Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Hraní pokračování atmosférické pecky Bioshock mi kazil především technický stav - je pravda, že můj herní PC není nejsilnější, ale běží mi na něm bez problému mnoho novějších her, kdežto Bioshock 2 mi cca po každých 30 minutách hraní až hodině padal. I přesto jsem se rozhodl to překousnout, často ukládat a projít to.
Když dám toto stranou, ani první díl mi nijak neučaroval hratelností a tady je to v podstatě to samé. Hra vám neustále připomíná, že potřebujete ADAM, bez kterého to bude později opravdu těžké, ale přitom nejtěžší část hry mi přišlo získávání onoho ADAMu, kdy pokud se rozhodnete zachraňovat Little sisters, tak musíte absolvovat mnoho pasaží, kde musíte opakovaně porazit vlny nepřátel bez smrti, a jako odměnu si pak můžete nakoupit spoustu schopností, které jsem měl pocit, že ani nemůžu pořádně využít, protože stejně mám jenom omezené množství Eve, takže mohu každou schopnost využít velmi omezeně. Mimo souboj schopnosti až na výjimečně případy nevyužijete vůbec.
Ano, svět Bioshocku je i v druhém díle pořád zajímavý, ale bohužel už nenabízí moc nového, a měl jsem pocit, že je ještě mnohem víc ukecanější než předchozí díl a neustále vás zdržuje od hraní, dokud si nevyslechnete všechny průpovídky, které už na mě neměly ani tak velký dopad.

Pro: svět, nové zbraně

Proti: pády hry, nedostatečné využití schopností, příběhově slabší než první díl

+3 +4 −1
  • PC 60
Čekal jsem, že v pokračování Bioshocku bude právě to, co mi tak scházelo v jedničce- ukázání města před jeho změnou v peklo. Těšil jsem se na převyprávění minulosti města Rapture z pohledu jeho obyvatele ve stylu Falloutu, trochu volnosti a třeba i nějaký ten adventurní prvek. Ale bohužel. Přestože se tu v malém retroskeptivním intru do Rapture v dobách pohody podíváme, zážitek je to příliš malý, než aby konkuroval zbytku klasické střílecí akce. Hrát za Velkého taťku? Vždyť je to nesmysl. Big Daddy je symbol síly a nelidskosti a přitom je zde paradoxně nepoměrně větší obtížnost. A proto, že celá koncepce příběhu je nesmyslná (z mého pohledu), průměrné a stereotypní střílečce zbývá jen krásný interiér...a to je málo
Památný moment: zaplavený Rapture a plovoucí mrtvoly

Pro: pár památných momentů, Big Sister, kolíkovač

Proti: příběh, hra za Big Daddyho a minimum výhod, stereotyp, vysoká obtížnost, žádné zásadní novinky

+2 +7 −5
  • PC 30
Jediné, co mě na Bioshocku zaujalo, je žlutoočičkatá Lil' Sister, jelikož mám rád ve hrách emoce a ona je ve mě vyvolávala jakýmisi opatrovatelskými sklony (přičemž ve hře vystupuje tak akorát na to, aby mě nezačala svým občasným šklabením srát). S takto pomalým pohybem málo zajímavým, neinteraktivním prostředím a nudnýmá kvérama přeplácanýma x módy si můžou autoři tohodle eunucha o postavení mezi legendama typu Quake, Half-Life apod. leda tak nechat zdát vlhké sny. Tolik ve stručnosti k Bioshocku, hře s unikátním settingem (asi vhodnějším pro nějaké RPG), ale mizernou hratelností.

Možná se mé hodnocení ještě časem změní, ale nejsem zrovna hrrr tu hru ještě někdy zapnout. V tomto kontextu musím napsat jediné, a sice ZLATÉ Far Cry 3, s jehož novými trendy (sandbox, RPG prvky) sice většinou nesouhlasím, ale popravdě mě ta hra po určitou dobu aspoň bavila, a její příběh si udržel mou pozornost až do konce.
-4 +8 −12