Děj mobilní verze Daikatany je shodný s původní hrou. Začíná v Japonsku budoucnosti s cílem zastavit Kage Mishimu a získat legendární Daikatanu. Před finální konfrontací procestuje hlavní hrdina Hiro Miyamoto a jeho společníci několik časových období.
Na žádost Johna Romera má port pro GameBoy Color top-down perspektivu a hratelnost podobnou jako The Legend of Zelda. Akční hratelnost je tudíž zpestřena několika hádankami. Hra je rozdělena do 32 levelů a jsou zde přítomny všechny tři hlavní postavy z předlohy, přičemž se ale hraje vždy jen za jednu předdefinovanou. Drobné RPG prvky byly nahrazeny zvýšením maximálního života po porážce bossů.
Kvůli negativnímu přijetí značky byla Daikatana nakonec vydána pouze v Evropě.
Na žádost Johna Romera má port pro GameBoy Color top-down perspektivu a hratelnost podobnou jako The Legend of Zelda. Akční hratelnost je tudíž zpestřena několika hádankami. Hra je rozdělena do 32 levelů a jsou zde přítomny všechny tři hlavní postavy z předlohy, přičemž se ale hraje vždy jen za jednu předdefinovanou. Drobné RPG prvky byly nahrazeny zvýšením maximálního života po porážce bossů.
Kvůli negativnímu přijetí značky byla Daikatana nakonec vydána pouze v Evropě.