Ne až tak daleko od Země se nachází ostrov vznášející se přímo ve vesmíru. Jmenuje se Ekrat Island a místní rasa Ekratů jsou chapadlovití mimozemšťané s podlouhlými hlavami. Mezi ně patří i Cubert Badbone, jediný soukromý vyšetřovatel na ostrově. Jednoho večera ho navštíví člověk ženského pohlaví. Tvrdí, že její přátelé a vůbec všichni lidé na ostrově zmizeli. Cubert ji nejdříve vyhodí ze své kanceláře, ale později se přece jenom rozhodne, že ztracené lidi najde. Možná proto, že výpravy lidských turistů jsou důležité pro Ekratskou ekonomiku, možná s tím má co dělat to, že lidskou ženu kdosi unesl přímo před Cubertovou kanceláří a on se cítí tak trochu zodpovědný za její osud.
Cubert Badbone je vtipná adventura, která na první pohled zaujme originální a stylovou černobílou grafikou. Ekrat Island je plný bizarních lokací a ještě podivuhodnějších obyvatel. Nechybí ani vlastní hudba specifická pro každé místo.
Kresba Deirdry Kiai nepatří zrovna k nejlepší, osobně mi příliš nesedla (především v její další hře), ale černobílé zpracování a zasazení do neskutečného světa udělalo z nedostatků výhody. Kresba tak skvěle doplňuje až surrealistické vyznění celé hry. Jestli hledáte něco netradičního, je právě tato hra vhodnou volbou.
Nedostatky hry... snad jen drobnosti, které se dají u malé freeware adventury čekat. Rychlá chůze hlavního hrdiny není možná. Ve spojení s animacemi, které je potřeba přečkat při vstupu do některých lokací (otevření dveří a následné zavření) to může někoho otravovat. Mě spíš vadilo, že spousta předmětů má při prozkoumávání stejný popis, mění se jen jméno předmětu. Nebo nehrající hudba ve scénkách, kdy hra přebírá ovládání. Záměr, chyba, neschopnost enginu? Každopádně to působí divně.
Nedostatky hry... snad jen drobnosti, které se dají u malé freeware adventury čekat. Rychlá chůze hlavního hrdiny není možná. Ve spojení s animacemi, které je potřeba přečkat při vstupu do některých lokací (otevření dveří a následné zavření) to může někoho otravovat. Mě spíš vadilo, že spousta předmětů má při prozkoumávání stejný popis, mění se jen jméno předmětu. Nebo nehrající hudba ve scénkách, kdy hra přebírá ovládání. Záměr, chyba, neschopnost enginu? Každopádně to působí divně.
Pro: setting a občas dialógy
Proti: vzhľadom na krátkosť málo prepracovaný obsah