Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Blitzkrieg: Mission Barbarossa

30.06.2006
73
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Další z mnoha datadisků k úspěšné hře Blitzkrieg. Do hry přináší 11 nových misí založených na historických událostech z období Operace Barbarossa hrané za německou stranu, 28 nových jednotek, vylepšené textury a zdokonalenou AI. Ke spuštění je potřeba mít nainstalovanou původní hru nebo jeden z datadisků Blitzkrieg: Burning Horizon nebo Blitzkrieg: Rolling Thunder.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Hodně rozporuplný datadisk, u kterého jsem se ke konci už vysloveně nudil - což by tak asi být nemělo, že?

Datadisk Barbarossa, což je jméno operace, při níž Německo napadlo Rusko (tedy Sověty), a jejímiž misemi je hráč provázen, se poučil od stěží hratelného předchůdce Kursk. Vývojáři, ti stejní, co mají na svědomí Kursk, pochopili, že realističnost je sice hezká věc, ale zabíjí-li hratelnost, je k prdu. Pánové z Nivalu tak vlastně nastavili mantinely správně a následovníci z La Plata dělali dobře, že se jich drželi. Autoři tak trochu ubrali, poučili se od kolegů a vznikla právě Barbarossa. Že by to ale znamenalo nějaký zásadní obrat, to ne.

Všechny jednotky mají stále mnohem větší akční rádius a vidí až za hory. To v praxi znamená, že se automaticky vydávají za nepřítelem naprosto mimo určené cíle a útoky tak zcela rozbíjejí a rozmělňují. Naproti tomu jednotky nepřátelské se zjevují mnohdy až skoro těsně před frňákem, dokonce nehledě na to, máte-li ve vzduchu průzkumný letoun.
Znovu zde máme množství nových jednotek, textur a hlavně nových (tak jako v Kursku) zvuků, takže vše zní jinak a opravdověji. Opravdovější jsou ale i vlastnosti jednotek, tedy velká pomalost a nepřesnost na delší vzdálenosti. Smysluplné využití dělostřeleckých baterií na delší vzdálenost (ačkoliv vidí přes celou mapu) je tak oproti původnímu Blitzkriegu takřka třetinová. Útočné bombardéry mají krátkou působnost, jednotky dost rychle spotřebovávají střelivo a i když s sebou vozíte naklaďáky s municí, nemá cenu je moc používat, protože jednotky vždycky někde někoho spatří a rozutečou se. Zakopat se na místě je ale sebevražda, protože co není v pohybu, je jednoduše zaměřitelné a eliminovatelné. Postupovat s vědomím tohoto s jednotkami ke konci hry už pro mě bylo skoro malým utrpením. Díky za možnost zrychlení hry.

Kdyby alespoň hra byla chyb prostá, ale krom již standardních Blitzkrieg chyb ve scriptování a chování jednotek, jsou tu i ty z Kursku a dokonce některé nové bugy. Jednotky tedy stále vymýšlí nesmyslné cesty, zaklesávají se do sebe, nyní navíc je vylepšena AI, takže zásobovacímu náklaďáku rozkážete, aby zásoboval okolní jednotky a on, ač plný munice, odjede do háje. Speciálně náklaďák, který umožňuje doplňovat i mužstvo (ikonka človíčka s plusem) má speciální chování, kdy mu rozkážete zásobovat municí, on tak dělá pár sekund a poté na to kašle, stojí a nic nedělá., Rozkaz je tak nutno opakovaně zadávat. Pěchota napříč rozkazu sem tam odmítne obsadit nepřítelem obsazenou budovu či bunkr, ačkoliv mi drze do uší tvrdí, že ano, že jde na to. Hra neví, co chce, jelikož mí dá rozkazy a když je všechny splním. nic se neděje. Náhodou jsem tak zjistil, že musím, ačkoliv to po mě nikdo nechce, znovu vzít jednotky a prozkoumávat zbytky území, které mé jednotky nenavštívili, napříč celou mapou, aby si v několika případech hra uvědomila, že mi některé úkoly zapomněla dát a dodatečně mi je umožnila splnit. Oh, díky. Jindy mám zase ukončenou misi (úspěšně) dříve, než jsem splnil všechny úkoly, což se negativně odráží v mém hodnocení, případně je úkol zřejmě časově omezen, což nevím a nestačím jej splnit, tedy úkol nesplněn, přesto se hra vzápětí ukončí s tím, že jsem zvítězil - WTF?

Tentokrát, oproti Kursku, je ve hře jedna kampaň, obsahující 9 kapitol a v každé je minimálně jedna hlavní mise historická mise. Nově jsem u některých kapitol znovu i generované mise, přičemž v těch s Normální a Těžkou obtížností máte možnost si upgradovat jednotky. Bohužel toto není zvoleno chytře, jelikož:
1) Upgradovat např. 8 tanků a 3 houfnice je o nervy, protože mise jsou poměrně dlouhé s nemálo úkoly a vzhledem k pomalosti, lenosti a nepřesnosti jednotek a jejich malými zásobami munice mnohdy pěkně dlouho trvá, než se jedna generovaná mise splní. A vy rostete (a nebo selhávají nervy)
2) Znovu je u generovaných misí možnost upgradovat např. tank nebo houfnici. Nelze si ale vybrat co potřebujete, takže potřebujete-li jen upgradovat tanky, musíte misi (v totmo případě vždy Těžkou projít klidně i 14x, kvůli osmi tankům.
3) Možnosti upgradů jsou limitovány obdobím, do kterého je datadisk zasazen, takže v pozdějších fázích hry už nemáte co kam upgradovat, páč všechno máte, ale v každé kapitole je nutné odehrát alespoň jednu generovanou misi, abyste mohli přejít do mise hlavní historické. Mise s jednoduchou obtížností mají hodně úkolů (takže mrháte časem), těžší mise mají úkolů méně, ale jednotky mají zase vyšší index "Prdění do hlíny", takže taky mrháte čas a navíc nervy.

Abych jen neplival, ano, nové jednotky, textury, zvuky i mapy jsou hezké. Skutečně byla upravena i AI, jelikož např. skupina pěšáků, která už nemá munici, se automaticky stáhne do týlu, kde je možné munici doplnit, a nepostupuje tak v čele útoku jako živý štít. Pokud jednotkám nakážete, aby se přesunuly z místa A do místa B ignorujíc např. zakopanou pěchotu v cestě, např. tanky po nich pouze střílejí kulomety. To část nepřátel eliminuje, zaměstná, takže nemají čas střílet i po něčem jiném a tanky tolik na onu vzdálenost neohrozí, přičemž ty projíždějí dál. Nepřátelská pěchota ze zákopů nevyleze, takže je možné je více méně ignorovat a jet dál. V Kursku se nepřátelské zaskočené jednotky vzdávali, tady ne, tady mnohdy prostě vylezou z úkrytů a prchají, případně zalezou do jiného úkrytu o něco dále ve svém týlu, kde znovu brání. Občas to okoukají i vaše jednotky, ale blbě, což znamená, že v případě přesily vylezou ze zákopů a jmou se zdrhat, ale nezastaví se a prostě zdrhají až na svůj konec mapy a nelze je nijak zastavit, přičemž by stačilo jen ustoupit k pozicím těžších zbraní, které stejnak útok nepřítele zastaví. To už ale prchající pěchotu nezajímá. Naštěstí už tu , jako v Kursku, není všude tolik poschovávaných jednotek, takže se dá hra i hrát.

Co je to ale platné, když hru hrajete s vědomím "hlavně ať už to dohraju nebo s tím seknu", namísto, abyste se těšili na každou další novou misi. Generované mise s opakujícími se úkoly "Obsaď, ubraň, napadni" tomu ale také nepřispívají. Pánové (a dámy) z ACTive Gaming Productions tak Blitzkriegu svými dvěma Add-On datadisky prokázali spíše medvědí službu.

Pro: Nové jendotky, zvuky, mapy; upravená AI a některé upravené prvky v chování jednotek; "hodinka dějepisu" při čtení briefingů misí

Proti: Chyby, nedomyšlenosti a divné chování hry samotné i jednotek v ní; upravené vlastnosti jendotek, nereflektující velikosti mapy ani jejich vliv na vojensou poslušnost a plnění rozkazů; zbytečné generované mise, snažící se uměle natáhnout hrací dobu

+3