Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Agony

1992
80
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Agony je shoot 'em up střílečka, ve které ovládáme v sovu převtěleného kouzelníka Alesta, který musí zneškodnit svého bývalého kolegu Mentora. Ve hře není nic menšího než ovládnutí mýtické vesmírné síly.

Hra obsahuje šest tematicky různých světů s detailně vykresleným pozadím a bezpočtem roztodivných monster. Sova nepřátele, např. v podobě obřích mravenců, piraní, či moskytů, likviduje jakousi sonickou vlnou. Místo sidewinderů může mít dva ochranné meče. Postupem hrou svůj arzenál lze i vylepšit.

Hra byla vyvíjena po dokončení Unreal pod označením Twilight a mělo jít o její pokračování. Vývojářský tým zahrnoval jednoho programátora, dva grafiky a šest hudebníků, takže hudba je z tohoto důvodu významnou složkou celé hry. Vyšla pod hlavičkou vydavatelství Psygnosis.


Poslední diskuzní příspěvek

@Zx Atari 500 (22.12.2020 14:52):

Není třeba něco přepisovat, stačí odprezentovat vlastní amalgám toho, co lze o hře říci. Je to samozřejmě makačka, kterou nečtenáři neocení.

No, příklady dalších nic moc popisků z tohoto dobrý neudělají. Ale jasně, stačí to. Mě by to hru ovšem neprodalo.

OK.

Kdyby to byl úplně subjektivní dojem, tak by každému šly od ruky všechny hry na žánr a stupeň náročnosti nehledě. Stačilo by o dané hře začít pozitivně smýšlet. :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Amiga 55
Agony byla už v době vydání přijímána s výhradami, přesto ji dnes najdete snad v každém přehledu nejlepších shmupů na Amigu. Jak si to vysvětlit? Řekl bych, že klíčem k této minizáhadě bude výrazné a poměrně originální výtvarné zpracování hry, díky němuž se každému hráči snadno zapsala do paměti. Není mnoho stříleček, kde byste ovládali sovu a pohybovali se v prostředí, které vypadá jako obálka časopisu Ikarie.

Oč zajímavější je Agony na pohled (a částečně na poslech), o to fádněji se hraje. Umístění nepřátel působí nahodile. Sprity jsou moc veliké, což ztěžuje manévrování (v prvních levelech naštěstí nepříliš potřebné). Tomu nepomáhá ani fakt, že místo raketky s pevným tvarem ovládáte sovu divoce mávající křídly - je těžké poznat, kdy se vyhnete a kdy budete zasaženi. Některá nebezpečí jsou špatně vidět, protože splývají s pozadím.

Obtížnost má překvapivě pomalý náběh, takže začátek je velmi jednoduchý a do pekelné obtížnosti hra vystoupá až v posledních dvou levelech. Takže klíčem k úspěchu je zahrát první levely co nejlépe a nasyslit si power-upy, díky kterým se dostanete přes levely závěrečné.

Agonie to naštěstí nebyla. Ale euforie taky ne.

Pro: výtvarné zpracování, sovičku do každé rodiny

Proti: špatně viditelní nepřátelé a projektily, obtížné manévrování

+12