Tuto jednoduchou hříčku vytvořil tvůrce Beat Saber, Ján "Split" Ilavský, jako přípravu na rozhovor v podcastu Modrák & Friends, kde se řešila problematika a specifika oštěpu ve hrách. Rozhovor probíhal v den, kdy soutěžil na Letních olympijských hrách 2024 v Paříži český favorit, Jakub Vadlejch a to právě v hodu oštěpem. Ilavský dle svých slov na hře pracoval 6 hodin.
Hráč na obrazovce vidí oštěp a myší ho uvádí do pohybu. Je naprosto nutné najít správný úhel odhodu a také použitou sílu a její směřování. Při špatné manipulaci nabere oštěp špatnou trajektorii a brzy spadne, nebo se ani nezapíchne do země. Při správném hodu je pak odměnou dlouhý let oštěpu a to až do vzdáleností, které se ve velkých kláních dosahují i ve skutečnosti. Při troše tréninku má hráč možnost překonat světový rekord a dostat se až k 100 metrům, nebo dokonce tuto bájnou hranici překonat.
@rikuhahl (komentář): podcast Quest na rádiu Wave?:-)
edit: takže Modrák & Friends, už jsem si to zjistil.:-)
edit: takže Modrák & Friends, už jsem si to zjistil.:-)
Pro: oštěp a jeho let, jednoduché, ale chytlavé
Proti: pouze samotný hod, nic víc, nic míň