Contact je rozšířením k české válečné simulaci ArmA III, které se však vydává poněkud atypickým směrem. Příběh je o tom, jak by mohl proběhnout první kontakt s mimozemským životem a jak by na takovou návštěvu z jiného světa mohli lidé reagovat.
Hráč se stává americkým vojákem Aidenem Rudwellem. Aiden se účastní cvičení v Livonsku, malé zemi mezi Ruskem, Polskem a Běloruskem. V Livonsku je napětí díky špatným vztahům s Ruskem a také díky probíhajícím přístupovým hovorům Ruska k CSAT. Sami Livonci jsou navíc nedůvěřiví i ke svým spojencům z NATO, což ještě zesílí nehoda při cvičení při níž zahyne několik livonských vojáků a také objev záhadných předmětů v oblasti. Situaci ještě zhorší okamžik, kdy se na nebi objeví mimozemské lodě. Je otázkou, co chtějí a jaké mají mimozemšťané úmysly.
Narozdíl od hlavní hry je zde menší důraz na boj. Hráč má k dispozici spektrální analyzátor, který mu umožňuje zachytávat a vysílat signály. Většina misí pak spočívá ve správném využití tohoto přístroje pokud možno stealthovým přístupem, čímž se kampaň značně liší od základní hry. Hráč také dostává dálkově ovládaného robota k sbírání vzorků.
Kromě nové kampaně přidává Contact ruské Specnaz a Livonské obranné síly jako nové frakce, a terén Livonsko o rozloze 163 km čtverečních, který nabízí prostředí podobné Černarusi.
O kladech o záporech Army III jako takové jsem se rozepsal jinde, takže zde jen stručně:
Neotřelý téma (tedy neinvazivní návštěva z vesmíru) mě ze začátku oslovilo.
Zachovává si to takovou neoficiální tajemnou atmosféru.
Do třetí mise, kdy hráč ovládá robota na dálku a s teamem se blíží k mateřské lodi je hra skvělá. Tajemná, nepřehnaná, příjemně komorní.
Následnej noční průzkum, plížení se po lesích, volnost a odposlouchávání rádiovejch signálů - to bylo dobrý. Škoda, že zhruba od poloviny kampaně děj jaksi ztrácí na údernosti a konec, kdy je hráč nucen po boku Rusů bojovat s domácí armádou je docela failem, kdy místo nějakýho památnýho finále se to vyřeší prostě standardním konfliktem o základnu mezi lidskými frakcemi. Kazí to neagresivnost celé kampaně, kdy není vlastně nutný vůbec zbraň používat.
Dobrej nápad, zajímavý vtažení do děje, památná střední část (průzkum lesů v noci) až po nehodící se divný finále. Subjektivně je to pro mě další důkaz, že Bohemka umí dělat dobře prostředí, modely a zvuky, ale už neumí se tyto prvky prodat v nějaké hlubší nebo aspoň tak nějak konzistentní kampani.
I tak mě to zaujalo víc, jak hlavní kampaň hry.
80%
Neotřelý téma (tedy neinvazivní návštěva z vesmíru) mě ze začátku oslovilo.
Zachovává si to takovou neoficiální tajemnou atmosféru.
Do třetí mise, kdy hráč ovládá robota na dálku a s teamem se blíží k mateřské lodi je hra skvělá. Tajemná, nepřehnaná, příjemně komorní.
Následnej noční průzkum, plížení se po lesích, volnost a odposlouchávání rádiovejch signálů - to bylo dobrý. Škoda, že zhruba od poloviny kampaně děj jaksi ztrácí na údernosti a konec, kdy je hráč nucen po boku Rusů bojovat s domácí armádou je docela failem, kdy místo nějakýho památnýho finále se to vyřeší prostě standardním konfliktem o základnu mezi lidskými frakcemi. Kazí to neagresivnost celé kampaně, kdy není vlastně nutný vůbec zbraň používat.
Dobrej nápad, zajímavý vtažení do děje, památná střední část (průzkum lesů v noci) až po nehodící se divný finále. Subjektivně je to pro mě další důkaz, že Bohemka umí dělat dobře prostředí, modely a zvuky, ale už neumí se tyto prvky prodat v nějaké hlubší nebo aspoň tak nějak konzistentní kampani.
I tak mě to zaujalo víc, jak hlavní kampaň hry.
80%
Pro: Námět, atmosféra první půlky kampaně, noční průzkum v lesích, prostředí
Proti: Divnej děj v druhé půlce kampaně, zbytečnej konflikt na konci, závěr zcela bez napětí, nevytěžený téma.