Komentáře
První pocity každopádně byly dost zvláštní. Příběh je zajímavý, originální, atypický, ale rozhodně ne kdovíjak chytlavý. Bylo pro mě otázkou, proč se autoři rozhodli pro takový průběh a během hry mě to štvalo. Když jsem ale zjistil, že hra je pořád na jedno brdo, přestal jsem ho řešit, což je vlastně další problém samotné hry.
Hra nedokáže zaujmout příběhem, i když se snaží. Příběh jako takový totiž neobsahuje vůbec, ale vůbec nic zajímavého. Celá hra se odehrává v onom koloběhu. Dorazíte do města - vylezete si na věže, prohlédnete, kde jsou úkoly - děláte úkoly - dostanete se k hlavnímu bossovi města - posunete se do dalšího města. A tak to prakticky funguje celou hru až do samého konce. Samozřejmě vše ve skvostné grafice, kterou ale oceníte jen ve chvíli, kdy se dostanete k městu, popř. se podíváte na okolí z věže. Ona Vám to hra také nabídne, v tu chvíli zpomalí záběr a Vy si tu krásu opravdu budete moci vychutnat. To je sice hezké, ale trošku nucené. Tenkrát tvůrci dokázali stvořit grafiku jenom v kostičkách a taky jsme jim za to děkovali, takže proč takové technologické pokroky? Ale nevadí, nemá smysl takové věci kritizovat.
Assassin's Creed v tomto ohledu je velice promakanou hrou, a skákat z jedné střechy na druhou je učiněná radost. Škoda jen, a to se blížím k dalšímu problému, že ovládání jako takové není zrovna jedno z těch jednodušších (nebo už herně stárnu, ale na druhou stranu bych Vás mlaďochy chtěl vidět, jak byste si v současnosti poradili se stařičkými Lemmings) No nicméně právě ovládání byla věc, která mě hru neuvěřitelně kazila. Pravidelně jsem na klávesnici mačkal miliardu tlačítek, abych se dostal k vysněné kombinaci. Chtělo to skutečně čas, než jsem si zvykl.
Nicméně i tady platí klasická fráze: "V jednoduchosti je krása".
A i když se tato hra tváří kdovíjak hezky, je přesným příkladem toho, že libivost v dnešní době herního světa není všecko. Že hra kromě odzbrojující grafiky potřebuje i perfektní hratelnost podpořenou smysluplným ovládáním, které této hře chybí. A ano, krapet originálnějším dějem, který tvůrci v tomto případě nádherným způsobem odflákli.
Pro: umělecký dojem, příběh
Proti: neustále se opakující struktura misí, vcelku nedotažená hratelnost
Pro: Grafika, simulace vraha
Proti: Zdlouhavost, časté opakování toho samého
Pro: Animace, grafika, souboje, stylizace všeho, dav.
Proti: Budouctnost, zkopírování misí a některých částí lokací, neskutečně promarněný potenciál.
Pro: grafika, velká škála možností
Proti: stereotyp
Pro: rozlehlost, atmosféra, grafika (na tu dobu), hratelnost
Proti: téměř žádný příběh, stereotyp, pro někoho jednoduché
Pro: grafika, parkour, souboje, příběh (trošku), po určitou dobu je to prostě zábava
Proti: stereotyp
Doufám, že pokud se objeví Assasin's Creed 2 bude to již opravdový Hitman nebo Splinter Cell v době křižáků.
Pro: animace a grafika vůbec, český dabing
Proti: jednoduchost, repetetivnost, monotónost, stereotyp, repetivnost, stereotyp, monotó.....
Pro: Možnosti pohybu, nápad, celkový vizuál, hudba
Proti: Stereotyp
Pro: Skvěle zpracovaný pohyb hlavního hrdiny, relativní volnost
Proti: Stereotypnost, nudné příběhové prostřihy
Pro: grafika, ovladaní, hratelnost, volný běh, asasinace
Proti: stereotyp, konverze z konzole
Pro: grafika, desing, pribeh, akrobacie, nova herni saga
Proti: stereotyp ukolu, konzolove ovladani, male rozdily mezi DX9 a DX10
Assasssin´s Creed je hra se slušným potenciálem, na který si člověk musí chvilku zvykat, stejně jako na ovládání atp. I když mi kamarádi řikali, že je to nuda a všude děláš to samí, tak mě to kupodivu bavilo, možná taky tim, že jsem to hrál v max detailech a DX10 a to už pak je skutečně něco, ale myslim si, že kdyby hra měla ještě víc možností, větší interaktivitu města (neřikám, že teď je špatná) a možná i prvky RPG (prosím aspoň malinko!) byl by to klenot, který by se zapsal zlatym písmem do historie počítačových her.
Pro: Grafika, animace, interaktivita okolí, obrovká ale opravdu obrovská svoboda pohybu, Altair je prostě frajer! :-)
Proti: Příběh, stereotyp, občas dost splašená kamera...
Pro: Vše kromě úkolů
Proti: Nic kromě úkolů
Pro: Krásné prostředí, zabíjení, šplhání.
Proti: Ovládání, bugy, vyladěnost není 100%, jednotvárnost příběhu.
Pro: Animace, Období odehrávání se příběhu
Proti: Parkour ( neumí se ani zachytit při nějakých skokech ) AI.
Pro: Grafika, nápad
Proti: Strašná hratelnost,, AI, hlavní hrdinové, hra si nadržuje, účelovost, ovládání
Pro: prezentacia a celkove spracovanie
Proti: mala roznorodost
Pro: Hudba. Design a živost měst. Skoky ze střechy na střechu.
Proti: Jedno z nejsložitějších ovládání ve hrách, které jsem kdy zažil. Stereotyp a příběhová polívka na tisícátý způsob.