Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Daylight měl solidní hype na tak malou hru. I když jsem jí tolik nesledoval, v herních zprávách se její jméno objevovalo dost pravidelně, a tvářilo se že má přinést něco nového a zajímavého. Jenže ve finále to bylo mnoho povyku pro nic.

Díky kamarádce která je vysazená na horrory, a s pořízením hry neváhala, tak jsem měl možnost si hru zahrát a překvapivě rychle dohrát. Herní doba je opravdu tristní, a za dvě hodiny může být hotovo. Sice je tu generátor úrovní, tudíž při každém hraní bude oblast či lokace trochu jinak udělaná, ale to důležité vždy zůstane stejně.

Hned jak jsem začal hrát, mě hned do očí padla jasná inspirace na několik her. Svícení si mobilem a prostředí ústavu dalo vzpomenout na Outlast, hledání stránek určené k postupu Slender, a prozkoumávání lokací a snaha vyhnout se nástrahám tajemna Amnesia.

Hrdinka Sarah se probouzí v tomto ostrovním sanatoriu, a pomocí mobilu občas dostane nějakou zprávu či informaci od neznámého člověka. Záhy zjistí že s tímto místem není něco v pořádku, v podobě nadpřirozených jevů. Příběh není nic velkolepého, ale jako hledání historie místa a co ze zde vlastně stalo postačí. Sarah i občas něco řekne, jenže většinou je to spíše vyslovení strachu a tvrzení že ví že tu není sama.

Největší problém je ale zkrátka v hratelnosti. Je to ve skrze koridor s několika odbočkami a slepými místy. Projdu několik míst hledám svítící zelené tyčky které slouží jako nový zdroj světla, ale hlavně zvýrazňují objekty které jsou interaktivní a obsahují buď důležité příběhové útržky nebo další zdroj tyček nebo světlic. Světlice slouží na zahánění bubáků.

Čím více mám stránek tím více po mě jdou bubáci. Ano leknete se jich poprvé, podruhé když se objeví z ničeho nic za vašimi zády, ale za chvíli už si zvyknete a zjistíte že stačí jimi proběhnout a jít pár místností dál od nich a dají na chvíli pokoj. A tak se hledají útržky, utíká před nepřáteli nebo se spálí světlicí když jich je dostatek, najde se důležitý předmět který otevře cestu dál a tak se to opakuje znova a znova. Občas kouknout do mobilu na mapu a hledat dál. Jinak občas nějaká ta halucinace a padající předměty, ale jinak už nic co by hráče vylekalo.

Ono i to prostředí tomu moc nepomáhá. Všechny ty chodby a místnosti jsou si podobné jak vejce vejci, většinou poloprázdné s ničím co by stálo za hráčovu pozornost. I grafika na to že je to Unreal Engine 4 mě nijak neoslnila. Je to taková šeď která ničím nezaujme.

A to se dá nakonec říct i o celé hře. Po prvním rozkoukání a uchopení hry zjistíte, že už se nic nového nezmění a za chvíli je stejně konec. Jako za tohle dat 14 éček mi přijde přehnané, tak za 3 éčka možná, ale s vědomím toho že tato hra je lehce podprůměrná a stereotypní.
+20
  • PC 50
Strašně jsem se na tuto hru těšil a strašně jsem teď z ní zklamán. Asi největším plusem této hry je prostředí opuštěné nemocnice a solidní zvuková stránka, právě díky těmto dvěma věcem působí hra aspoň trochu strašidelně. A teď k mínusům. Příběh je neoriginální, nudný a kýčovitý. Atmosféra je poměrně slabá a záporáci v podobě duchů tomu taky moc nepomůžou. Vizuální stránka je nudná. Daylight není vyloženě špatná hra, problém je v tom že je to celé takové neslané, nemastné a po chvíli hra prostě začne nudit.

Pro: Zvuky, lokace.

Proti: Slabá atmosféra, nudný příběh, vizuálně nezajímavé.

+17
  • PC 70
Ale jo, nebylo to špatný, stejně jako ta velká záplava hororových chodiček/hledaček. Ano, není příliš dlouhá, ale to vynahrazuje generátor levelů, tedy že při každém kliknutí na novou hru, bude blázinec, ve kterém se hra na začátku odehrává trošku jinak rozestaven. Když jsem před hraním sledoval let´s play na YB, tak jsem se nemohl zbavit pocitu, že je to prostě nuda. Jenže pak jsem titul záhy nainstaloval a zjistil, že se vlastně hraje docela dobře a má tak hutnou atmosféru, že mi stříkala z uší. Vzor si bere z Outlast i klasického Slendera. Musíte vždy najít čtyři útržky záznamu, následně najít jistý prokletý předmět a pomocí něho se posunout o level dál. Brání vám v tom jistá čarodějnice na kterou platí zář vaši světlice, nebo útěk. Při hraní se člověk velmi dobře orientuje, ač jsou si někdy místnosti podobné jako vejce vejci. Pokud byste se přeci jen ztratily, máte zde mapu, tak se ji nebojte použít. Co se týče zvukové stránky jedná se o naprostý skvost, který se dá rovnat skutečně jen s Outlast. Pokud máte kvalitní sluchátka a večer trošku času, určitě se pusťte do hraní a dáte mi za pravdu. Věřím, že když hru proběhnete na zapnutých repro bednách a za bílého dne, stojí hraní za starou belu, ale o tom horory nejsou. Jsou téměř přesně o tom, co přednesl Daylight. Tedy o strachu z toho, co se stane za dalším rohem a taky o tom, jestli máte dostatek zdroje světla. Příběh této hříčky není kdovíjak objevný, ale na to už jsem si při hraní podobných titulů zvykl. Hra běží na nejnovějším Unreal Enginu čtvrté generace a myslím, že je to pro tento titul naprosto zbytečná věc. Nicméně alespoň vypadá dobře a to je dneska pro mnoho lidí základ hraní. Začínám se rozepisovat a to bych rád udělal až v mé recenzi a proto to utnu. Pokud vyhledáváte horory a nemáte momentálně co hrát, běžte do toho. Pokud hrajete tento styl jen občas, asi vám to nic neřekne. Každopádně si dovolím říct, že jestli tuhle hru něco ničí, je to očekávání vás samotných. Jistě, nejedná se o revoluci a ani o nic o čem byste básnily, každopádně je to dobře hratelný kousek, který dokáže zabavit, pokud mu dáte šanci.

Pro: - Atmosféra - Hratelnost - Zvuky

Proti: - Příliš krátké - Nezajímavý příběh - Zbytečně náročné

+14 +15 −1
  • PC 65
Daylight není špatná hra, ale pro nadšence tohoto žánru her nedokáže nic moc nabídnout, o to spíš možná zklame. Hra začíná dobře, objevujete se kdesi v nějakém starém a opuštěném nemocničním zařízení a jediné co máte po ruce je mobil, kterým si svítíte. Váš inventář ještě postupně doplňují glowsticky a světlice. Tak už jen zbývá, dostat se ven...

Prvním momentům v postupu hrou se prakticky nedá nic vytknout. Všechno tu funguje, je tu atmosféra doplněná různými mechanickými zvuky ozývajících se zblízka i z dálky a v určitých momentech dobře zafunguje i soundtrack a to hlavně tehdy, pokud nastává nějaká vizuální konfrontace s duchem. Tohle všecho by bylo hrozně moc fajn, kdyby to netrvalo jen prvních 15 minut hraní.

Problém je, že po patnácti minutách hraní se všechno začíná opakovat. Hráč má pocit, že prochází stále stejnými místy, generátor mapy dává dojem, že architektura mapy je hrozně jednoduchá proto, aby cokoli šlo postavit k čemukoli (místnost k chodbě, schody k chodbě...). Všechny ty chodby jsou tak nějak stejné, ale budiž. Po chvíli se přestanete lekat i útočících čarodejnic, před kterými buď utečete, anebo rovnou se je naučíte ignorovat tj. nedívat se na ně.

Je tu pár úrovní, které mají stále stejný scénář. Bloudit mapou, sebrat předmět, aby se odemkl exit do další mapy a při tom se vyhývat útočícím entitám.

Daylight není špatná hra, ale člověk by čekal rozhodně více než engine s mapou, která obsahuje pouze několik automatických mechanismů a tím to všechno vlastně končí.
+12