Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Herní výzva 2018: číslo 2 - Krize identity

Vždycky jsem měl rád klasické point & click adventury. Adventura z pirátského prostředí mě velice zaujala, a ještě ke všemu jsem mohl hrát za pirátku.

Hra začíná takovým menším tutoriálem, kdy Morgane ovládáte jako dítě, a plníte triviální úkoly typu zamést pavučiny a donést vodu. Poté již Morgane ovládáte jako dospělou a váš otec vám dá roli zastupujícího kapitána na jeho lodi. Ve hře plníte veliké množství úkolů a pod úkolů, abyste dosáhli kýženého cíle. Tím je jak již název napovídá Zlatá želva.

Hádanky ve hře nejsou příliš obtížné a dávají naprostý smysl při jejich řešení. Logicky se dají jednoduše odvodit, i když někdy to vyžadovalo trochu více úsilí a trpělivosti.

Do hry jsou zakomponovány minihry, které příjemně hru doplňují. Je zde například pirátský souboj s meči nebo honička. Každá minihra je jiná a originální. Ke všemu kdyby se vám v některé z nich nevedlo, je možnost je přeskočit.

Lokace ve hře jsou nádherné. Grafický styl hry mi naprosto sedl. Jediné co bych hře vytkl. je obrovská chyba vývojářů. Ta spočívá v tom, že ve hře strašně padají FPS, když je na jedné obrazovce více než 2 postavy. Moje postava poté daný úkon dělala 3x déle než normálně, a docela mi to pilo krev. Trochu se to zlepšilo, když jsem změnil rozlišení.

Pro: Příběh, lokace, grafická stylizace

Proti: Hra se strašně laguje, když je na jedné obrazovce více postav, nemožnost zrušit zadaný příkaz

+10
  • PC 70
Díky uživateli Malignus jsem se dověděl o pokračování So Blonde, které uvízlo pod mým radarem. Grafika vypadala pěkně, So Blonde se mi opravdu moc líbilo, takže proč ne? Grafika byla vskutku příjemná, sice jsem z roku 2012 moc adventur neodehrál, ale tak nějak to odpovídá těm hezčím, co v tom roce vznikly.

Samotná hratelnost se dočkala razantního zjednodušení. Hra se odehrává na pěti ostrovech, ale ty postupně odemykáte v rámci deseti kapitol a v drtivé většině z nich se stačí držet na ostrově, kde máte svůj úkol. Razantně ubylo obrazovek k řešení a také aktivních míst v nich; dokonce se dá říct, že většina z nich má nyní nějaký smysl. Totéž platí pro předměty; ty schované řeší tlačítko na jejich zobrazení. Kombinace jsou místy hodně zběsilé a to i v rámci inventáře, ale nic co by se nedalo vyřešit, takže jsem zas po delší době zvládl nějakou adventuru bez jediného nakouknutí do návodu. 

Stejně jako v So Blonde se vyplatí spíš obíhat postavy a poslouchat co Vám říkají; hratelnost zjednodušuje i seznam úkolů, který se postupně aktualizuje a navíc je tu i teleportovací mapa, který omezí nekonečné běhání. Pěkným nápadem je i používání posádky jako předmětu v inventáři; není nic uspokojivějšího než si na dvojici arogantních strážných povolat obra Diega a koukat jak se klidí z cesty :)

Abych jen nechválil, pár věcí se nepovedlo. Inventář a ukládání probíhá přes pravé tlačítko (ukládání do jediné pozice), texty a předměty jsou nepřirozeně velké, používání věcí z inventáře je za trest. Na předmět musíte kliknout, držet tlačítko a přetáhnout ho na obrazovku/jiný předmět, po špatné kombinaci předmět zmizí z kurzoru, což docela stěžuje "všechno na všechno" v případě zákysu. Ne že by jich bylo tolik. Docela otravné jsou i animace postav při rozhovorech, kdy dialog čeká až postava zamává, zatleská, otočí se atd... Na všechno z toho se dá ale celkem snadno zvyknout.

No a příběh? Bohužel tady to šlo celkem dolů. Je to prequel o kapitánce Morgane, která v So Blonde byla nepříjemná cynická mrcha. Tady je to ještě hodná náctiletá budoucí kapitánka se srdcem ze zlata. Tatínek ji nechá trénovat na kapitánku a tak Morgane shání posádku (známou z jedničky) a vydává se přes pět ostrovů pátrat po pokladu Zlaté želvy. Je to přímočaré dobrodružství bez čehokoliv navíc s klišovitým morálním koncem poklad je vlastně záchrana dobrého ducha ostrova.

Humoru je pomálu, jakákoliv hloubka či zvraty chybí... největší zvrat a joke zároveň je ztracený strýček Eduardo, ze kterého se vyklube papoušek :D Vrací se staří známí z jedničky, včetně nečekané návratu Diabla, který je na straně dobra a samozřejmě nechybí One-Eye ještě pod civilním jménem Hilary. Pokud ale čekáte, že se dovíte něco o původu kletby ze So Blonde či jak Morgane potkala Juana, tak čekáte marně.  

Příběh je zkrátka stravitelné dobrodružné béčko, které na těch 10 hodin hratelnosti zabaví, ale nic co by jakkoliv strhlo. Zároveň mě ale nic herně extra neštvalo, hrálo se to příjemně, takže 70%.

PS: Čeština byla většinou fajn, ale přeložit grocery store jako Grocerův obchod mě připomnělo ty největší perly z pionýrské éry překladů titulků k filmům/seriálům. Něco jako pojď zavírači (come closer), kokot Cheney nebo generál Attorney :)
+8