Ve hvězdném systému Twin Suns zuří válka o Kha, cennou surovinu, jejíž zásoby se ztenčují. Hráč se v roli nováčka na straně Aliance (tři různé mimozemské rasy) musí pustit do boje s rasou Sektar a jejími spojenci Morgoth.
Bang! Gunship Elite balancuje na pomezí vesmírného simulátoru a arkádové akce. V celkem devatenácti misích sice plníme typické simulátorové úkoly (zničení určitého cíle, obrana důležitého zařízení, průzkumné mise), ale protivníků jsou v každém kole desítky až stovky a po jejich zničení z nich často vypadávají powerupy. Ve hře je možné používat štíty stejně jako afterburner, ale díky doplňování pomocí powerupů (afterburner se navíc pomalu doplňuje sám) opět spíše v arkádovém než simulátorovém duchu alá Star Wars: TIE Fighter a Wing Commander. Stejným způsobem je také možné v misi opravit poškozenou loď.
Celou dobu létáme v jednom typu stíhače se základním ion blasterem s nekonečnou municí, sonickým kanónem s možností nabití pro silnější účinek, magma kanónem, plasma kanónem a dalšími zbraněmi.
Multiplayer obsahuje pouze dogfight, je možné jej hrát přes TCP/IP nebo přes dvě herní služby.
Pravidelně se ke hře vracím, abych se znovu a znovu přesvědčoval o tom, jak neuvěřitelně stupidně je nadesignovaná.
V každé misi je třeba udělat nějakou konkrétní věc (ochránit klíčovou loď, sestřelit klíčové nepřátele atd.). Nepřátel je v kdejakém levelu krom těch klíčových nekonečno, teoreticky je to dobré k tomu, aby z nich padaly power upy, energie do zbraní a tak. Prakticky to znamená, že z nich často vypadne velké kulové i když jich člověk sestřelí deset za minutu. Výsledkem je, že je to i na easy dost nehratelné už v 5. misi z 19 (je to krom jiného navíc zkombinováno s vynikajícími nápady typu neříci hráči, co přesně je jeho úkolem nebo ukončení zaměřování klíčových nepřátel po sekundovém přerušení vizuálního kontaktu). Tohle nevymyslel nikdo s mozkem.
EDIT: V sedmé misi si mi dvakrát za sebou stalo Mission Acomplished a po asi 3 sekundách Autodestruct in 3 ... 2 ... 1 Mission Failed. Je to takovým zvráceným způsobem vtipné. Zadání mise "znič nepřátelský Portal" ve skutečnosti znamená "nepřátelský Portal je zbraněmi nezničitelný a sám se zničí zničením z něj vylétávajících stíhaček, ale stanice kterou má hráč bránit je současně ničena speciálními nepřáteli, kteří jsou u ní odnikud od začátku mise". Opravdu nesmírně zábavné.
EDIT2: Dohráno. V některých levelech lze výhodně použít zbraň P5 Rail Gun, která měla jít zjevně použít pouze v Mission 8 (nezobrazuje se mezi vlastněnými zbraněmi, v Mission 13 způsobí poškození/zničení Hive pomocí této zbraně nemožnost misi úspěšně dokončit, některé objekty jsou touto zbraní nezničitelné a nejde z ní přepnout zpátky na jinou zbraň s výjimkou sebrání úplně nové zbraně).
Ve své době to byl grafický skvost se zajímavým nápadem, dnes už je to pouze zajímavý nápad s ukrutně špatným game designem.
V každé misi je třeba udělat nějakou konkrétní věc (ochránit klíčovou loď, sestřelit klíčové nepřátele atd.). Nepřátel je v kdejakém levelu krom těch klíčových nekonečno, teoreticky je to dobré k tomu, aby z nich padaly power upy, energie do zbraní a tak. Prakticky to znamená, že z nich často vypadne velké kulové i když jich člověk sestřelí deset za minutu. Výsledkem je, že je to i na easy dost nehratelné už v 5. misi z 19 (je to krom jiného navíc zkombinováno s vynikajícími nápady typu neříci hráči, co přesně je jeho úkolem nebo ukončení zaměřování klíčových nepřátel po sekundovém přerušení vizuálního kontaktu). Tohle nevymyslel nikdo s mozkem.
EDIT: V sedmé misi si mi dvakrát za sebou stalo Mission Acomplished a po asi 3 sekundách Autodestruct in 3 ... 2 ... 1 Mission Failed. Je to takovým zvráceným způsobem vtipné. Zadání mise "znič nepřátelský Portal" ve skutečnosti znamená "nepřátelský Portal je zbraněmi nezničitelný a sám se zničí zničením z něj vylétávajících stíhaček, ale stanice kterou má hráč bránit je současně ničena speciálními nepřáteli, kteří jsou u ní odnikud od začátku mise". Opravdu nesmírně zábavné.
EDIT2: Dohráno. V některých levelech lze výhodně použít zbraň P5 Rail Gun, která měla jít zjevně použít pouze v Mission 8 (nezobrazuje se mezi vlastněnými zbraněmi, v Mission 13 způsobí poškození/zničení Hive pomocí této zbraně nemožnost misi úspěšně dokončit, některé objekty jsou touto zbraní nezničitelné a nejde z ní přepnout zpátky na jinou zbraň s výjimkou sebrání úplně nové zbraně).
Ve své době to byl grafický skvost se zajímavým nápadem, dnes už je to pouze zajímavý nápad s ukrutně špatným game designem.