Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Otázka.
Co mají Terminátor, původní trilogie Star Wars a DLC k Desperados 3 společného?
Odpověď - Že jejich druhý díl je nejlepší.
Five Steps Ahead představuje jednu z nejlepších a i nejhezčích map celé desperádské série. Hráč na ní má mnohem širší pole působnosti, než jaké měl v předešlé části, díky tomu má hráč o to větší řadu uspokojivých možností, kterak se s různými zapeklitými situacemi vypořádat. Potěší i návrat cool Isabelle, především té její voodoo foukačky, se kterou se vždy dalo nádherně experimentovat. Gameplay opět na špičkové úrovni, plus celé jsem to dal bez disguise pro Kate, abych si hrdě vysloužil jeden z hlavních odznaků. Nedostal jsem ho :(

Mimochodem, když začal hrát tenhle parádní nový track à la špionská kovbojka během skupinového plížení křovím k domu zdejšího zazobaného milostpána, musel jsem se šklebit od ucha k uchu. Rázem se mi hrálo o něco lépe. Holt ta síla hudby!
+18
  • PC 90
Milovaná Isabelle a její voodoo shit se vrací v dle mého názoru nejpovedenější části DLC Money for the Vultures. Kromě již zmiňované šamanky se totiž vrací i Louisiana, která v základní hře hostila jedny z nejvíce oku lahodících misí a zdejší bavlníková plantáž není výjimkou.

Zastávka v sídle Magnuse DeVitta, které si v ničem nezadá ani se zámkem pana Darcyho, však oplývá i vnitřní krásou a několika nečekanými osvěženími. Tvůrci mě tady tak trochu vodili za nos, a když jsem se opájel představou, že jsem misi dohrál v rekordním čase, čekalo mě (vlastně příjemné) zjištění, že jsem jen v její polovině. Civilisté zde poprvé nejsou v roli uřvaných kažišuků. Vzhledem k jejich nezáviděníhodnému údělu naopak ocení, když jim oslizlého desperáta popravíte přímo před očima. Dokonce občas přidají i užitečnou radu.

Kolem a kolem se mise Five Steps Ahead určitě dostala do mé TOP 5 z celých Desperados III a ty hromady mrtvol si do místních bavlníkových keřů rád někdy poschovávám znovu.
+14
  • PC 95
Hele, přiznám se na rovinu – po prvním dílu DLCčka Money for the Vultures jsem si říkal: „Jo, dobrý. Starý známý, skvělá hratelnost, ale nic, co by mi vyrazilo dech.“ Pak přišlo Five Steps Ahead a já musím smeknout. Tahle část je prostě pecka a podle mě to nejlepší rozšíření, co kdy k Desperados III vyšlo.

Hned první věc, co mě dostala, byla mapa. Už od pohledu bylo jasné, že tohle bude mazec. Představte si obří opevněné město plné nepřátel, kde každá ulička, každý dům a každý kout má svoje tajemství. Víte, co mě na tom bavilo nejvíc? Ta svoboda. Tady máte pocit, že jste fakt stratég. Musíte myslet několik kroků dopředu, jinak vás nepřátelé převálcují.
Jsem typ hráče, co si všechno pečlivě naplánuje – doslova krok za krokem. Ale stejně jsem to několikrát podělal. Když jsem omylem odpálil sud s dynamitem, čímž jsem přilákal půlku stráží z okolí, musel jsem si dát pauzu a jít si uvařit kafe. A víte co? I tak to byla sranda.

Tentokrát má každá postava opravdu svůj moment. Isabelle a její voodoo magii jsem využíval jako nikdy předtím – díky propojení nepřátel jsem zlikvidoval celou hlídku, aniž bych vůbec pohnul prstem. Cooper je pořád ten neohrožený střelec, ale tady mi přišlo, že Hector se svým medvědím pastem měl opravdu pré. Několikrát mi zachránil kůži, když jsem omylem nalákal víc nepřátel, než bylo zdrávo.
A McCoy? Tenhle děda mě rozesmál, když jsem ho nechal zmizet v křoví, jen aby hodil flašku jedovatých výparů a zabil dva týpky naráz. Prostě kombinace všech těch schopností je v tomhle DLC posunutá na úplně nový level.

Pokud jste měli pocit, že původní hra nebo první část DLC byla náročná, tak Five Steps Ahead vás bude zkoušet ještě víc. Nepřátelé jsou nejen chytřejší, ale i líp rozmístění. Připravte se na momenty, kdy budete deset minut zírat na mapu a přemýšlet, jak sakra dostat dva střelce z věže, aniž by vás ten třetí dole odhalil.
Já jsem to vyřešil kombinací Isabelle a její magie, ale ten proces plánování mě neskutečně bavil. Je to ten typ obtížnosti, co vás frustruje, ale zároveň motivuje. A když se vám to povede? Pocit vítězství je k nezaplacení.

Graficky je to pořád ta stejná nádhera jako původní hra. Ale co mě tady fakt dostalo, byla atmosféra. Město je plné života – jsou tu tržiště, temné uličky a dokonce i scéna, kde musíte unikat přes střechy. Všechno to má skvělý westernový vibe, který mě dokonale vtáhl. Zvuky, hudba, světelné efekty… všechno do sebe perfektně zapadá.

Money for the Vultures – Part 2: Five Steps Ahead je důkaz, že i když už si myslíte, že vás hra nemůže ničím překvapit, mýlíte se. Tohle DLC je intenzivní, strategické, a hlavně neskutečně zábavné. Přineslo mi přesně ten typ výzvy, co jsem od Desperados III chtěl, a ještě něco navíc.
+11
  • PC 90
Druhé DLC a zbrusu nová mapa, pořádný jižanský ranč plný polí s bavlnou. Vše při starém a čtyřka postav tentokrát bez McCoye si to tam pěkně užila. Možná půjdu proti proudu, ale přišlo mi, že byla obtížnost dost ponížena. Mezi nepřáteli jsou dost velké mezery a tak kombo Isabelliných šipek, Cooperova vrhacího nože a Hectorovy pasti na medvědy si s tím poradilo možná až moc lehce. Možná bych čekal více strážnických budov a více početných hlídek, více strategicky rozložených Dlouhých kabátů a nějaké ty úzké uličky, kde je problém něco vymyslet. Shadow mód (je to vůbec shadow mód, nebo se v Desperados jmenuje jinak?) jsem použil asi jen jednou, protože jsem ho prostě nepotřeboval. Ale jo, asi dvakrát na odvrácené straně mapy u takových chatek a stodol jsem se trochu zdržel, tam ten stísněný prostor udělal svoje.

No ale konec drobných výtek. Mapa je celkově krásná, celkem dobře promyšlená a zařadila by se určitě do první třetiny toho nejlepšího, co Desperados III nabízí. I těch 2 a půl hodiny mluví pro to, že to byla zábava.

No a vzhůru na poslední dobrodružství. Název poslední lokace zmíněný na konci tohoto rozšíření mi je nějaký povědomý, bude to to, co si myslím? Už se těším.

Pro: krásný ranč a jeho okolí, mnoho míst pro dovádění, jednotlivé kouty mapy se liší

Proti: pocitová nižší obtížnost

+8