Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

6 Days a Sacrifice

25.01.2007
73
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

6 Days a Sacrifice je čtvrtým a závěrečným dílem hororové adventurní série Chzo Mythos od Bena 'Yahtzee' Croshawa a časově se odehrává na půli cesty mezi 5 Days a Stranger a 7 Days a Skeptic. Vytvořena v enginu Adventure Game Studio, přejímá hra herní i grafické zpracování point-and-click adventur ze staré školy.

Hrdinou je Theo DeCabe, stavební inspektor, který je vyslán na kontrolu ředitelství Optimologie, na první pohled běžné komerční církve. Je však uvězněn v podzemním komplexu a po osvobození dvojicí uprchlých vězňů odhaluje skutečné záměry sekty a smysl celého objektu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Přerod z vysloveně hororových her - jako byly první dvě - v posledním dílu série (nazývané jako celek "Chzo Mythos") pokračuje a spíš než hororu jsme se tak dočkali mysteriózního thrilleru. Inspirace prací Davida Lynche a Silent Hillem se opravdu nedá zapřít. V 6 Days a Sacrifice (dále jen jako 6DAS) tak na hráče čeká spousta podivných a na první pohled nesmyslných událostí. Vše (až na pár vedlejších věcí, které jsou ponechány na hráčově fantazii) ale do sebe nakonec zapadne a obzvlášť závěrečná sekvence a rozuzlení opravdu stojí za to. Po prvním dohrání doporučuju si 6DAS projít i s komentářem autora, kde je téměř vše vysvětleno. Jen pozor na to, že obsahuje spoiler týkající se Silent Hillu 3. A abych nezapomněl, 6DAS předcházelo vydání tří krátkých a jednoduchých textových adventur (označovaných jako "Countdown Trilogy", k nalezení např. na Yahtzeeho stránce k 6DAS), které děj Chzo Mythos pěkně doplňují. A pro jistotu ještě dodám, že rozhodně doporučuju dohrát předchozí díly, 6DAS na ně totiž přímo navazuje.

Na celé sérii je krásně vidět postupný vývoj týkající se jak herních mechanismů (např. v 5 Days a Stranger si "užijete" docela dost backtrackingu a klasických adventurních hádanek typu "použij něco na něco jiného", zatímco v 6DAS je obojího minimum), tak i příběhu. Z téměř klasického hororu se ve třetím dílu (Trilby's Notes) stane až skoro epický (minimálně co se týče časového rozsahu) thriller, do kterého události z 5 Days a Stranger i 7 Days a Skeptic překvapivě dobře zapadají - a to i přesto, že to autor původně nezamýšlel. Celá série je krásnou ukázkou, že i jeden jediný člověk dokáže vytvořit příběhově i hratelnostně zajímavou adventuru a doporučil bych ji všem fanouškům adventur, hororů, thrillerů, Silent Hillu, Stephena Kinga, Davida Lynche... takže vlastně skoro všem. :-) Hry jsou zadarmo (včetně edice s komentářem autora) a každá zabere nanejvýš tak dvě odpoledne, takže žádné výmluvy. :-)

Pro: atmosféra, příběh, hratelnost, hudba

Proti: interface mi k srdci úplně nepřirostl

+12
  • PC 70
Poslední díl je za mnou a zůstal tak na půli cesty mezi perfektní jedničkou a dvojkou a slabší trojkou. Autor tentokrát vyždímal z grafiky maximum a tak tu máme kromě obligátního gore ještě i třesoucí se, vlníci a prolínající reality a jednu opravdu kulervoucí animaci.

Hratelnost se díky bohu vrátila od parseru a nelogičností k prvním dvěma dílům. Ovládání je z druhého dílu, postup je podobný prvním dvěma dílům. Čili hrdina uzavřený v v nějakém komplexu (laboratoře), řešící poměrně logicky úkoly, otevírající si postupně dveře do nepřístupných místností (čili dohratelné bez návodu). Opět se to odehrává během několika dnů, opět je tu pár vedlejších postav, které v průběhu děje umírají. Nechybí ani noční můry, ani naháněčky s vrahem. Z trojky zůstalo přecházení mezi realitami, snové sekvence, cestování časem a vůbec absolutní chaos.

A příběh? Píše se rok 2189, tedy přesně mezi událostmi jedničky a dvojky. Inspektor Dacabe se vydá prověřit budovu sekty Optimology, která slouží jako zástěrka kultu bolesti. Kultisti se s ním nepářou, hodí ho do výtahové šachty a těžce zraněný spolu s pár lidmi se pokouší dostat ven z podzemních laboratoří. Ze začátku, jak se příběh rozjíždí to ještě jakžtakž funguje. Pak ale nastoupí klonovaní Trilbyové, sídlo DeFoe z 20. století, podivný ochránce (ve skutečnosti hrdina dvojky), nepochopitelně vraždící Tall Man.

Ke konci přichází absolutní míchanice časových linií, snů a reality, jiných dimenzí a přiznávám, že jsem to moc nechápal. Pochopil jsem už z předchozích dílů, že bůh bolesti Chzo potřebuje zničit tři části DeFoa, aby otevřel most mezi realitami, ale ten konec je silně o ničem Chzo by v našem světě nepřežil a vlastně mu o to ani nešlo, chtěl jen k sobě dostat hrdinu čtverky. Mnohem víc by se mi líbilo buď zničení démona nebo nějaký krásný špatný konec ve stylu démon se prodírá bránou a nastává peklo na Zemi.

Každopádně pěkná hororová série, poslední díl je solidně uzavřený i když bych si to představoval jinak a jsem rád, že jsem si to zahrál. A škoda přeškoda, že to nevyšlo jako tradiční adventura s moderní grafikou a filmečky, mohlo to být mnohem lepší.
+9