Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@HolyMeatball (05.09.2023 18:31): Já se hrozně bojím toho ne moc rozmanitého opakování, co jsem koukal na nějakou recenzi a chlapík to tam přímo ukazoval. Různé planety, jiná barevná paleta, stejná základna, stejně rozmístění nepřátelé. Nebo jinde byla jeskyně kterou šel v hlavní příběhové lince a za hoďku byla ta samá na jiné planetě. Stejně rozmístěné předměty, stejná kostra vetřelce na dně.
@Feidias (05.09.2023 18:14): Tak ty se možná ještě budou teprv objevovat, jak to víc hráčů bude dýl hrát, nicméně hádám, že v tomto kontextu settlements prostě znamenají jakoukoliv vyšší koncentraci NPC a místo pro questaření. Z tohoto hlediska v tom je hlavní město New Atlantis, Cydonia (zmíněná díra na Marsu), Akila (ono westernové městečko) a Neon, předpokládám, že to mají být ty 4 větší města. V každém z nich se bez problému dá zabít desítky hodin, pokud by je člověk chtěl pročistit na completionistu.

Do těchto settlements nicméně určitě spadá třeba Paradiso (hotel a spa), New Homestead, poměrně rozsáhlá kolonie na Saturním měsíci, a taky takovej Den, což je zase stará vesmírná stanice. Předtím jsem se sekl, pokud mě paměť nešálí, tak zrovna na tato dvě místa tě hlavní příběh nevezme, ale rozhodně věřím, že byli dělány ručně.
@HolyMeatball (05.09.2023 17:15): no pokud vím, tak jsou tam 4 "větší města", tedy to co zmiňuješ + nějaké to Wild West městečko (pro mě asi nejméně zajímavé), ale nedávno někdo z Bethesdy (a už to nebudu schopen dohledat) snad řekl něco ve smyslu, že tam jsou i různé menší a nazval to "settlmenty", což chápu jako malou "osadu".
@Feidias (05.09.2023 17:03): Hlavními městy myšleno místa, kam tě nevyhnutelně veme hlavní quest, nebo obecně místa nad rámec New Atlantis a Neon? Celkově, v těchto ručně dělaných lokacích se dá na hodiny ztratit a užívat si atmosféru a už jen vizuální detaily. Jakmile v nich začneš kvestařit, tak ať hlavní město nebo hornická díra na Marsu, všude narazíš na ty stejné problémy s writingem a quest designem. A pokud se nepletu, hlavní questline tě veme napříč všemi ručně dělanými místy. A když už tě něco vedlejšího veme na 'unikátní' místo, tak dané místo klidně může taky být vygenerováno procedurálně, protože žádné unikátní detaily dané místo nemá. Nebo teda aspoň nic z toho, co jsem já za těch necelých 40hod stihl vidět, nemělo.
@S4TW (05.09.2023 16:16): Tak vesmírný průzkum se bude dít tím stylem, že pošleš hromadu robotů do vesmíru. A tam, kde to bude žádoucí a možné a kde něco i je, pošleš živou posádku. To zase v rámci realismu nemusí Bethesda připomínat, že ve valné části vesmíru je kulové. :)
@S4TW (05.09.2023 16:16): Ne, já v prvé řadě nevidím význam v tom mít 1000 víceméně stejných planet, a baví mě ta obhajoba stylem "jo, mohli jsme vytvořit méně světů, ale o to detailnějších, ale chtěli jsme feelingovat scale"

Ta hra opravdu nevytváří dojem toho, jak je člověk malej a nedůležitej, a jak je vesmír nekonečně obrovskej a záhadnej.
Ololo 

"The point of the vastness of space is you should feel small," Cheng told the NYT, "It should feel overwhelming." Addressing fans' worries that   Starfield's 1000 planets   "are going to be boring," Cheng pointed out that not every planet "is supposed to be Disney World… When the astronauts went to the moon, there was nothing there. They certainly weren't bored." 

Jo, mě třeba nenudí cesta do práce, ale nedělal bych z toho hru, že.

That sentiment was echoed by Howard. "All of us, I think, at some point look to the sky and say, ‘Man, I wonder what it would be like to blast off and land on the moon?’" Howard told the NYT, remarking that "We needed the scale [of Starfield] to have that feeling. We could have made a game where there are four cities and four planets. But that would not have the same feeling of being this explorer." 

Jsem si téměř jistý, že mít to čtyři ozaj unikátní planety s ručně vytesaným obsahem, po kterých by bez loadingu šlo trmácet třeba i hodinu v kuse, tak by ten scale feelingoval každý hráč mnohem silněji. V aktuální podobě můžu přistát na vyprahlé Zemi, oskenovat křak, proběhnout se k neviditelné zdi, vlézt do jeskyně, očekovat případně něčí kemp nebo rovnou i základnu. Pak můžu letět na opačnej konec galaxie, nahodile přistát na libovolné planetě, a ta vypadá víceméně stejně, opět skenuju křak + třebas obtloustlou kudlanku, feeling z toho, že bych byl první člověk na této planetě, pochopitelně neexistuje, protože i zde nějaká ta radial základna nebo kemp už je, vlezu třeba do další jeskyně, a všude narážím na ty stejné materiály, ty stejné minerály, ty stejné itemy. Opravdu ten scale feeluju.
Já bych pořád trochu rozlišoval mezi "moc mě to nebavilo" a "lituji každé minuty"... podle mě trochu kecá, aby to víc vyniklo, ale jestli ne, tak je to blázen :D
@Charllize (05.09.2023 14:09): ano, kdyby to byly RPG a ne The Sims, tak mě to baví trochu víc. Ale to ovlivní Bethesda, ne já.

Ale stále řešíme Fallout 4, o Starfieldu zatím nic. To co se všude kritizuje mi tu zas tolik nevadí a naopak to co se chválí, z toho mám předběžně velkou radost. Takže se moc těším na zítřek. Mezitím aspoň dodělají Baldurs 3. :D
Velmi detailní CPU benchmark Starfieldu v městský oblasti:

https://www.youtube.com/watch?v=8O68GmaY7qw

Zaujalo mě že prastarej intel 8700K je tady výkonější než Ryzen 5950X. To se neděje snad v žádný jiný hře na trhu. A přitom je to AMD sponzorovaná hra. Ale asi ten sponzoring zahrnuje jen grafiky, kde to vskutku na AMD běží líp než na nVidii (až do tý míry, že nvidia grafiky prostě nejednou na maximum možností, spotřeba je nižší než v jiných hrách..).
@Charllize (05.09.2023 13:39): Cože? Hry od Bethesdy jsou naprosto ukázkovým příkladem Sims-like hratelnosti a proto jsou tak populární. Doslova tady obhajuješ, že je každý item ve světě 3D vymodelovaný a jde sebrat, přitom je to přesně ta bezvýznamná hovadina kvůli které to potřebuje NASA comp, aby to vypadalo alespoň jako 10 let stará hra. Ale jde si z toho dělat Simíky. Dle mého ne úplně nejšťastnější kompromis.

@Paul (05.09.2023 12:28)These lines are all separately voiced; somebody actually stood in a studio and read out every little variation, over and over again. Imagine how much time and money were invested in this endeavour; imagine how many mind-numbing hours the writers must have spent rephrasing the same damn NPC lines two or three times in each of a thousand different dialogue nodes.  

To si říkám už dlouho, co na to zaměstnanci. Jakože vědí, že by to šlo i líp (doufám) a přesto mají nějaké normy přes které vlak nejede. A být to takový několikátý projekt v řadě..
@Feidias (05.09.2023 12:49): tahle recenze není jen o závěru a doporučení/nedoporučení, ale o cestě, takhle detailní a zároveň zábavnou kritiku jsem na jiném webu snad neviděl :)

A znovu, osobně jsem FO4 dal sedmičku a dost si ho užil (a dohrál dvakrát, podruhé kvůli datadisku), ale přesto dokážu ocenit zábavnou recenzi, navíc podloženou milionem konkrétních příkladů.
@Feidias (05.09.2023 12:49): On to hrál hlavně proto aby pak mohl napsat ten traktát, jakoze aby to vědělo co nejvíc lidi :)
Cely sem to nečetl ale už z těch kousků co jsem četl mi je úplně jasný ze ve F4 hledal něco co tam není a nejspíš ani být nemusí a věci který třeba mně bavili on považuje za nudu. To je pak těžký. Jsou proste lidi co by BGS hry nikdy neměli hrát. Je to jako bych se snažil já hrat Sims který mi přijdou děsně pitomy a plno lidi hodně baví.
@SilentWolf (05.09.2023 13:30): uvidíme... jo, však jo, jen jsem si tady konkrétně myslel, že jsou to spíš nadšenci podle vzhledu a zaměření té stránky. Nicméně možná právě proto to byl schopen zvládnout:).
@Feidias (05.09.2023 13:24): Tak někdo to dělat musí. Je to práce.

Určité procento vývojářů Bethesdy tam taky každý den chodí jen kvůli výplatě.

Na té recenzi F4 je mimochodem fajn, že tam kritizuje věci, které se v případě Starfieldu docela chválí. Takže mi to vlastně připomíná potenciální kontrast a o to víc to ve Starfieldu třeba docením. Viz. třeba skillchecky. A že perky mění dost věcí a pokud chce někdo lepší space combat, musí do toho investovat - prostě to se čte hezky, jde vidět že se alespoň trochu zamysleli a jak píšu níže, já jsem stále opatrně optimistický.
Tak psal, že slíbil recenzi, jinak by to nehrál. Navíc ve Skyrimu nechal 260h a bavilo ho to. Nešel do toho s tím, že ho to nebude bavit.

Plus je to velmi kvalitní recenze, kde zmiňuje snad vše, co se zmínit dá. Velmi detailně.
@Paul (05.09.2023 12:28): jenom jsem to tak projel až nakonec, kde se praví:  "I regret every minute I wasted playing this game. There is nothing more to say."

Tak jako nemusí to hrát 127 hodin když ho to nebaví... Má docela výdrž.
@Hitsuran (05.09.2023 11:40): Já Skyrim dohrál nedávno, a z příběhu si pamatuju jen "hrdinu zachrání velký drak, hrdina se ukáže být vyvoleným, drak se ukáže být prastarým zlem co chce sníst svět, hrdina zabije draka, the end".
No není to zrovna materiál na nobelovku... :D
@AlieN (05.09.2023 11:40): Tak už Skyrim to měl celkem dobře vyřešený, level scaling tam byl, ale všechny monstra měli vlastní maximální level, takže se nestalo, že mrzáckej Skeever byl problém pro vylevelovanou postavu v daedrickym brnění. Jedinej problém byly unikátní zbraně který škálovaly damage spolu s hráčovím levelem, takže pokud si našel unikátní zbran moc brzo tak si ji mohl po chvíli vyhodit, což samozřejmě ve finále upravily mody.
@HolyMeatball (05.09.2023 09:54): "víc by mi dalo smysl kdyby se hlavní quest změnil docela zásadním způsobem"

Tzn chceš aby ze Starfield byl roguelike? Jako představa je to hezká, ale trochu wtf. Už jen to že přibydou vedlejší questy mi připadá dost cool, ale zároveň zvláštní - proč je nezahrnout už do prvního runu? Ale já holt kouzlu NG+ nikdy nepropadl.
@Charllize (05.09.2023 11:03): Neříkám, že to stejně funguje v celé hře, ale v hlavním příběhu každopádně, resp. poslední hlavní misi. Nevázané kreatury volně trajdající galaxií pravděpodobně škálování vskutku nemají vzhledem k tomu, že tu ty systémy mají lvl ukazatele ať člověk ví, co kde čekat.

Mohl jsem upřesnit, že myslím škálování všeho v hlavním příběhu, toe fakt. A ještě více upřesním, že 'vším' nemyslím všechny enemáky, z čehož ale právě vychází to zmatení, ie. většina mobek má zafixovaný nízký lvl a pak je tam jeden pajdulák vyškálovanej vůči mému lvlu, typicky o pár lvlů nade mnou. Srovnal jsem s několika jinými hráči a odpovídá.
@HolyMeatball (05.09.2023 09:54): Ono kdybych měl hodnotit jakoukoliv hru od Bethesdy na základě hlavní příběhové linie, tak je to jako číst komiks na zadní straně cereálií.
Ale o tom to naštěstí není, zůstávám opatrným optimistou. :D

K tomu level scalingu - to by průměrný hráč neunesl aby někde byla potvora +10lvl, kterou nemůže zabít. Vždyť by musel to místo opustit :-O. Nešlo by si z toho dělat The Sims.
@SilentWolf (05.09.2023 06:39): Neumím si moc představit chudáka, který to hraje stovky hodin, všude možně po vesmíru má hromady outpostů, sbírku vlastnoručních lodí, bohatou kariéru s každou dostupnou frakcí, a pak mu hra na konci řekne "pojď dej si NG+, všechny ty základny lodě atd ti zrušíme, ale za to dostaneš jednu zbrusu novou loď, nový poměrně slabý space suit, a všechny skilly ti zůstanou! ^_^" Proto chápu to doporučení hlavní příběh rushnout. :D

Podle všeho se část hlavního questu v NG+ dá přeskočit a dát si víceméně speedrun třeba do ng+5 aby se člověk dostal k silnějším variacím zdejších superschopností, což by asi bylo fajn, protože ty nejsou v základním runu - na to, jak jsou overhyped a jak 'epicky' se získávají a jak to hráč musí podstupovat pořád dokola to isté - jakože ani trochu cool. Mno a prý NG+ přichází s úplně novými vedlejšími misemi, ale hlavní quest zůstává víceméně stejný. Což moc nechápu, víc by mi dalo smysl kdyby se hlavní quest změnil docela zásadním způsobem, ale co už.

Jinak bez nějakých spoilů ty zdejší superschopnosti jsou v koncepci vyloženou kopírkou dragon shouts ze Skyrimu. Ale je jich nesrovnatelně míň, jejich získávání je nesrovnatelně nudnější, a jejich síla nesrovnatelně nicotnější.

A taky musím trochu editovat své předchozí rčení o nadupaných lodích na finále. Původně mi to nedošlo, ale ta hra vlastně samozřejmě, jako už je taky stálicí, má všude level scaling všeho. Jedná s tím poněkud matoucně - ie. v pokročilé hlavní misi na tebe pošleme postupně cca 20 lvl5 brouků jen tak pro radost (čti na zdržení), ale za každým pátým rohem tě překvapíme jejich přerostlým lvl30 bratrancem! (podle toho, jaký lvl v tu chvíli jsi ty, bratranec je vždy buď stejného lvlu, nebo přesně o 5 lvlů výš, atd). Takže...i na vyšší obtížnost vlastně bude stačit si jednorázově vylepšit aspoň štíty a zbraně a zbytek prcal vesmírnej hovnivál do nohy, protože lvl se tomu stejně uzpůsobí...
@SilentWolf (04.09.2023 22:10): Tož to můžu až pozejtří. :D

Jinak hlavní příběh sám o sobě tu je na nějakých 13 hodin. A ukrutně nechápu ty mudrce, kteří po internetech radí ho rushnout a všemu ostatnímu se věnovat až v rámci NG+. Resp. chápu, hlavní příběh je až na extrémně vzácné výjimky takřka stejně tak slabej, jako příběhy vedlejší, ale všichni ti rádcové jaksi opomíjejí, že je opravdu žádoucí si na finále minimálně obstarat nadupanou loď, když už ne postavit vlastní.
Ahoj, na tuhle hru se strašně těším. Podařilo se mi dnes koupit na českých eshopech poslední kousky sběratelské edice Constellation Edition PC s tím, že jednu si nechám a další prodám. Kdyby něco měl zájem, napište mi SZ.
Na aukru je jeden volnej Premium Edition steam klíč za 1300, kdyby to někoho zajímalo. Já teď jeden taky za tyhle peníze bral, akorát od jinýho prodejce (Z rozbalený  Constellation Edice). Takže stahuju a plán na noc je jasnej :D