Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alley Cat

71
61 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
dětská > akce pro děti
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1983 Atari 8-bit
1984 PCC64
Vývojáři:
Ve hře ovládáte kocoura, který se snaží skočit ze dvorku na plot a do oken domu, ve kterém každý pokoj obsahuje minihru. Cílem hry je v minihrách získat dostatečný počet bodů k tomu, aby na kocoura z okna vykoukla kočičí dáma a kocour za ní skočil do pokoje se srdíčky. V tomto pokoji je třeba doskákat po nestabilních srdíčkách až k nejvýše promenádující se kočce a políbit ji. Povede-li se to kocourovi, zvýší se obtížnost hry a kocour pokračuje ve hře, dokud jej něco nepřipraví o všechny životy.

Kocourovo snažení ztěžuje pobíhající pes, koště, myši na prádelních šňůrách a uvnitř pokojů například pavouci na záclonách nebo elektrické výboje v akváriu.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak mě začalo zajímat, kdo je tím autorem hry napsaným v úvodu. Bill Williams, docela silný příběh. A tady ukázka některých verzí.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
T T T T T D T T D D T D T T... přibližně podobně začínala znělka této skvělé arkády z poměrně prehistorické doby počítačových her. Dodneška si ji připomínám právě kvůli kouzelné bitové grafice a užásnému Pc Speakeru :). Kočku jsem hrál pokaždé když jsem se chtěl na starším Pc - tehdy 486, zabavit pro nějakou chvíli. Stalo se, že jsem se u hry zasekl i na 2 hodiny v kuse. Spoustu miniher, nemálo zábavy a těch nervů. No jéje! Návrat do děství!

Pro: jednoduchost, animace, nenáročná zábava

Proti: obtížnost, zákeřnost

+11
  • PC 60
Alley Cat, v mém okolí spíše důvěrně známá jako "Kočka", je asi nejstarší hra kterou jsem kdy hrál. Hra sice ukazuje jako cíl pouhé políbení, ovšem zobrazení bonusových koťat ukazuje méně nevinné ambice kocoura.

K tomu aby náš chlípník dosáhl cíle neni zas tak moc třeba. Hra má několik stupňů obtížnosti, což rozhodně nebylo zvykem, a kocour má i pár kočičích životů. S přibývající obtížností se překážky zvyšují dosti drasticky. Smějete se? Až bude na šňůrách asi stejně oblečení jako ve vesnicí domorodců v Amazonii tak si povíme.

Kocour sbírá body k cíli plněním řady miniúkolů, ke kterým se dostane skočením do příslušného okna. Tyto miniúkoly jsou docela nápadité - pití mlíčka mezi rozzuřenými hafany, chycení rybky mezi elektrickými úhoři, chycení brkouna v kleci, atd...při skocích trochu frustruje nulová tolerance, skočíte prostě vždy stejně, když o milimetr minete záclonu tak ji prostě minete.

Hra je v malém rozlišení a málo barvách, o to víc však překvapí jak může být roztomilá. Úvodní znělka se jen tak nezapomene, každý kdo hru tehdy hrál tak vám melodii bez problému zabrouká.

Pro: různé stupně obtížnosti, nápadité minihry, roztomilá grafika, výborná znělka

Proti: až příliš velká relikvie, jen takové blbnutí bez hlubšího příběhu

+7
  • PC 80
Pokud byste se divili, proč má tahle hra 85% a jiná, daleko kvalitnější a propracovanější (a složitější, větší a delší) také 85%, je to proto že jsou obě dobré, jen každá jinak.

Tuto hru si pamatuji z dob, kdy jsem jezdil k prababi. Hrál jsem jí na 286tce (jedna z mála hratelných her), přičemž často jsem u ní trávil celé odpoledne (Test Drive 2 se NEDALO hrát). Dá se do jisté míry hrát, dá se to i užívat. Když prominete zvuky a grafiku (dělají co se dá), hra nabízí docela dost možností, jak zabíjet čas a tak to není to samé pořád dokola. Navozuje pocit lehké nelinearity, což je fajn. Jasně, za chvíli se dá naučit a dokončit, ale i tak.



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé/naposledy) -------- 2003 (2007)
KOLIK (hodin circa) ----------- 2
DOJEM (ano/hmm/ne) ------------ ANO
OBTÍŽNOST (pokud je/pamatuji) - N/A


+5