Díky tomu, že je Steam pro vývojáře již prakticky otevřená platforma, dostává se na něj velké množství více či méně povedených her. Některé jsou dokonce k dispozici zdarma a jakmile mé oko zahlédne volně dostupný a nedejbože i dobře hodnocený walking simulátor, netrvá dlouho a už se hřeje na mém disku.
Blameless se sice neohřál na moc dlouho a to ne proto, že by byl špatný. To naopak. Je ale velice krátký a klasické dohrání zabere zhruba půl hodiny a maximálně hodinu se všemi achievementy. Samotná hra je na freeware hru zpracovaná velice profesionálně, s předměty lze po vzoru Penumbry fyzicky manipulovat a ne všechny se hráči nakonec hodí. Hra by mohla být místy o trochu méně blbuvzdorná (koho by napadlo, že už jednou použité klíče můžu vytáhnout ze zámku a použít je znova někde jinde... ehm), ovšem je lepší od toho nečekat nějakou velkou výzvu a šílené kombinace. Naopak jsou hádanky příjemně logické, např.: ta s pojistkami je super v tom, že s nimi hráč opravdu manipuluje a aby věděl co a jak, musí si přečíst přiloženou poznámku.
Obecně jsem z téhle hry měl příjemný immersive požitek a i když se hra prezentuje jako hororová hra, staví především na atmosféře a zvědavosti hráče (mnou nenáviděné jump scares tam naštěstí nejsou). Svým technickým zpracováním nehází klacky pod nohy, vizuálně vypadá parádně a stejně dobře se i hýbe. Prostředí navíc působí povědomě a tak jsem se ani nedivil, když na mě v závěrečných titulcích vyskočilo jméno českého vývojáře.
Blameless je fajn jednohubka a zároveň typ hry, které bych chtěl na trhu vidět víc. A pokud by se tvůrce hry poučil z těch několika málo chybek a dodal by několikahodinový nášup, vůbec bych se nezdráhal hru zaplatit.
Blameless se sice neohřál na moc dlouho a to ne proto, že by byl špatný. To naopak. Je ale velice krátký a klasické dohrání zabere zhruba půl hodiny a maximálně hodinu se všemi achievementy. Samotná hra je na freeware hru zpracovaná velice profesionálně, s předměty lze po vzoru Penumbry fyzicky manipulovat a ne všechny se hráči nakonec hodí. Hra by mohla být místy o trochu méně blbuvzdorná (koho by napadlo, že už jednou použité klíče můžu vytáhnout ze zámku a použít je znova někde jinde... ehm), ovšem je lepší od toho nečekat nějakou velkou výzvu a šílené kombinace. Naopak jsou hádanky příjemně logické, např.: ta s pojistkami je super v tom, že s nimi hráč opravdu manipuluje a aby věděl co a jak, musí si přečíst přiloženou poznámku.
Obecně jsem z téhle hry měl příjemný immersive požitek a i když se hra prezentuje jako hororová hra, staví především na atmosféře a zvědavosti hráče (mnou nenáviděné jump scares tam naštěstí nejsou). Svým technickým zpracováním nehází klacky pod nohy, vizuálně vypadá parádně a stejně dobře se i hýbe. Prostředí navíc působí povědomě a tak jsem se ani nedivil, když na mě v závěrečných titulcích vyskočilo jméno českého vývojáře.
Blameless je fajn jednohubka a zároveň typ hry, které bych chtěl na trhu vidět víc. A pokud by se tvůrce hry poučil z těch několika málo chybek a dodal by několikahodinový nášup, vůbec bych se nezdráhal hru zaplatit.
Pro: atmosféra, grafika, fyzikální manipulace s předměty, hádanka s pojistkami, zajímavý příběh
Proti: snad jen krátkost a drobné bugy, které by zasloužily vychytat