Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Daemonica

68
35 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
13.05.2005 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://games.cinemax.cz/daemonica
Daemonica je neobvykle provedená adventura českého původu. Hráč zde kromě klasických rozhovorů a kombinací předmětů také prozkoumává město, plní nepovinné úkoly, sbírá rozličné byliny, z nichž míchá lektvary, a občas dojde i na souboj s meči. Vše v hororové atmosféře temného středověku a ve 3D grafice s pohledem z ptačí perspektivy.

Hlavní postavou hry je Nicholas Farepoynt, lovec bestií a Haresh al-Doren, ten, který mluví s mrtvými. Pronásleduje ty nejhorší lidské zrůdy. Způsoby, jaké při svém poslání používá, by se mezi lidmi nesetkaly s přílišným pochopením. Při vyšetřování plní sklepení mrtvými, aby mohl promlouvat s jejich dušemi v Chrámu obětí, zvláštním místě mezi světem mrtvých a živých. Toho dosahuje pomocí znalosti lektvarů a fragmentů kdysi mrtvého jazyka Daemoniky. Každý případ se tak pro Nicholase stává závodem s časem, jestli dokáže dokončit případ dřív než sklepení vydá svá tajemství a on bude obviněn z čarodějnictví. Nyní na pozvání starosty přichází do města Cavorn, aby vyšetřil zmizení a možná i vraždu místního páru.

Hra obsahuje kompletní český dabing, v němž se hlavní role zhostil herec David Suchařípa.


Poslední diskuzní příspěvek

kaslikjochanan: Zas tak kritický nejsem a v komentáři mám napsané, že beru ohled na nižší rozpočet. Pokud by to byl tříáčkový titul, tak bych…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Spíše v mysteriózním duchu se rozvíjí děj hry Daemonica, nežli v horrové atmosféře, jak praví popis v profilu hry. Ať tak, či onak, hra mě zaujala, bavila a dohrál jsem do konce. Nejde určitě o žádný megahit, ale jistě o nadprůměrnou hru, na které hned od začátku upoutá a zaujme lehce mrazivá a tajuplná atmosféra, k čemuž přispívá možná i trochu zastarale působící design, hudba navozující atmosféru středověku, ve kterém se děj odehrává, ozvučení (při dešti, který se spouští, mám pocit, že mi prší na záda).

K dabingu jednotlivých postav větších výhrad nemám, dialogy se občas vlečou, ale jsou odvedeny profesionálně a ve stylu a atmosféře hry (Vladimír Brabec, Miroslav Táborský, Pavel Soukup,...).
Sbírání rostlin pro lektvary, které v průběhu hry budete potřebovat je místy až nudné, ale pro další posun je třeba mít správné byliny v potřebném počtu.

Pro: atmosféra, scénář, Haresh-al-Dorem

Proti: občas nuda

+20+20 / 0
  • PC 75
Tahle středověká adventura mě překvapila. Obecně low-end hry nijak nevyhledávám, ale něco mi říkalo, že Daemonica se něčím liší.

Pár minut po spuštění hry jsem si uvědomil, že hlavní roli v inspiraci tu hraje Krysař. Chápejte, je rok 1350 a středověká Anglie je zahalena Černou smrtí (čti morem). V té době bylo zvykem, že při výskytu moru se uzavíraly městské brány a nikdo, kdo neměl povolení, nesměl do obcí vstoupit, či z nich odejít. V této těžké době si lidé nedůvěřovali. Báli se smrti.
Každý cizinec mohl mor přenášet a není se tedy čemu divit, že pana Farepoynta občané Cavornu nijak zvlášť laskavě nevítají. O lidech jako je Nicholas se povídají různé veci, pravdou ovšem je, že umí mluvit, za pomoci speciálních lektvarů, s mrtvými. To ovšem musí držet v tajnosti a tak si hlídá svoje soukromí jako oko v hlavě. Do městečka přijel vyšetřit vraždu mladých manželů. Hned na začátku je vám jasné, že starosta který si vás povolal by byl nejraději, kdyby jste případ co nejdříve uzavřel a zmizel. Tady ta podoba s Krysařem ovšem končí. Nebude to snad spoilerem, když řeknu, že žádné děti pryč neodvedete ;-). K příběhu snad jen dodám, že zlo je mnohem hlouběji, než je na první pohled zřejmé.

Přiznám se, že bych Daemonicu moc rád viděl na divadelních prknech. Příběch je velmi poutavý i dobře odvyprávěný a do divadla jako ušitý. Ze hry dýchá temná atmosféra a já jsem normálně cítil, že venku obchází zlo.

Tuhle atmosféru měli vývojáři dobře vymyšlenou. Přeci jen už to, že se děj odehrává v již zmíněné středověké Anglii, která je pověstná deštivým počasím (a že ve hře prší celkem často), navíc je země zamořená morem, ale to už jsem také zmiňoval. Co jsem nezmínil je hudba, která se mi zavrtala hluboko pod kůži. Bez ní by to nebylo ono. Atmosféře ještě přidává sem tam ten letící pták. Snad vrána, nebo spíše havran, jako posel smrti.

Po grafické stránce není hra ničím vyjímečná. Její zpracování odpovídá době vzniku. I když bych byl mnohem radši, kdyby místo ptačího pohledu použili tvůrci pohled z třetí osoby. V interiéru jsem si připadal, že testuji nějakou beta verzi, protože za zdmi zůstala jen černo-černá tma. Ovšem při pohledu z třetí osoby, či jen při nějakém tom profilovém pohledu by museli grafici vytvořit mnohem více detailů a to by samozřejmně stálo více peněz. To, že hra byla vyrobena na základě nižšího rozpočtu je patrné na první pohled.

Hru ovládáte, jako většinu adventur, myší a i když se vývojáři snažili do hry vstrčit trochu RPG znaků, moc se jim to nepovedlo. Kovář naučí sice Nicholase trochu bojových komb, ale boj byla pro mě jen nudná klikačka, kdy jsem skoro zíval. Naštěstí je tu míst, kdy s někým zkřížíte meče málo.

Co mi ještě vadilo, bylo bloudění po mapě. Ta sice není velká (spíš je malá než velká :D) a ve chvíli, kdy někam putujete stačí aktivovat jakousi GPS šipku, která vás tam navede, ovšem když jsem hledal byliny do lektvarů, prošel jsem jí i několikrát než jsem danou bylinu našel a to jsem kolem ní chodil celou dobu, jen jsem jí neviděl. Tomu všemu by se dalo vyhnout, pokud by ve hře bylo použito jiné zobrazení než ptačí perspektiva.

Celkově mám ze hry ale víc než dobý dojem. Jen bych se možná vyhnul slepicím, co běhají po vesnici, když už tu nejde najít jiný dobytek. ;-)

Pro: středověké, anglické, ponuré městečko + hudba + příběh = atmosféra

Proti: grafické zpracování

+17+17 / 0
  • PC 80
Daemonica je hodně příjemným překvapením. To, co se na první pohled tváří jako další RPG, je spíše akční adventura. Ano, nějaké souboje se tu taky objeví, ale těch je naštěstí minimum, což je dobře, protože mě ve většině případů svou odfláklostí akorát stihly rozčílit. Vše ostatní ovšem funguje velmi dobře – hlavní náplní jsou krom drobných adventurních úkonu dlouhé rozhovory připomínající spíše interaktivní knihu, než hru. A tedy ti z vás, kteří nemají rádi dlouhé kecání, ruce pryč – v Daemonice jsou rozhovory alfou a omegou hry. Ve hře se vtělíte do kůže Nicholase Farepoynta, který je podobně jako Geralt z Rivie lovcem bestií. Farepoynt ale narozdíl od Geralta není zaklínač, nýbrž Haresh Al-Dorem - tedy normální člověk lovící lidské bestie a jehož schopností je "pouze" to, že umí mluvit s mrtvými. Příběh hry začíná v okamžiku, kdy je Farepoynt pozván starostou malého městečka Cavorn řešit případ nedávných vražd. Zajímavý námět, že? A jsem rád, že se vydařilo i zpracování. Podíváme se sice jen do jedné, ale pěkně nadesignované lokace. Cavorn má parádní atmosféru a je hodně vidět, že na hře pracovalo studio evropského původu (pražský Cinemax). Prostředí bych přirovnal k mixu prvního Zaklínače a adventurní série Black Mirror. A ačkoli kvalit obou zmíněných her ani zdaleka nedosahuje, pořád jde o poctivou českou hru.

Nejvíce zamrzí viditelně hodně omezený rozpočet. Hra má skvěle napsané a namluvené dialogy, zajímavý scénář a dokonce se i velmi dobře hraje (pokud zrovna nemusím bojovat). Bohužel po stránce grafiky a animací působí Daemonica dost chudě, což někomu může vadit. Krom toho hra obsahuje i pár otravných nepříjemností – zejména nedostatek léčivých bylin vs. otravné souboje, které je dost náročně zvládnout bez ztráty života. V závěru hry tak nastala situace, kdy mi na mapě už nezbyly žádné další byliny použitelné pro léčivý lektvar, a já byl nucen se čtyřmi životy svést souboj s dvěma protivníky, což byl pro mě skoro nadlidský úkol (proto doporučuji si k závěru jeden lektvar šetřit, bude potřeba!). I zakončení trochu zklamalo, některé postavy mi přišly ve výsledku zbytečné a čekal bych mnohem větší propletenost. Hra je utnuta v tom nejlepším a je škoda, že se nedostalo na plánované pokračování. Rozhodně bych se do tohoto světa ještě rád několikrát vrátil.

Pro: temná atmosféra malého středověkého městečka, hodně dialogů a dabing příjemný na poslech, mytologie okolo Haresh Al-Dorem, komorní zpracování

Proti: pár nedoladěností a grafická osekanost - nejspíše dáno omezeným rozpočtem, vcelku krátké

+14+14 / 0
  • PC 75
I přes to, že jedná o hororovou záležitost, nejde o žádný děsuplný zážitek. Celou hrou se táhne plíživý pocit něčeho zlého, co se děje v pozadí, pod povrchem ukryté vašim zrakům. Přesto stále číhající. Celá tato mysteriózní atmosféra je podporována zajímavým prvkem schopnosti hlavní postavy promlouvat s mrtvými. Existuje na to specielní procedura, kterou musíte spolu s ním projít. A zatímco se sklep plní mrtvolami, cítíte jak Farepoynta každá návštěva Chrámu obětí pomalu ničí.

Jinak ale hra ničím nevyniká, ani není nic, co by se na ní bylo vyloženě špatné. Lehce otrávit může jen pobíhání po městě ve snaze najít správné byliny pro právě potřebný lektvar. Je to jako když si přečtete celkem dobrou povídku s lehce mrazivým příběhem - Daemonica zabaví na dva večery. Nejde o nic úžasného, jen o příjemně strávený čas.

Pro: Vše kolem Haresh al-Doren - jeho schopnosti jsou zajímavě a důkladně vymyšlené. To mě chytlo :)

Proti: Jinak je hra lehký nadprůměr.

+5+5 / 0
  • PC 60
Tohle jsou spíš takové první dojmy, jen se trochu bojím, že budou i poslední... no každopádně si chci postěžovat.

V zásadě jsem si prošel jen samotný úvod hry, tak půlhodinu nejvýš.
Graficky je hra sice zastaralá, ale prakticky vzato ještě ne tak, aby to uráželo. S ovládáním je to trochu horší - myš je pomalá a nastavení citlivosti jsem nikde nenašel, natož pak nastavení samotného ovládání - samo o sobě mi nepřišlo zrovna intuitivní, ale zas asi nebude tak složité, aby si člověk za hodinku za dvě nezvyknul.

Co se příběhu a atmosféry týče, působí na mě Daemonica hodně zajímavě a nejspíš to bude největší (ne-li jediná) přednost hry.

Důvod, který mě odrazuje od dalšího spuštění jsou ale dialogy. A vlastně hlavně spíš asi monology. No prostě kecy všeobecně. Je sice pěkné, že se na dabingu podílelo mrtě profesionálních herců a k opravdu kvalitnímu dílu tu podle všeho není daleko, ale to má jedno velké ale. Texty. Jsou táák nesmyslně dlouhé. Zodpovědná osoba je jistě úchylným grafomanem, hlavně u vnitřních monologů hlavní postavy jsem vyloženě trpěl, protože i během toho krátkého úvodu jich měl několik, všechny jsou dlouhé jak kráva, ale hlavně - jsou plné bezvýznamných a naprosto zbytečných keců. Tohle není knížka - když chci posílit atmosféru, mám k dispozici grafický a zvukový projev. Nemusím do těch textů narvat každý zkurvený přirovnání a přídavný jméno, který mě nebo někoho z rodiny a sousedů zrovna napadlo, OMFG.

Protože to samo o sobě ještě není dostatečný průser, dabéři ona sáhodlouhá a barvitá souvětí jednoduše nedávají a jejich intonace je většinu času docela mimo. Zní to spíš, jako kdyby předčítali povídku do rozhlasu. Vyloženě slyšíte, jak se dabér už už snaží zakončit souvětí, ale ne! Zas je n konci čárka a za ní další várka hovadin, za co mě bože trestáš... Nezdá se tudíž, že by ty texty někdo z herců předem viděl, nebo že by ten dabing někdo dokonce snad seriózně režíroval, třebaže přednes je jinak špičkový. Hlavní hrdina pak díky dabingu zní jako namyšlený zmrd - tady mi není tak docela jasné, co tím kdo sledoval, ale rozhodně mi kvůli tomu k srdci nepřiroste.

No a to je v zásadě ten důvod, proč se mi to nechce pouštět znova. Protože budu muset poslouchat ty debilní kecy. A pomalá myš.

Třeba to ještě někdy pustím a pak se tenhle komentář snad změní, ale zatím mě ikonka Daemonicy spíš děsí a těch 60 korun je mi tudíž z větší části líto.
+1+3 / -2