Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ascension to the Throne

79
11 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
05.05.2007 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.1cpublishing.eu/game/ascension-…
Ascension to the Throne je tahová strategie úzce zkombinovaná s RPG elementy vývoje postavy. Cesta hlavního hrdiny, posledního ze slavného rodu Illiar, zpět na trůn je dlouhá a vede územím plným nebezpečí a různých úskalí. V tahových soubojích s nepřáteli vám pomůže vaše mocná armáda, kterou si v průběhu hry sami sestavíte nákupem stále silnějších a silnějších jednotek a následným vylepšováním a zdokonalováním postavy hlavního hrdiny. Celá hra je freeformová, takže již hned po startu hry se před vašima očima otevře obrovský svět k prozkoumávání.

O rok později vyšel stand-alone datadisk Valkyrie: Ascension to the Throne.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Hra, která byla přihozená jako "balast" na placce v nějakém herním časáku, prostě jako třetí nebo čtvrtá hra do počtu. Ze zvědavosti jsem nainstaloval a zjistil, že je to pouze v angličtině, což mě rozladilo. Dal jsem tomu chvilku... a pak jsem tomu propadl. Od té doby jsem to dohrál už několikrát.

Navenek - až do přepnutí do bitevního režimu - se hra podobá Gothicu (tomu prvnímu). Snad je postavená i na Gothic-enginu. Váš hrdina pobíhá po lese, rozmlouvá s enpécéčky, najímá bojovníky - a pak zase pobíhá. A svoji armádu si nosí někde v kapse (v tom se hra podobá třeba King's Bounty). Když ale překročíte "komfortní zónu" nepřátelské armády, vaše armáda se rozvinedo jednotek. Peasanti tvoří společnou jednotku s peasanty, vlkodlaci s vlkodlaky a tak dále, ale každý pajdulák je tam sám sebe a ne jako ikonka znásobená stem nebo tisícem. Počty bojovníků v jednotce zřídka kdy překročí desítku, jinak by se na bitevní pole nevešli. Když jednotce zadáte pokyn, rozběhne se bitevním polem jako jeden peasant a píchne vidlemi do tolika nepřátelských bojovníků , kolik jich jen zvládne.

Když vyhrajete, tak se hra zase přepne do pohledu přes rameno. Kamera zabírá pouze hrdinu, který si celou svou armádu strčil do kouzelné brašničky. Nebo kapsičky. No a když prohrajete, nebo utrpíte příliš velké ztráty, tak si dáte load. Hra se na začátku bitvy automaticky uloží. V případě prohry/nespokojenosti prostě nahrajete pozici před bitvou, jdete jinam a vrátíte se sem s větší armádou a s vytvrdlejším hrdinou.

Hrdina získává zkušenosti a leveluje. Můžete přidávat bodíky do jeho schopností magických či fyzických, také můžete zvyšovat jeho autoritu, díky níž může nabírat více bojovníků (opět podobnost s King's Bounty). Ovšem na rozdíl od KB je hrdina "bojující jednotka". Některé souboje musí absolvovat sám (bez armády) a pokud ho killnou, tak jste pohráli a musíte nahrát autosave.

Je záhodno pohrát si s kombinací jednotek v armádě. Některé jednotky jsou k ničemu a jiné zase ultimátní, pokud tedy dokážete využít všechny jejich výhody. Dále má hra i jakýs takýs příběh (celkem slušný, řekl bych), který vás protáhne po nejrůznějších lokacích. Některé lokace jsou "bez návratu", takže se nemůžete vrátit a doplnit své oblíbené jednotky, což je sice nepříjemné překvapení, ale nutí vás to k přemýšlení a rozbíjí to vaše "tutové" strategie.

Hra zahrnuje i několik adventurně-zákysových pasáží, na kterých jsem při prvním hraní docela vytuhl. Ale možná za to může jen má chabá znalost angličtiny. Při druhém hraní už to odsýpalo docela svižně. Hra není nijak přehnaně dlouhá (tak do dvaceti hodin, pokud už víte co a jak).

Celkový verdikt: je to strategie principiálně podobná King's Bounty, ale postrádá parodičnost, humornost a barvičkovitost. Pokud máte King's Bounty v oblibě, tak tohle je ještě lepší (alespoň pro někoho, jako jsem já).
+9+9 / 0