Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Colin McRae Rally Colin McRae Rally Colin McRae Rally Colin McRae Rally Colin McRae Rally
Codemasters
Codemasters
Codemasters
Codemasters •  Spellbound (GBC)
Codemasters
PC
18.04.1998
PC
18.04.1998
PC
18.04.1998
PC
18.04.1998
PS1
1998
GBC
2001
PS1
1998
PC
18.04.1998
Colin McRae Rally Colin McRae Rally Colin McRae Rally Colin McRae Rally Colin McRae Rally
Žánr
závodní > nezařazeno *
závodní > nezařazeno *
závodní > nezařazeno *
závodní > nezařazeno *
závodní > nezařazeno *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano ano ano

První ze série rally simulátorů. Ve hře se představují tratě a auta z mistrovství světa v rally (WRC) z roku 1998.

Ve skutečných rallyových autech se účastníte závodů v 8 zemích, na Novém Zélandu, v Řecku, Rakousku, Austrálii, Švédsku, na Korzice, v Indonésii a nakonec i ve Velké Británii. V každé zemi je různý povrch tratí a tak si vyzkoušíte nejrůznější způsoby zacházení se závodním autem.
Stačilo málo a dnes velmi známá série závodních her s rally tématikou se mohla jmenovat úplně jinak. V době, kdy hra vznikala, byl hlavní hvězdou rally finský jezdec Tommi Mäkinen, který v době, kdy se vývoj této hry chýlil zdárně ke konci, získal svůj již třetí titul mistra světa. Proslýchá se, že Codemasters s ním vedli jednání, ale jak je vidět, tak neúspěšně, a tak své jméno právě vznikající sérii propůjčil jiný výborný jezdec, Brit Colin McRae s "pouze" jedním titulem mistra světa. Jak ukázal čas, toto spojení se ukázalo jako úspěšné. Tommi Mäkinenovi nakonec také vyšla rally hra s názvem Tommi Mäkinen Rally, ale byla vydána jen na PS a zdaleka nebyla tak úspěšná jako konkurence od Codemasters.

V Codemasters správně odhadli, že na trhu je prostor pro rally hru, která bude šikovně balancovat na pomezí arkády a simulace. Tento úspěšný přístup později v Codemasters více či méně aplikovali ve všech hrách série CMR.

Jezdit lze ve třech módech - klasický šampionát s osmi podniky, rally mod potom nabízí odjet jen jednu rally a jako poslední je tu time trial, kde si lze projet jednotlivé erzety a to buď sám, nebo ve splitscreenu s živým soupeřem.

Hra obsahuje skutečná auta i jezdce z doby svého vydání, a tak je možné se posadit do následujících vozidel - Subaru Imprezza 22B (reálné auto Colina McRaee), Mitsubishi Lancer E4, Ford Escort WRC, Toyota Corolly WRC, Renault Maxi Megane, SEAT Ibiza Kit Car EVO2, VW Golf GTI Kit Car a nakonec také, což musí potěšit každého našince, do Škody Felicia Kit Car. Také tratě byly inspirovány podle svých reálných předloh. Jde o Švédsko, Řecko, Indonésii, Monako, Velkou Británii, Austrálii, Korsiku a Nový Zéland. PC verze, na rozdíl od té pro PS, obsahuje také čtyři odemykatelné tratě navíc.

Samozřejmostí jsou různé povrchy vyžadující odlišní jezdecký styl a nastavení vozu. Dnes už je to obvyklé, ale ve své době nabízel CMR nadstandardní možnosti v této oblasti a změny se opravdu promítaly do chování auta. Spolu s destrukčním modelem, zavedením skutečných měřených úseků jako v opravdových závodech, nebo třeba servisní zónou dostupnou až po několika etapách, položil první díl základy celé série. Drtivou většinu nedostatků odstranil a spoustu vylepšení přinesl legendární druhý díl o dva roky později.
Stačilo málo a dnes velmi známá série závodních her s rally tématikou se mohla jmenovat úplně jinak. V době, kdy hra vznikala, byl hlavní hvězdou rally finský jezdec Tommi Mäkinen, který v době, kdy se vývoj této hry chýlil zdárně ke konci, získal svůj již třetí titul mistra světa. Proslýchá se, že Codemasters s ním vedli jednání, ale jak je vidět, tak neúspěšně, a tak své jméno právě vznikající sérii propůjčil jiný výborný jezdec, Brit Colin McRae s "pouze" jedním titulem mistra světa. Jak ukázal čas, toto spojení se ukázalo jako úspěšné. Tommi Mäkinenovi nakonec také vyšla rally hra s názvem Tommi Mäkinen Rally, ale byla vydána jen na PS a zdaleka nebyla tak úspěšná jako konkurence od Codemasters.

V Codemasters správně odhadli, že na trhu je prostor pro rally hru, která bude šikovně balancovat na pomezí arkády a simulace. Tento úspěšný přístup později v Codemasters více či méně aplikovali ve všech hrách série CMR.

Jezdit lze ve třech módech - klasický šampionát s osmi podniky, rally mod potom nabízí odjet jen jednu rally a jako poslední je tu time trial, kde si lze projet jednotlivé erzety a to buď sám, nebo ve splitscreenu s živým soupeřem.

Hra obsahuje skutečná auta i jezdce z doby svého vydání, a tak je možné se posadit do následujících vozidel - Subaru Imprezza 22B (reálné auto Colina McRaee), Mitsubishi Lancer E4, Ford Escort WRC, Toyota Corolly WRC, Renault Maxi Megane, SEAT Ibiza Kit Car EVO2, VW Golf GTI Kit Car a nakonec také, což musí potěšit každého našince, do Škody Felicia Kit Car. Také tratě byly inspirovány podle svých reálných předloh. Jde o Švédsko, Řecko, Indonésii, Monako, Velkou Británii, Austrálii, Korsiku a Nový Zéland. PC verze, na rozdíl od té pro PS, obsahuje také čtyři odemykatelné tratě navíc.

Samozřejmostí jsou různé povrchy vyžadující odlišní jezdecký styl a nastavení vozu. Dnes už je to obvyklé, ale ve své době nabízel CMR nadstandardní možnosti v této oblasti a změny se opravdu promítaly do chování auta. Spolu s destrukčním modelem, zavedením skutečných měřených úseků jako v opravdových závodech, nebo třeba servisní zónou dostupnou až po několika etapách, položil první díl základy celé série. Drtivou většinu nedostatků odstranil a spoustu vylepšení přinesl legendární druhý díl o dva roky později.
Stačilo málo a dnes velmi známá série závodních her s rally tématikou se mohla jmenovat úplně jinak. V době, kdy hra vznikala, byl hlavní hvězdou rally finský jezdec Tommi Mäkinen, který v době, kdy se vývoj této hry chýlil zdárně ke konci, získal svůj již třetí titul mistra světa. Proslýchá se, že Codemasters s ním vedli jednání, ale jak je vidět, tak neúspěšně, a tak své jméno právě vznikající sérii propůjčil jiný výborný jezdec, Brit Colin McRae s "pouze" jedním titulem mistra světa. Jak ukázal čas, toto spojení se ukázalo jako úspěšné. Tommi Mäkinenovi nakonec také vyšla rally hra s názvem Tommi Mäkinen Rally, ale byla vydána jen na PS a zdaleka nebyla tak úspěšná jako konkurence od Codemasters.

V Codemasters správně odhadli, že na trhu je prostor pro rally hru, která bude šikovně balancovat na pomezí arkády a simulace. Tento úspěšný přístup později v Codemasters více či méně aplikovali ve všech hrách série CMR.

Jezdit lze ve třech módech - klasický šampionát s osmi podniky, rally mod potom nabízí odjet jen jednu rally a jako poslední je tu time trial, kde si lze projet jednotlivé erzety a to buď sám, nebo ve splitscreenu s živým soupeřem.

Hra obsahuje skutečná auta i jezdce z doby svého vydání, a tak je možné se posadit do následujících vozidel - Subaru Imprezza 22B (reálné auto Colina McRaee), Mitsubishi Lancer E4, Ford Escort WRC, Toyota Corolly WRC, Renault Maxi Megane, SEAT Ibiza Kit Car EVO2, VW Golf GTI Kit Car a nakonec také, což musí potěšit každého našince, do Škody Felicia Kit Car. Také tratě byly inspirovány podle svých reálných předloh. Jde o Švédsko, Řecko, Indonésii, Monako, Velkou Británii, Austrálii, Korsiku a Nový Zéland. PC verze, na rozdíl od té pro PS, obsahuje také čtyři odemykatelné tratě navíc.

Samozřejmostí jsou různé povrchy vyžadující odlišní jezdecký styl a nastavení vozu. Dnes už je to obvyklé, ale ve své době nabízel CMR nadstandardní možnosti v této oblasti a změny se opravdu promítaly do chování auta. Spolu s destrukčním modelem, zavedením skutečných měřených úseků jako v opravdových závodech, nebo třeba servisní zónou dostupnou až po několika etapách, položil první díl základy celé série. Drtivou většinu nedostatků odstranil a spoustu vylepšení přinesl legendární druhý díl o dva roky později.
Stačilo málo a dnes velmi známá série závodních her s rally tématikou se mohla jmenovat úplně jinak. V době, kdy hra vznikala, byl hlavní hvězdou rally finský jezdec Tommi Mäkinen, který v době, kdy se vývoj této hry chýlil zdárně ke konci, získal svůj již třetí titul mistra světa. Proslýchá se, že Codemasters s ním vedli jednání, ale jak je vidět, tak neúspěšně, a tak své jméno právě vznikající sérii propůjčil jiný výborný jezdec, Brit Colin McRae s "pouze" jedním titulem mistra světa. Jak ukázal čas, toto spojení se ukázalo jako úspěšné. Tommi Mäkinenovi nakonec také vyšla rally hra s názvem Tommi Mäkinen Rally, ale byla vydána jen na PS a zdaleka nebyla tak úspěšná jako konkurence od Codemasters.

V Codemasters správně odhadli, že na trhu je prostor pro rally hru, která bude šikovně balancovat na pomezí arkády a simulace. Tento úspěšný přístup později v Codemasters více či méně aplikovali ve všech hrách série CMR.

Jezdit lze ve třech módech - klasický šampionát s osmi podniky, rally mod potom nabízí odjet jen jednu rally a jako poslední je tu time trial, kde si lze projet jednotlivé erzety a to buď sám, nebo ve splitscreenu s živým soupeřem.

Hra obsahuje skutečná auta i jezdce z doby svého vydání, a tak je možné se posadit do následujících vozidel - Subaru Imprezza 22B (reálné auto Colina McRaee), Mitsubishi Lancer E4, Ford Escort WRC, Toyota Corolly WRC, Renault Maxi Megane, SEAT Ibiza Kit Car EVO2, VW Golf GTI Kit Car a nakonec také, což musí potěšit každého našince, do Škody Felicia Kit Car. Také tratě byly inspirovány podle svých reálných předloh. Jde o Švédsko, Řecko, Indonésii, Monako, Velkou Británii, Austrálii, Korsiku a Nový Zéland. PC verze, na rozdíl od té pro PS, obsahuje také čtyři odemykatelné tratě navíc.

Samozřejmostí jsou různé povrchy vyžadující odlišní jezdecký styl a nastavení vozu. Dnes už je to obvyklé, ale ve své době nabízel CMR nadstandardní možnosti v této oblasti a změny se opravdu promítaly do chování auta. Spolu s destrukčním modelem, zavedením skutečných měřených úseků jako v opravdových závodech, nebo třeba servisní zónou dostupnou až po několika etapách, položil první díl základy celé série. Drtivou většinu nedostatků odstranil a spoustu vylepšení přinesl legendární druhý díl o dva roky později.
Oficiální stránky hry (http://www.codemasters.co.uk/cmr)