Křehký mír, přetrvávající za vlády krále Artuše, je minulostí a rozhořel se konflikt, jehož se účastní tři království - Albion (založený na legendách o rytířích kulatého stolu), Hibernia (čerpající z folkloru irských Keltů), Midgard (syntéza severské mytologie). Každé z těchto království přitom obývá několik ras. Hrdý Albion je doménou Avaloňanů, Britovů, Horalů a Saracénů. Smaragdově zelená luka Hibernie spolu sdílejí Keltové, Elfové, Firbolgové a Lurikeenové. Mýtický Midgard je domovem pro Seveřany, Trpaslíky, Koboldy a Trolly.
DAoC nabízí velké množství povolání - 16 pro každé království (např. necromancer, paladin, druid, ranger, shaman, warlock), tzn. 48 celkem a 6 profesí: armorcraft (těžké zbroje), tailoring (lehké zbroje), weaponcraft (kování mečů, štítů), fletching (tvorba luků, šípů), alchemy (lektvary, očarovávání zbrojí a zbraní) a spellcrafting. Hráči můžou zakládat guildy se vším, co k tomu patří (vlastní chat kanál, guild banka, emblém, guild rank) a dokonce tu je i možnost koupit si za určitý obnos zlaťáků vlastní dům a "nastavit" ho tak, aby do něj mohli i ostatní hráči.
Dark Age of Camelot obsahuje jak klasické PvE (zabíjení AI monster) a PvP (souboje hráčů v arénách), tak RvR (realm vs realm), což je termín, se kterým poprvé přišel právě DAoC. Je to jednoduše řečeno trochu jiný druh PvP. Hráči, reprezentující jednotlivá království, se střetávají ve speciálně pro bitvy určených lokacích, s cílem získat kontrolu nad územím a tvrzemi druhé strany. Získané body pak mohou utratit za speciální schopnosti.
Pro základní hru vyšlo v následujících letech sedm datadisků. První z nich se jmenuje Dark Age of Camelot: Shrouded Isles (2002).
Dne 29. května 2014 oznámila EA, pod níž Mythic spadal, že studio uzavírá. Zodpovědnost za udržování hry v chodu převzalo nové studio Broadsword Online Games, převážně složené z bývalých zaměstnanců Mythic Entertainment.
Tak na tomhle staví TES MMO? Asi se pobleju.