Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Delta Force 2

03.11.1999
75
39 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Jako člen tajné jednotky americké armády Delta Force se zúčastníš boje s terorismem v rozdílných částech světa. Nenecháš nic náhodě a dokážeš splnit zadané požadavky pro každou misi?

Ve hře byla oproti prvnímu dílu (Delta Force) masivně vylepšená voxelová technologie pro renderování terénu, a tak se nyní můžes skrývat v trávě a plnit své mise téměř nepozorován. Navíc možnosti multiplayeru byly rozšířeny a přibyly i nové zbraně.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
44 dohraných misí 1349 zabitých. Ano, i druhý díl této akce je docela slušně dlouhý. Navíc je těžší, pestřejší a plný chyb.

Grafické zpracování doznalo několika vylepšeních. Pár nových prostředí a to včetně nočních misí. Mnohem členitější základny a budovy. Nové pohyby nepřátel při smrti. Tráva, která je tady mimochodem celkem k ničemu, protože stealth opět nefunguje. A proč taky ho používat, když můžete nepřítele zastřelit jednou ranou do nohy. Příjemnou novinkou jsou určitě průstřelné zdi. Samopalem tady konečně nemůžete sestřelit vrtulník a výbuchy vypadají trochu líp.

Zavedení balistky je super prvek. Rána se chová pěkně realisticky a vy musíte nově počítat i se vzdáleností. V tomto ohledu chybí snad už jenom zohlednění větrných podmínek. Náplň misí je mnohem pestřejší. Už to neni jenom o odstřelování z dálky. Daleko častěji se musíte aktivně zapojit. Někdy je to už docela slušný adrenalin. Vzhledem k tomu, že se nedá ukládat.

Technické zpracování je špatné. Dobře, engine vypadá tak jak vypadá. Když vás ale několikrát zastřelí blikající postavička. Před očima vám zmizí zbraň, nebo celý objekt a vy kvůli tomu umřete, tak je to k vzteku. Často jsem za to hru proklínal. Složitější komplexy nebo blízké výbuchy navíc dost zpomalují hru. To by měl řešit hardwarový režim. Bohužel, v tomhle režimu mi krajinou prosvítávají objekty a nepřátelé.

Umělá inteligence nepřátel i přátel je pořád příšerná. Brokovnice k ničemu a lezení ze schodů nebo ze strání je dost bizarní. Pády sice zraňují. Mě ale nikdy nezabily. A to je tady mnohem kopcovitější terén, než minule. Po smrti chybí záběr na vojáka, který mě zastřelil. Přesto mě hra bavila. Připadal jsem si totiž jako totální killer.

Pro: balistika zbraní, pestřejší náplň misí, průstřelné zdi, slušná délka

Proti: otřesné technické zpracování, umělá inteligence

+11
  • PC 80
OK, dalo mi to zabrat nějakých 12 hodin blbnutí, hodně podobně jako první díl. Voxelácký grafický engine se tu sice také stále nezapře, ale je poznat, že se jedná o o něco modernějšího bratříčka. Tráva tu už stojí za to a plížit se v ní mnohdy znamená prd vidět. A prd vidět tu mnohdy znamená zdechnout. A zdechnout tu není žádný problém. Znovu vás buď dostanou nepřátelští ostrostřelci z druhého kopce (pokud si vás tedy všimnou, mnohdy se script nespustí a enemy vás detekuje až když mu funíte za krk) nebo zahynete bídnou smrtí při nečekaném sesuvu z kolmějšího srázu nebo se nabodnete na nějaké svinstvo trčící z bažin. Vy si alespoň můžete dávat bacha, za to Alphy a Charlie, povětšinou vaše podpůrné týmy ve stejné misi ale s jinými úkoly, nemají problém pochcípat už na začátku mise a vše je pak jen na vás. Vaši parťáci vám kupodivu občas skutečně pomohou a uchrání vás před kulkami postsovětských magorů, jihoamerických drogových dealerů a pouštních krys. S takovými útočnými helikoptérami a obrněnci si ale neporadí (a že jich je tu oproti předchozímu dílu o dost více). Buďto si ony poradí s nimi (a pak už jen postupně v krátkém sledu posloucháte z interkomu "Alpha One's hit!, Charlie Two is down! Charlie Team is gone, Alpha Team is dead.") nebo se o to musíte postarat sami - a pokud jste si vybrali nevhodnou výbavičku před začátkem mise, rovnou můžete začít znovu. POtud je to stále výborná "tupá" zábava - střílečka, kde si musíte dávat bacha, ale když se to naučíte, není většinou problém vyřídit všechny problémy s uctivé vzdálenosti a jen se kochat "Moorhuhnem" :) Ne vždy je to ale možné, je tu hodně misí, kdy primárním úkolem je nenechat něco utéct, někoho eskortovat, něco někam nalákat a vyčkat, konečně jsme se také dočkali seskoků padákem, kdy si hráč může (naprosto minimálně) vybrat cíl seskoku a občas se tak dostat na na hoře nebo kopci i tam, kam by se buďto ani nevyškrábal nebo to trvalo věčnost - škoda jen, že takových misí je minimum.

A tím se dostávám k neduhům v hratelnosti. Nebudu řešit, že grafika vypadá fakt hrozně a že je mnohdy velký problém rozpoznat flek od nepřítele (to poznáte tak, že se buď hýbe, nepasuje do pozadí krajiny nebo po vás začne střílet - ty svině si tu umí i lehnout a počkat si na vás, takže... si to můžete domyslet), to byly fíčury už prvního dílů. Zde oproti němu nemáte interaktivní briefink - nemůžete si kliknout a hned vidět kde bude Alpha, kde Charlie a co a kde je přesně váš cíl. Z textu a mluveného slova briefingu si to prostě musíte vydedukovat sami, což je trochu krok zpátky. Interaktivní mapka přímo během hry sice napomáhá, ale velitelský fullscreen je zbytečně přeplácaný funkcemi a přehlednosti ani rozhodně nenapomáhá zvýraznění mřížky - sice to jde vypnout, ale i tak je to zbytečné a k ničemu se to nepoužívá. Ačkoliv hra mnohdy nemůže fungovat rambo-stylem, občas to po vás nesmyslně požaduje, protože vzápětí jste něco nestihli nebo něco uteklo a jednu misi jsem prostě musel hrát "na Goda", protože klasickým pomalým postupem a vyprazdňováním zásobníku jsem byl pomalý a budil nežádoucí pozornost a rambo-stylem jsem okamžitě chcípnul, protože se na mě upoutala pozornost pušek celého širého zastavěného okolí - a nebo prostě nemám reflexy člena jednotek Delta Force, no :) Občas můžete zastřelit protivníka skrz zeď, občas on na vás skrz zeď rovnou střílí, občas sundáte "čopra" dvěma třema zásobníkama z pušky, občas skrz něj bez efektu prolítne RPG, občas projdete zdí vy nebo se v ní zaseknete a občas...

...a to je už průser hry, se zasekne celá hra a můžete jí jen sestřelit ze správce procesů a začít misi od znovu. Bohužel tenhle neduh se mi tu podařilo objevit vícekrát než v případě DF1 a je to docela na Pikačů. Když jste u konce mise, v baráku scházíte ze schodů nebo se jen snažíte obejít roh budovy a najednou se nehnete, vše ztichne a v Task Manageru hra "neodpovídá". Holt STEAM není GOG a tak můžu jen děkovat za to, že NovaLogic vůbec hru upravil tak, aby šla na nových OS spustit (moje krabicovka na Win7 64bit nespustí ani instalátor). Tragické jsou také mise ve tmě - sice máte noktovizor, ne přes celou obrazovku, ale jakési "vajíčko naležato" - průzor tak na dvě třetiny obrazovky, ale i tak je neskutečné prd vidět, hlavně na dálku v přírodě, to navíc umocněno voxelovitostí grafiky s maximálním rozlišením 800x600... Takové mise jsou za trest. Dost velká škoda je také plytkost příběhové mise - stejně jako v DF1 jde jen o na sebe navazující různorodé mise, ale jakmile dokončíte poslední, konec - další mise se neodemkne a více méně se neřekne nic zvláštního, pominu-li začátek briefingu ve stylu "Tak a konečně nyní zachráníme svět a neutralizujeme raketové silo s atomovkou". Vedle toho sice máte ještě s "dějem" nesouvisející mise, které ale také prostě od nějaké chvíli žádné další nejsou. Doplněním je pak jen několik zajímavých a dlouhých misí naprosto mimo samotnou kampaň, oddělené i v menu hry, kdy jsem si užil prodlouženou verzi mise, kterou jsem si pamatoval už z demoverze z nějakého Level nebo Score CD - seskok padákem, vybití základny, získání šifrovacích klíčů, příprava k odpálení komunikačního centra, ústup, vyčkání na konvoj, zničení konvoje a odpálení centra, postup na "Extraction Point" s oběma Alphami pod palbou a zajištění "Landing Zone" pro "Black Widow" a eliminaci přiběhnuvších nepřátel.

Nicméně i přes ty chyby a pády jsem si hru užil, zase. Zavzpomínal, odreagoval se a odložil zase někdy na příště - tedy pokud to ještě půjde spustit :)

PS: A mimochodem, zakázal bych americkým senátorům rajzovat po Blízkém východě ve své limuzíně. Kdo ho má furt vysvobozovat z doprovodu čtyř obrněnců dřív, než ho doprovodí na nepřátelskou základnu, vypořádat se s posilami, které zburcuje hluk, a pak ho pod palbou v doprovodu Alphy One a Alphy Two eskortovat i s limuzínou k našemu Black Howku Černá vdova. Uff.

"Good job! Black Widow approach on LZ in 30 seconds."

Pro: Nostalgie jak prase, velký vyžraný prase; oddechovka s nutností se naučit fungování hry; vylepšená grafika :) a množství nových nepřátel; zajímavé mise

Proti: Záseky a pády hry; scriptování nepřátel, kteří jsou někdy úplně tupí a někdy až nepřirozeně důvtipní; na dnešní poměry kostičková grafika; noční mise

+10
  • PC 40
Já jsem člověk, který je schopen hrát kdejakou blbost, ale potřebuji k tomu jednu věc = motivaci ke hraní. A té se v téhle hře, potažmo sérii, nedostává. A nejsem vůbec náročný, stačí mi třeba číslíčko procentuálního dohrání, nebo nějaké vyústění mých činů, nějaký příběh, nedejbože ukončení. V téhle hře vám ani neudělají tu radost, že by vám dali vědět o splnění některé z quick mission, prostě nic. Měl jsem v plánu, že si po projití jakože kampaní (což není nic jiného, než několik samostatných quick missions spojených dohromady) projedu i ten zbytek, ale prostě ne, když mi ani neukáží, že to mám hotové, tak to prostě nemůžu hrát, je mi líto. Jo všiml jsem si, že při výběru vojáka mi ukáží, kolik misí jsem splnil, ale jak mám vědět, kterou už jo a kterou ne?!

Jinak se od jedničky změnilo velmi málo. To nejzásadnější je obtížnost. V jedničce se umřít takřka nedalo, dvojka je zhruba 100 krát těžší, což je zhruba podíl smrtí ve dvojce a v jedničce, které jsem absolvoval. Největšími zabijáky jsou především tanky, které míří nezvykle přesně a rychle a helikoptéry. Ani pěšáci už nejsou jenom panáky určenými k zabití, a jsou schopni zazlobit, ale pořád jsou určeni především ke snadnému odstřelu. Zvýšená obtížnost a častější nutnost soubojů "tváří v tvář" přináší to, co v jedničce chybělo, napínavost a možná občas i frustraci, ale takovou příjemnou. Některé mise nejsou zadarmo.

Je tu prý jakási balistika střely, já nevím, já si ji nevšiml, prostě kam jsem zamířil v hledí, tam se vystřelilo.

V každé druhé misi vám říkají, abyste byli stealth, jinak někoho zabijí. Za prvé to ani nejde, a za druhé to vůbec není potřeba.

Grafika je +- podobná jako v jedničce, možná trochu lepší, ale tehdejší konkurence ujížděla rychleji, než ji stačila Delta Force dohnávat. Problikává to tu úplně stejně a občas to spadne. V menu hraje celkem pěkná pecka (je přítomna zde ve videích a je rozhodně mnohem lepší než ta z jedničky, téměř jako z Red Alertu), jinde nic. Aspoň, že jsou ty briefingy namluvené, to je tak jediná věc, která mi tuhle hru povyšuje nad obyčejnou freewarovku.

A nevím nějak víc, co o hře napsat, je to prostě jinak to samé, co jednička.
+8