Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (22.05.2023 11:30): Je to v podstatě Sierrácký standard, co jde dáš sám, co nejde, tak se stejně koukneš do návodu. Ono je vlastně už jedno, jestli vyloženě musíš, nebo jestli si to pak vyčteš jako vlastní nepozornost jako u ostatních Sierrovek. V tom se to vlastně ničím lišit nebude a hru si užiješ tak jako tak:-) Má snaha do návodu nekoukat vyústila ve dva nepříjemné dead endy způsobené ovšem nepozorností. Ten výpek s ID kartou mě ve finále pobavil, musel jsem sice jet kus hry znovu, ale musel jsem uznat, že v tomto případě to bylo obzvláště vypečené a vtipné. Horší je pak ale jeden dead end, kdy nesmíš míz u sebe jednu věc, abys nebyl odhalen, ale jde se ji zbavit jen na jednom místě a ještě jen za určitých okolností.
Dohrát tuhle hru nebylo snadné ani mnohdy s pomocí návodu. První pasáž na Tahiti je ještě pohodovka, ta jde bez návodu dojet v pohodě. Pak ale začíná opravdu obtížnost stoupat a legendární ovládání ponorky není na hře ve skutečnosti to nejtěžší. Tam stačí poslouchat příkazy a plnit je. Ale jakmile jsem se dostal do pozice opraváře, který má spravit odpalovač torpéd nebo potápěčský motor, tak jsem byl v koncích, protože jsem si měl něco usoustružit, odhadnout rozměry, zatlouct správně nýty, zvolit správné šrouby a klíč... jo, stačí si věci dobře prohlížet a hra občas naťukne, ale to, že mám tyhle věci z nějakého důvodu vůbec dělat, to jsem už musel požádat o pomoc návod. Zopakování si zeměpisu, jak se používá zeměpisná šířka a délka, to už oproti tomu patřilo k těm snadnějším záležitostem. Další peripetie jsou s copy protection v podobě zakódovaných zpráv, které odkazují na slova v manuálu. Problém je s nejasným zadáním u dekódování zpráv od CIA. Tady bych asi zamrznul navždy.

Nicméně tuhle hru si stojí zahrát jen pro parádní děj a fantastickou EGA grafiku. Některé scenérie ze hry zůstanou pro mě navždy památné a budou patřit k nejatmosféričtějším EGA scenériím, podobně jako tomu bylo u dalších Sierrovek v EGA grafice, jako Space Quest 3, Police Quest 2, SCI remaku King's Questu 4, Hero's Quest nebo SCI remaku King's Questu 1, ale taky Loomu tentokráte od Lucase. To jsou přesně ty grafická díla, u kterých bych si ani nepřál, aby je někdo přepracovával do VGA či jiné grafiky. A z hlediska děje se u mě Codename Iceman zapsal jako nejlepší variace na špionážní Bondovku v žánru adventure. Asi je jinak už jasné, kde se inspirovali Delphine Software se svým Operation Stealth.
Hrál to kdysi někdo? Jsou tu ty akční pasáže tak frustrující? Ty dead endy popisovaní v profilu jsou asi pro sierrácké adventury celkem "běžné", tam holt jedině ukládat pozice do všech možných slotů :) Ale graficky parádní věc!