Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Carmageddon Reincarnation se mi hodnotí velmi těžko. Protože jsem si oblíbil první a druhý díl, rád jsem podpořil původní vývojáře už v předběžném přístupu. I když bych si přál, abych mohl výsledné hodnocení zvýšit už kvůli skvělému přístupu autorů během tvorby, je tu několik věcí, které mi to nedovolí.

Málokdy do hodnocení promítám optimalizaci her. V případě Reincarnationu je to ale závažný problém, který předčí i známé čtvrté GTA. Když hru dokáže hratelně spustit opravdu málokdo, těžce se to musí podepsat na hráčských recenzích a prodejích a tak hra získává dodnes spíš negativní hodnocení.Je to velká škoda, protože hra přitom není špatná.

Co se povedlo výborně, je design prostředí a aut. Tady je Reincarnation pravým nástupcem série. Každé prostředí má svůj styl a autoři se jej snaží využívat přesně tak, jako dřív. V průmyslové části najdeme spoustu pohyblivých strojů a plošin, které poslouží k otestování odolnosti vašeho auta, Jinde pak potěší množství zničitelných předmětů a přístupné budovy. Škoda jen, že je počet prostředí velmi malý.

Autům naopak nemám co vytknout. Redesign starých originálů se povedl a i nové kousky vypadají skvěle. Chválím, že osazené čepele, bodce a zbraně na autě jsou konečně funkční.

Všechno by to nemohlo fungovat bez pro Carmageddon pověstného skvělého poškození a fyziky, které naštěstí přítomné jsou a jejich propracovanost působí dojmem, že si s nimi spolu s auty vývojáři vyhráli víc, než se zbytkem hry.

Dostávám se k tomu, co se povedlo míň, to je určitě grafika. Když vynechám auta, působí grafika zvlášť v otevřených scénách trochu chudě, jako by její část stále uvízla v roce 98. Samozřejmě jde o hru malého týmu a zčásti jde i o grafický styl, čekal jsem ale i vzhledem k velmi vysokým požadavkům trochu víc.

Umělou inteligenci bych rozdělil na 2 části, na jedné straně protivníci, kteří dokáží být hodně nepříjemní a jejich likvidace dá zabrat, a na straně druhé chodci, kde veškerá inteligence spočívá ve zmateném pobíhání a nulové reakci na okolí. Alespoň, že je s nimi a protivníky spojena celá řada zábavných powerupů, mezi které patří ty nejlepší z druhého dílu (vůbec jedna z mála věcí, která pochází z druhého dílu, protože se vývojáři inspirovali výhradně dílem prvním) a spousta nových. Právě na powerupech stojí zábava celé hry a je jich opravdu hodně. Mezi těmi novými jsem si nejvíc oblíbil vrhání kovadliny, pelvic thrust nebo zničení pneumatik. Velké množství powerupů může být i nevýhodou, zvlášť po delším hraní, kdy se jich naskládá do inventáře spousta a je problém během akce rychle najít vhodný.
A abych nezapomněl, protivníci tentokrát umí používat powerupy taky a může se tak klidně stát, že vaši oblíbenou pružinu použijí na vás a vžijete se tak do zcela opačné role :)

Co určitě potěší, jsou nejrůznější odkazy na předchozí díly a spousta eggů, stejně jako přítomnost klasického Carmageddonského humoru.

Ve výsledku jde o skvělou hru, která nedělá svému jménu ostudu. Doplatila ale na příliš brzké vypuštění do světa a já doufám, že časem získá víc hráčů a dočká se i lepšího výkonu. Nakonec dávám 75% s tím, že hodně přivírám oči nad optimalizací. Multiplayer nezkoušen.

Pro: Carmageddonský styl, nápadité a využité prostředí, zábavné powerupy, poškození, easter eggy

Proti: OPTIMALIZACE!, chudší grafika, často zdlouhavý výběr powerupu, málo prostředí

+14
  • PC 50
Zase ta moje nostalgie, návrat 15 let nazpátek jako v stroji času... Návrat zafungoval, ale nějaké chyby se projevili hned na začátku. Protože název sedí, modely taky, herní nádech, typické ozvučení funguje, ale něco tomu chybí a to něco je hratelnost. Nevím kde konkrétně se stala chyba ale ono to proste "neodsejpá"...
Interakce mezi vozidly je divná, v některých případech absolutně neočekávaná. Také ne nejlíp na mě zapůsobila inteligence protihráčů a k inteligenci chodců se raději vyjadřovat ani nejdu.
Mapy, anebo trasy mi přišli dost fádní a takové "suché". Ve hře neprší, nemění se podmínky.

Na druhou stranu modely aut jsou parádní, všechno se hýbe, všechno lítá. Za opomenutí stojí aj opravování auta, je to boží hotová pastva pro oči.
Vývojáři se snažili o remake, ale myslím že tady bylo na místě udělat aj něco nové neokoukané.

Jako největší problém vidím nastavení obtížnosti, kde "Easy" znamená jsem Terminátor "Normal" znamená, že nepřátelské vozy jsou terminátory a obtížnost "Hard" Všichni jsou T-1000 a vy jste z papíru a k tomu máte dablové ceny za opravy auta, teda ani jedna z obtížností není hratelná.

Pro: Krásní modely aut, parádní poškození, dobrý zvuk

Proti: Fyzika, inteligence, interakce, nastavení obtížnosti

+11