání nedostupných míst na mapě a další aspekty, mě příjemně překvapily. Podobné mechaniky prohlubující hratelnost se objevují stále častěji právě i v takových přímočarých  hrách, kde šlo dříve jen o akci a zatím mi přijde, že tím hry dost benefitují. Neřekl bych, že to má nějaký negativní efekt na plynulost. Doom je ta poslední hra, kterou by někdo mohl obvinit z neplynulosti, protože tam se vše točí okolo faktu, že boj je jeden velký vražedný balet s neustálým pohybem. Na mysl mi pak přichází třeba přerod z God of War 3 na „nový“ God of War, který má celý „hub“ s herními možnostmi nad vrstvou samotné in game hratelnosti.

Nic z toho by ale nebylo k užitku, kdyby nefungovalo samotné jádro hratelnosti a to je prostě skvělé. Pokud chcete vědět proč, rozhodně mrkněte na nějaká GDC videa od Id softu. Rozhodně to není nějaká heuréka nebo štěstí, že se trefili do nálady hráčů. Každý aspekt hry je promyšlený a došlo se k němu testováním, iterováním a vizí.

Jediné, na čem ve výsledku záleží, že u hry se člověk dokáže bavit dlouhé desítky hodin. Na druhou stranu nečekejte od toho příběhově nic za hranici béčkové trapnosti. Můžete sice neustále opakovat slavná slova Johna Carmacka, že příběh ve hrách je jako příběh v pornu, ale to je jen smutná lež a Doomu lepší příběh chybí k perfektnímu hodnocení. Oceňuji ale různé narážky na předchozí díly.

Zajímavost – hráno na Steam Controlleru s brutálně vymazleným nastavením, které se točí okolo instantně zapnutého gyroskopu pro zaměřování/rozhlížení, kde zcela absentuje touchpad pro rozhlížení. Díky neuvěřitelným možnostem jak Steam Controlleru i softvérové vrstvy Steam Inputu mohu poprvé s klidným srdcem říct, že je efektivnější hrát na controlleru, protože (minimálně s mým nastavením) tam zvládnete dělat více věcí zaráz a efektivněji (třeba hezká otočka o 180), než na klávesnici a gyro je pro singl player hru z 99% dostačující. A když navíc hrajete na velké TV na gauči (bože ať se zruší to stigma, že PC hráč sedí shrbený před monitorem), je to i 10x pohodlnější.

Pro: skvělé jádro hratelnosti; vrstvy nad samotným bojem; engine; délka

Proti: příběh

+10
  • PC 70

Pro: destrukce těl nepřátel, gameplay, gunplay, level design,

Proti: příběh, němý protagonista, málo boss fightů

-16 +1 −17