Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Crown Wars: The Black Prince

23.05.2024
28.11.2024
65
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Taktická tahová strategie situovaná do Francie 14. století, kdy v zemi galského kohouta zuřila tzv. stoletá válka. Hráč se ujímá jednoho ze čtyř dostupných rodů, se kterým musí obstát nejen proti různým frakcím, ale i tajemnému zlu, tajně spřádajícím své plány na pozadí války. Autoři příběh doplnili o skutečný historický kontext formou psaných poznámek.

Sídlem rodu je zpočátku polorozpadlá ruina, ze které se však postupem času a s hráčským úsilím stane nedobytný hrad. Budovy v opevnění slouží jako ubikace pro jednotky, nechybí však ani kovárna pro vylepšení zbraní a brnění, ale i šatlava, kam je možné uvěznit v misích zajaté nepřátele, kteří poté poskytují jednotkám pasivní bonusy.

Středobodem kampaně jsou hlavní příběhové a vedlejší časově omezené mise, jež se odehrávají na mapě virtuální Francie. Do taktických bitev se zapojí vždy čtyři až šest hráčových svěřenců, jež jsou rozčlenění do celkem šesti odlišných tříd s různými výhodami a slabinami. Nechybí Crusader, který v bitvách supluje tanka díky bezkonkurenčnímu brnění, záškodník Flayer či Beastmaster, který do boje vyráží s psím či medvědím společníkem. V taktických bitvách hraje roli terén, krytí a pečlivé pozicování vašich svěřenců, jelikož není problém neopatrným útokem zranit i své spolubojovníky. Vedle specifických schopností pro jednotlivé třídy, kterých s vývojem postavy přibývá, disponují unikátními schopnostmi i rozličné zbraně od luků a kuší, přes zákeřné jedovaté dýky až po obouruční kladiva či halapartny schopné zasáhnout i více nepřátel najednou.


Poslední diskuzní příspěvek

Pokud někdo uvažuje o koupi pozor! Hra je momentálně zabugovaná jako prase zejména na PS5. Já to po 15 hodinách vzdal a čekám na patch (některé bugy jsou vyloženě “gamebreaking” a nefunguji třeba i trofeje!). Jádro hry a souboje jsou jinak fajn.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 65
Dotáhnout tohle do konce, byl skoro až heroický výkon. Crown Wars dokáže bavit, ale spoustu času mě hra regulérně srala. Minimálně na PlayStationu jsem momentálně bez nadsázky jeden z několika málo hráčů, co se prodrali až na konec.

Crown Wars vyšla v otřesném technickém stavu a sám jsem to na nějakou dobu cca po patnácti odehraných hodinách prostě vzdal. Měsíc po vydání je to sice o něco lepší, ale stále je to regulérní ostuda. Je to skutečně na pováženou, protože tady nemluvíme o obrovské open world hře, ale v jádru celkem jednoduché taktické tahovce, kde správně nefungují ani základní věci jako jsou třeba trofeje.

I teď tak hapruje obtížnost, kterou je třeba při každém zapnutí hry znovu manuálně zvednout (vždy se resetuje na tu nejlehčí). Hra ráda padá, nepřítel občas odmítá odehrát tah a často nepomůže ani reload pozice. Trofeje momentálně fungují jen tehdy, pokud hru po načtení znovu nahrajete z menu, jinak se po splnění požadavků nestane prostě nic. Alespoň, že ty nejpalčivější problémy jako třeba chybějící životy jednotek po naverbování už jsou snad opravené (jeden patch naopak způsobil chybějící HP u nepřátel… paráda!).

Vlastně bych hraní doporučil jen na „vlastní nebezpečí“. Je to škoda, protože ve své podstatě nejde vůbec o špatnou hru. V tahových soubojích jsem nechal nakonec něco přes 50 hodin a příběhové mise (ne příběh samotný) mě vyloženě bavily, zejména pak v okamžiku, kdy jsem si ve slušném editoru vytvořil partu inspirovanou reálnými kamarády. Konce hry se překvapivě dožili až na chudáka sira „Pařeza z Tišnova“ všichni!

Souboje jsou díky systému schopností navázaných jednak na zbraně a poté na jednotlivá povolání fajn a poměrně dlouho mě bavily i relativně generické vedlejší mise, díky kterým se dají pohodlně grindovat suroviny na vylepšení vašeho panství a potažmo i jednotek samotných. Ani na nejtěžší obtížnost jsem však neměl pocit, že by mě zdejší „doomsday mechanika“ v podobě rozšiřujícího se vlivu krvelačné sekty ohrožovala. Tento prvek jsem vesele ignoroval a vůbec mi nepřišlo, že bych za to byl od hry jakkoliv potrestán. Že by další bug?

Vyjma technického stavu má však hra přeci jen i neduhy, které žádný patch rozhodně nespraví. Příběh zasazený do stoleté války je vyprávěn strašně amatérsky a nikdy se ani pořádně nerozjede. Vysvětlující bloky textu, čerpající i z reálných historických postav, jsou zmatečné nezáživné plky a všemu nasazuje korunu ubohá kvalita cutscén a regulérně špatný dabing. Některé i poměrně základní mechaniky hra vůbec nevysvětlovala, což autoři částečně napravili alespoň doplněním tipů při načítání hry.

Crown Wars je tak zbídačený mrzák, ze kterého by přitom mohla být velmi obstojný středověký X-COM. Chce to ale ještě pár oprav, aby hra alespoň stabilně fungovala. Další důkaz toho, že hraní novinek hned po jejich vydání je často skoro za trest. Vzhledem k prachbídným prodejům se však bojím, že se Crown Wars do té pravé formy nikdy ani nedostane.   

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení; 1. hodnotící;  digitální verze PSN od webu Game Press k recenzi

Pro: Obstojně navržený soubojový systém se slušnými možnostmi; návyková hratelnost (když vše funguje jak má); zasazení do období stoleté války; editor

Proti: Tragický technický stav napříč platformami zejména po vydání; ošklivá grafika cutscén a směšný dabing; chybí tutoriál a i základní mechaniky nejsou často vůbec vysvětleny

+7