Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DISTRAINT


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 75
Hrála jsem na mobilu.
Moc pěkný 3-4 hodinový zážitek pro každého, kdo má rád logické pixelové hororovky. Je nutné zmínit, že celou hru vytvořil jeden člověk během 8 měsíců, což je podle mně skvělý výkon na to, jak je hra pěkná, plynulá a má zajímavý příběh.
K ovládání máte pouze pět tlačítek, přičemž jedno vás vezme do menu. Ovládání je tedy lehké a poměrně příjemné (ideální do cestování veřejnou dopravou)
Hudební doprovod je skvělý. Nádherně doplňuje napjaté chvilky a v momentech děsu znovu dokonale podkresluje atmosféru. Rozhodně to není kvalita, kterou bych čekala, kdybych poprvé viděla nějaký záběr ze hry.
V příběhu hrajete za mladého Price, který nováčkovsky konfiskuje majetek dlužníků a cítí se kvůli tomu z nějakého důvodu hrozně špatně. Jediná věc, která mi na hře vadí, je právě to, že nechápu, proč by Price měl tak zlé svědomí, noční můry a krvavé halucinace z toho, že konfiskuje majetek dlužníkům. Přesto jsou ale děsivé chvilky ve hře zpracovány s grácií, kterou už spousta dnešních hororových her ztratila. Pixelové hororovky se prostě nezapřou, ty budou vždy v něčem speciální.
S hraním jsem tedy neměla žádný větší problém a hru jsem si užívala. Ačkoliv je pravda, že kolikrát se mi stalo, že jsem se sekla a nevěděla co mám dělat, abych postoupila dál. V takových chvílích Vám hra moc nepomáhá - prostě si musíte škvařit mozkové buňky a přijít na řešení sami.

Pro: Hudba, zpracování děsivých momentů, pěkné využití pixelové grafiky

Proti: Trošku přehnaný příběh, většinou bez žádné rady, co dál, pokud se zaseknete, občas moc dlouhé pochodové pasáže

+20
  • PC 60
Po světě chodí řada šmejdů, kteří vydělávají na neštěstí, hlouposti či důvěřivosti druhých. Je zřejmé, že toto je motivem hry DISTRAINT, mladý protagonista Price totiž buduje svou karieru jako jeden z nich – exekutor.

Ačkoli jsem si jistý, že i v tomhle povolání najdete spoustu hajzlů, Price není jeden z nich. Pouze dochází k dlužníkům a předává jim příkaz k vystěhování (nad čím nemá žádnou moc, kdyby to neudělal, nic by tím stejně nezměnil), ale přesto se kvůli tomu přesně jak psala Wrii v předchozím komentáři cítí k nepochopení hráče strašně špatně.

Tady vidím kámen úrazu celého motivu hry – autor se snažil vytvořit pro hru kladnou postavu, s kterou by se hráč, či on sám dokázal ztotožnit. A to navzdory tomu, že je to v nesouladu s tématem, který si sám vybral. Celá myšlenka a logika příběhu tak tímto padá, a z pro mě zajímavého tématu tak odbytě vytřískal sotva desetinu potenciálu.

I hratelností mě DISTRANT spíše zklamal. Většinu z dvouhodinového herního času jsem strávíte chozením sem a tam a jen co najdete nějaký předmět, většinou ho použijete hned o kus dále. Je zde sice i pár o trochu víc zajímavějších míst, ale mnohem spíš narazíte na jedno ze slepých míst, kde se zbytečně zaseknete.

Co se mi naopak líbilo bylo vizuální zpracování. Styl postav působí originálně, efekty vypadají hezky, celkově jde vidět, že na grafické stránce si dal autor záležet. Přesto hra zdaleka nedosáhla svého potencionálu a jak hratelností, tak příběhem je jen slabší odvar mnohem lepšího Silence of the Sleep.
+10
  • PC 85
Jelikož jsem Jesseho Makkonena znal už z dřívějška díky jeho zdařilé hororové prvotině Silence of the Sleep, byl jsem zvědavý s čím Jesse přijde dále. Distraint rozhodně nezklamalo. Zpracováním se od SoS výrazně liší. Zdánlivě jednodušší, méně detailní, pixelovitá grafika připomíná spíše Lone survivora od Jaspera Byrneho a jeden by snad mohl tvrdit, že se jedná o krok zpět. Nicméně, v jednoduchosti je síla a rozhodně se nejedná o hendikep. JM potenciál 2D zpracování využívá na maximum a Mr. Price tak šlape svižně kupředu, tmou, mlhou či oběma zároveň, atmosférou, která by se dala krájet. Nečekejme příliš akce, schovávání se atd. Rovněž hádanky a adventurní prvky jsou spíše formalitou. Distraint je hra převážně o příběhu. Ačkoliv v jistých momentech lze vidět inspiraci Silent Hillem, jedná se spíše o náznaky. Hra má svůj unikátní styl, a to je potřeba ocenit, ačkoliv se rozsahem jedná spíše o kratši počin. Soundtrack je výborný a osobitý, podobně jako u SoS. Ačkoliv hra neobsahuje dabing, texty jsou kvalitně napsané a postavy tak působí dle možností uvěřitelně. Těším se na druhý díl, který už je naštěstí na světě.

Pro: Soundtrack, texty, atmosféra

Proti: kratší rozsah

+8