Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Curses!

Curses

28.04.1993
12.10.2008
--
0 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Příběh Curses! začíná nenápadně. Anglický šlechtic Meldrew na půdě svého honosného sídla Meldrew Hall hledá ztracenou turistickou mapu Paříže staršího data, aby se tak vyhnul balení zavazadel kvůli výletu do Paříže, kam se s rodinou chystá již zítra. Skrze zaprášené harampádí a zatuchlé půdní kouty, jimiž se producíruje stoický kocour Austin, však vede fascinující cesta za poznáním rodové historie se všemi vzestupy a pády, snad i do jiných sfér. Dokáže se však mladík vypořádat s neblahou kletbou s kořeny v dávné minulosti?

Curses! Grahama Nelsona (dále například Jigsaw) je interaktivní próza, která sehrála díky svým kvalitám a technologické implementaci klíčovou úlohu při formování nezávislé scény, jež se kolem interaktivních próz začala v polovině devadesátých let tvořit. První verze hry vyšla v roce 1993 a byla napsána v jazyce Inform, který Graham Nelson vytvořil na základě uzavřeného programovacího jazyka ZIL, v němž vznikaly interaktivní prózy společnosti Infocom, a který díky tomu může být zpracován virtualizačním nástrojem Z-Machine téže společnosti. Vzhledem k tomu, že Z-Machine je dostupný takřka pro jakýkoli operační systém, jsou díky tomu interaktivní prózy naprogramované v Informu v zásadě systémově nezávislé. Úspěch Curses! a Informu vedl následně k boomu interaktivních próz, napsaných v tomto jazyce a vedle o něco méně užívaného jazyka TADS se stal de facto standardem.


Poslední diskuzní příspěvek

@Drolin (21.08.2013 10:04): Vypadá to, že je. Jsem ale pořád na úplném začátku (9 bodů z 500), byť už mám nakreslenou menší mapku půdy a sklepa. Navíc jsem od Grahama Nelsona četl těch jeho pět esejů Craft of Adventure a je to člověk, který herní design dost promýšlel. Někteří hráči pak před Curses! upřednostňují Jigsaw (v jedné recenzi jsem četl, že kvůli Jigsaw jeden hráč přečetl Proustovo Hledání ztraceného času ;).

Na Mobygames doporučuju ohledně post-infocom IF vůbec nekoukat, tam jsou dost často mylné údaje. Spíše hledej informace na IFDB nebo IFWiki.

Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.