Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ross (29.03.2023 07:56): Jestli můžu něco ze srdce doporučit, tak se při expanzi/změnách/questech zaměřit vždycky jen na jeden ostrov/svět, až dokud nebude stabilní. Pak to chaotické není.
Neskutečně návyková hra. Luxusní zážitek tohle hrát, a ta kouzelná grafika. Se divím, že hra má na DH tak málo hodnocení.
Chtěla jsem si zahrát 1404, ale ztratil se mi profil a od nuly se mi to opravdu hrát nechce, a ejhle, 1800 bylo zrovna v akci za půlku :D Tak jsem zvědavá.
@player (09.05.2019 15:26): Nehrál, naposled možná tak 1503. Už věčnost jsem nehrál nic budovatelskýho a možná i proto si tohle Anno fakt užívám. Je to krásný a hrozně příjemně se to hraje. Prvních pár hodin se to tváří jako milá nenáročná budovatelská strategie, ale jak se člověk dostane do pozdějších fází, tak docela dost přituhuje. Obchodování začíná být nutnost a pořádný plánování města a budov také.
Blbé období na hraní .. :D navíc já bych to i hrál, ale jednak nemám na tento žánr zatím chuť a dodělávám resty zatím jinde. Třeba někdy na podzim :)
Už je to několik týdnů co Anno 1800 vyšlo a tady to nemá ještě ani jedno hodnocení? To je zvláští čekal bych že tady už bude mít alespoň 5 hodnocení.
Mít flotilu není drahé - na 2.Tieru mi docházely peníze a potřeboval jsem zajmout ostrov bráněný 2 kanóny, jedním medium gunem a přístavem. Povedlo se to tak tak - s asi 9 malými válečnými gunboaty a úvodní lodí vylepšenou o military itemy. Výdaje neklesaly i když jsem čekal až se fleet postaví, upkeep je nízký. Dobré umístění sandbox mapy je typ "corners". Uprostřed jsou piráti, ale když obsadíte 2 ostrovy blízko sebe v 1 rohu, a mezi ostrovy dáte dvěma obchodním lodím trade routs + 2 gunboaty jako ochranu, tak si málokdo troufne zaútočit, a vy můžete prosperovat.
Dojmy z otevřené bety - ani jeden pád. Príma oddechovka. Velmi přehledná a jednoduchá hra na osvojení, má i nějaký přesah - při budování na ostrově lodičkou objíždíte mapu, sem tam quest, nějaké obchodování. Není to sofistikovaná simulace jako Simcity (že by každý paňáček chodil z obytné zóny do zaměstnání a tvořil se traffic - zácpy, to tu není). Asi se dá doporučit, pokud máte rádi tento žánr. Multiplayer jsem nezkoušel. Do nového světa jsem se nepodíval (tam budou trochu jiné budovy, u bude třeba převážet suroviny mezi oběma světy po lodích)

Nějaké info o herních mechanismech

- více peněž získáte ze začátku stavbou většího počtu obytných budov, protože od nich se vybírají daně. Neupgradujte na další Tier hned všechny obytné budovy, musíte mít nonstop dostatek Farmářů, kteří dělají práce ze svého Tieru, pak dost Workerů , kteří dělají práci ve svém Tieru, dostatek Artisanů na svůj typ práce atd. Pokud vám chybí farmáři, hra zahlásí něco o missing farmer workforce, pokud dělníci, tak hra napíše Missing Worker workforce, atd., pak pár baráčků toho typu přistavte. Později zvýšíte příjmy tak, že poskytnete obyvatelům luxusní zboží, a potom pomocí turismu.
- Ve hře je stavba budov shluknuta do "production chains", kde každý článek řetězu trvá vyrobit nějaký počet sekund. Pokud má např. výroba polotovaru poloviční čas výroby proti výrobě finálního výrobku, je potřeba postavit 2x více budov pro výrobu finálního výrobku, aby stíhaly odebírat polotovary, které by se jinak hromadily ve skladech. Později může být jedna surovina vstupem do více "production chains", takže je třeba přidat příslušný počet baráčků s touto surovinou.
- zatím jsem nezjistil zda má vliv vzdálenost továren od obytných zón na ukazatele nádhery ("Atractiveness") vašeho ostrova a spokojenost obyvatel (pravděpodobně ne), ale i když je umístíte hodně daleko, tak hodnota znečištění na ostrově stejně vzroste, proto pokud chcete mít čistý ostrov (což není ale nutné), musíte umístit výrobu na jiném a nastavit mezi ostrovy trade routes. Suroviny získané v rámci 1 ostrova jsou automaticky pro tento ostrov, ale mezi ostrovy musí být nastavené "trade routes". Peníze jsou sdílené mezi ostrovy. Dobrý nápad je k hlavnímu ostrovu, na kterém jsou aspoň 3 clay deposity (na výrobu cihel), před přechodem na 3.Tier Artisanů, kolonizovat druhý ostrov který má fertility jako chmel (Hops - surovina k výrob piva) a červené papričky (surovina pro výrobu konzerv), a pro jejich převoz na hlavní ostrov nastavit Trade route. Písek (Quartz sand - pro výrobu oken) budete asi dovážet. Až poskytenete obyvatelům 2.Tieru všechno potřebné luxusní zboží, je čas upgradovat hlavní ostrov na 3.Tier Artisanů, a začít zvyšovat příjmy pomocí Turismu.
- pokud jde o obchod s protivníky se kterými máte dobré vztahy, tak stačí na libovolném skladišti nastavit, že od nějakého množství vykupujete nebo prodáváte danou suroviny, a oni si pro to k vám do přístavu budou jezdit loďma automaticky. Mimoto, stačí zdálky kliknout (nemusíte tam jezdit lodí) na přístav protihráče a hned uvidíte co prodává a co nakupuje, takže pokud nechcete čekat, jestli k vám náhodou protihráč doveze nějakou surovinu nebo mu ji nevykoupí (spekulace) někdo další, tak si pro ní dojeďte sami, a k tomu se dá nastavit též automatický "trade routes" nebo si ten obchod odklikat sám. Pokud nechcete o obchodní loď přijít, tak označte nějakou rychlou válečnou loď a pravým tlačítkem ji dejte příkaz následovat obchodní loď, která se pohybuje po své "trade route".
- některé plodiny ostrov nemusí umět vypěstovat (fertilisation - specializace ostrova na konkrétní plodiny). Je možné, že za splněný quest (v mém případě šlo o quest od obyvatele svého ostrova) dostanete odměnu žeton s fertilizací kterou zrovna potřebujete, v mém případě to byl chmel a objevil se ve questu chvíli po tom co jsem zjistil, že chmel se nedá vypěstovat k výrobě piva, a musel bych ho dovážet. Pak umístěte vedle daných budov pro pěstování chmele budovu "Trade union" a dejte jí žeton který zprovozní pěstování chmele v malém okruhu okolo "Trade union". Stejně fungují žetonu pro zvýšení produktivity budov.
- když někde začne hořet, klikněte na hasičské stanici na mobilise - asi vyjede více hasičských vozů
- sledujte ve skladišti, jaké suroviny máte blízko nule a nestoupá jejich počet, a ty buď nakupujte nebo postavte více budov daného production chainu, také se dá zvýšit produktivita všech budov daného typu, např. když na sebe přesně nesedí časy jednotlivých článků řetězu
- možná je to protivník od protivníka (pravděpodobně každý má nějaký pattern chování), ale když jsem vyhlásil válku té staré dámě, tak nezačala útočit na můj přístav, ale jen když se naše lodě dostaly do blízkosti tak na sebe začaly pálit. Počítačem řízené protihráči, se kterými jsem měl diplomacii na maximu, tak nepřispěchali na pomoc. Spíš si s ní vedli nějaké soukromé války (když se jejich lodě dostaly do blízkosti tak po sobě též pálily). První začala útočit ta stará dáma na jednoho slabšího protihráče - najela mu na přístav ale musela se stáhnout. Dobrá strategie jak někomu překřížit plány je postavit válečnou loď mimo dostřel cizího přístavu a když tamtudy jedou jeho obchodní lodě, tak jim je potopíte.

další tipy z videa:
- na třetím Tieru by budov farmářů měla být cca polovina z celkového počtu budov, obytné budovy z vyšších Tierů pojmou více obyvatel, a tak jich stačí být méně a méně pro každý další vyšší Tier, takže např. dobrý balance poskytne 5 budov farmářů, 3 budovy dělníků a 2 budovy řemeslníků.
- více daní vám dají obyvatelé, kterým poskytnete luxusní zboží (luxury needs). Tj. důsledkem dostupnosti luxusního zboží je více spokojenosti a více peněz pro vás, ale ne vždy si vystačíte se surovinami ze starého světa - musíte se pro ně vypravit do nového světa.
- nespokojenost obyvatel vede ke stávkám, což má vliv na turismus - ovlivní to celkovou atraktivitu ostrova, a když máte spokojené obyvatele, můžete bezpečně nastavit vyšší produkci ve výrovních budovách
- kromě "Trade routes" si můžete zaplatit "Charter routes" kdy za vás obchoduje AI, defakto si pronajmete lodě, nastavíte jim co mají přepravovat a v jakém množství. Asi je to myšleno jako nouzovka pro situace když přijdete o své lodě.
- výpravy ("Expeditions") - vypravte loď s vysokou morálkou, a dejte jí na palubu materiál a itemy/posádku (dají se koupit na ostrovech nebo je dostanete za questy), které poskytují schopnosti řešit úkoly na dané expedici. U každého materiálu je uvedeno co zvyšuje (např. klobásy = rations, jíl = hunting, item = crafting, posádka (specialista na navigaci) = navigations). Čeká vás série obrazovek s otázkami, a když nevyřešíte situaci správně, klesne na vaší lodi morálka, když jí na konci série otázek máte dostatek, expedice skončí úspěšně. Pokud máte itemy na všechny požadavky na expedici, přivezete z ní více odměn, než když vezmete jen rations.
- do muzea a do zoo se umísťují tokeny (zvířata, předměty), které najdete na cestách a zvyšují "Attractiveness" a tím pádem poteče z turismu více peněz

tipy z jiného videa:
- rychlost lodi můžete zvýšit když poplujete směrem, kterým ukazují šipky u vaší lodi (směr větru). To se může hodit při pronásledování nepřítele nebo při snaze uniknout.
- ke kolonizaci druhého ostrova naložte 50x timber, 24x steal beams, 20x bricks, 20x weapons - a založte přístav, marketplace a 2x cannon tower (dostatečná ochrana před nepřáteli)
- nejdřív vylepšete silnice mezi skladišti a produkčními budovami - zvýšíte tím rychlost převážení zboží. Později i ve městě - zvýší se rychlost, jakou hasiči dojedou k požáru.
- hasiče samozřejmě potřebujete mít postavené poblíž jakéhokoliv shluku budov (s vysokou pravděpodobností požáru)
- skladiště upgradujte, když začnou ukazovat warning "Transporters waiting" - zvýší se tím v nich počet nákladových ramp
- spokojení obyvatelé poskytují více questů - místo kde najdete to co po vás požadují zjistíte logicky, pokud třeba hledají opilého manžela, najdete ho v hospodě.
- více lodí zakoupíte ve starém světě u sira Archibalda Blakea
- více zvířat zakoupíte v novém světě u Isabely Sarmento
Zkoušm closed betu tento víkend a je to pecka :) už aby vyšla plná verze