Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ronik (20.08.2018 21:20): Principielně se tomu nebráním, jde o to, aby to na té hl. kartě bylo fakt vidět a nemohly to vytlačit jiné kategorie s více štítky, či to nevedlo k přemíře sekcí v kartě hry. Mňah, tedy toto vymýšlet by pro nás mohla být placená práce na plný úvazek. :D

edit: Memphis je pro specielní typ štítků, které nebudou potlačeny těmi obyč - to zní slibně!
@RNDr. Gunár Pavel (20.08.2018 21:17): Tak to už by třeba šlo vyřešit nějakými kategoriemi štítků (technické/obsahové/tématické atd.), technické bys mohl zobrazovat třeba přímo v hlavním panelu, ostatní v panelu napravo. Nebo tak nějak.
@Ronik (20.08.2018 21:14): Štítky ale platformové, tedy přímo v úvodní kartě (vždy hned za kompatibilní platformou) základních informací o dané hře. Spousta her bude mít těch štítků tolik, že by tam "hratelné na Xboxu 360" snadno zaniklo. :) Tzn. představoval bych si to třeba nějak takhle.

5. 6. 2004 Xbox
4. 4. 2006 Xbox 360 (kompatibilní)
9. 6. 2014 Xbox One*

*U One nic, protože to třeba bude HD reedice.
@Ronik (20.08.2018 20:37): Dobře, zrovna špatný příklad, jsou jiné. Každopádně v našem regionu CSHRtR digitálně zakoupit nelze, takže je nám to na dvě věci.

Já bych tohle řešil přídatným štítkem "kompatibilita" přímo v kartě hry a stejně tak bych to udělal u Kinect/Move a PSVR titulů, tedy ano, jde to spustit na téhle platformě ale je to "jen" kompatibilita (tedy nepočítej víc než s SD rozlišením například), ano, tohle je hra na PS4, ale potřebuješ k tomu VR headset, který stojí jak čtvrtka-půlka samotné konzole.

U některých her bych uváděl klidně launch konzole - pokud šly spustit day one, u jiných datum převedení, pokud jde dohledat, případně nic (což by bylo za předpokladu existence štítku "kompatibilita" snadno pochopitelné). Kompatibilní platformy přímo ve výpisu na kartě mi připadnou informativnějí a méně chaotické, než se s tím postaru vypisovat přímo do popisku, jako když bylo na DH jen PC a chtěli jste napsat, že ta hra vyšla i na SNES a Amigu.

Nepopírám, že je to makačka (co to prostě nechat, ať si to každý doplní dle chuti nebo to nechá být), zásluhy obětavých na zásadní aktualizaci katalogu DH to nesnižuje. Nicméně takto profily o možnosti hrát to či ono na jiné, než "nativní" konzoli prostě neinformuje, popisky každý nečte a zdaleka v každém ta informace obsažena není, zároveň to není vzhledem ke své masovosti takovou kuriozitou, aby to mohlo spadat třeba pod zajímavosti. Možná je to trošku zavádějící, ale domnívám se, že daleko méně než nynější stav, hlavní nedostatek mnou navrhovaného je v tom, že neinformuje kterak si tu kompatibilní hru opatřit, ale to už si zájemce dozjistí sám, musí se o takové možnosti ovšem dozvědět, což by mělo jít už byť jen z letmého pohledu na přehled základních informací v DH profilu příslušné hry.
@RNDr. Gunár Pavel (20.08.2018 20:17): @RNDr. Gunár Pavel (20.08.2018 20:21): PC je pořád PC, to bych do toho prostě nemíchal. O tom bychom se mohli bavit, kdybychom tady místo jedné platformy "PC" měli uvedené platformy "Windows 98", "Windows XP" a podobné. Pak bychom mohli řešit, jestli je u her z devadesátek vhodné uvádět jako platformu Windows 10, když na Win 10 funguje i bez toho, aby vyšla na GOG.

Crimson Skies jde přímo na Xbox 360 koupit od roku 2007, což tady máme taky uvedené jako datum vydání. To mi přijde v pořádku. :)

Tvůj postoj chápu, stejně ale pořád vidím rozdíl v tom, jestli hra má verzi pro konkrétní platformu (ať už emulovanou nebo ne) nebo jestli na té platformě pouze jde hrát. Když si chci zahrát Nightcaster na Xboxu 360, musím si koupit krabičku, na které mám jasně napsáno, že je to hra pro Xbox. Když si chci zahrát původní Super Mario Bros na 3DS, tak si nekoupím NES cartridge, ale z digitálního obchodu si koupím 3DS verzi. Ta je sice emulovaná, ale to mě jako zákazníka nemusí zajímat.

Podle tvého návrhu bychom u všech GB/GBC her uváděli GBA verzi, u všech GBA her DS verzi, u všech DS her 3DS verzi, u všech GameCube her Wii verzi, u všech Wii her Wii U verzi, u všech PS1 her PS2 verzi, u všech PS2 her PS3 verzi (původní phat PS3 měla hardwarovou kompatibilitu s PS2, takže by to tam muselo být). A tak dále. Co bychom u těch verzí uváděli jako datum vydání, datum launch konzole na trh?

Samozřejmě se přizpůsobím konsensu, ale přijde mi to prostě zbytečné a někdy i zavádějící :)
@Ronik (20.08.2018 20:04): Drtivá většina PC her vyšla na dobový hardware prostřednictvím dnes již nekompatibilních nosičů, digitálně nebyla ke koupi nikdy a jde bez úprav nebo s fanpatchy hrát na moderním HW, to by bylo jako stěžovat si, že nějakou PC hru, která momentálně není v digitální distribuci a vyšla na disketě z té diskety nespustím na moderní sestavě, kde už pomalu nebývá ani Blu-ray mechanika. Přijde mi naprosto zbytečné to takto tříštit v případě konzolí, prvotní kritérium by mělo být, na čem to jde spustit a do popisku jen případně doplnit specifika zpětné kompatibility dané hry.
No asi to nemá smysl řešit bez admina, každopádně ten už se k tomu vyjádřil se stejném názorem, který tu prezentuje Ronik. Takže pokud to chceš měnit, asi bys měl směřovat do VIP diskuze. Měj ovšem na paměti (A i všichni ostatní), že tebou navrhovaná změna by přinesla docela dost (zbytečné?) práce. Upravit bude potřeba spoustu her.
@Fritol (20.08.2018 19:56): Není, protože emulace na rozdíl od tahání a odesílání dat na server (což je PS hardware) kdesi na druhém konci světa skutečně pracuje s hardwarem daného zařízení, jako je pevný disk, karta a procesor. Emulace zařídí jeho vytížení na základě simulace prostředí předchozí konzole (Xbox 360), ale hra běží na konzoli současné (Xbox One) za použití jejího hardware, ten rozdíl mezi tím a streamováním je den a noc. To už bychom tu mohli mít remote play. :D
@RNDr. Gunár Pavel (20.08.2018 19:44): U těch nintendích her to tak není. Když se podíváš třeba na Phantom Hourglass, uvádí tam jen DS (na kterou ta hra vyšla původně) a Wii U (kde vyšla emulovaná). 3DS tam neuvádí, i když si můžu koupit DS cartridge a hrát ji na svém 3DS. Do Wii U ji samozřejmě narvat nemůžu.

Dle mě je rozdíl v tom uvádět na profilu hry platformy, kde hra vyšla a platformy, kde si ji můžu zahrát.
@Ronik (20.08.2018 19:37), @Fritol (20.08.2018 19:47): Zpětná kompatibilita Xboxu 360 byla oficiální záležitostí, stejně jako virtual console a PS classics, většina z těch originál Xbox her nešla na X360 spouštět day one, Microsoft na to měl lidi, kteří na tom až cca do roku 2007 dělali. To, že ty OG Xbox hry vesměs nešly koupit digitálně přičítejte i tehdy ještě nerozvinuté digitální distribuci, MS to řešil emisema originál Xbox klasik na disku, u kterých počítal, že to už řada zákošů bude hrát na nové generaci.

@Ronik (20.08.2018 19:37): Microsoft tuším minimálně jednou převedl hru, která v základní formě nejde digitálně zakoupit, ale různá DLC jdou. Myslím, že uvádět v profilu hry všechny platformy, na kterých hra jde hrát je přístup, který nadělá nejmenší bordel a profil tak plní svoji informační roli. PC hry se také nepřidávají podle toho, jak jsou dostupné, nevím proč by to mělo být u konzolových jinak.
@RNDr. Gunár Pavel (20.08.2018 19:44): Já měl na mysli DS hry, které na 3DS koupit nejdou. Krabičky prostě. Jak psal Ronik, virtual console a PS Classics normálně přidáváme. Pokud hra nejde oficialně koupit na dané platformě, tak by tu být neměla jak zase Ronik odkazoval na Memphisuv komentář, kde jasně říká, že by hra měla jít koupit. A (pardon) Memphisovo slovo je víc než tvé. :D

Kdyby se to mělo měnit, tak můžem začít celou migraci znovu, protože dle tvé logiky bychom museli upravit každou Nintendo, PS a Xbox hru.
@Fritol (20.08.2018 19:28): DH ≠Moby, třeba pravidla pro přidávání reedic máme úplně jiné. Co se té emulace týče, jde o zřizovatelem platformy iniciovanou zpětnou kompatibilitu. Nejde tedy o žádné pololegální emulátory vytvářené třetí stranou. Nemyslím si, že je problém v tom, že řadu zpětně kompatibilních her si lze pořídit pouze na disku, podstatné je, že na konzoli jdou spustit, a to s plným vědomím zřizovatelů konzolí. Jde hra z Xboxu spustit na Xboxu 360? Pokud ano, je prostě X360 další z platforem, kde jde hrát a převedli ji lidé placení Microsoftem, ne lidé z PCSX2 komunity. Nic to myslím nevyjadřuje lépe, než toto (DLC v Evropě btw. už déle nejdou digitálně koupit).

Když jsem se Memphise ptal, zda někdy dojde k možnosti označení zpětné kompatibility v profilech her, tak Memphis toto vůbec neřešil. Chtěl jsem to hlavně z toho důvodu, aby lidé věděli, že když si koupí Xbox 360 hru na Xbox One, musí často počítat s grafikou a rozlišení úměrnou dobou vzniku.

Pak je to ale chyba, protože řada těch nintendích her, když se podíváš na ten jejich online store má u té digitální verze výpis platforem, na kterých jde spustit, přestože třeba vyšla na DS (a z toho používají cover), tak se na té prodejní pagině dané hry lze dočíst, že jde hrát třeba i na 3DS a Wii.
@RNDr. Gunár Pavel (20.08.2018 19:25): Tady se něco podobného řešilo. Osobně jsem to vždycky chápal tak, že emulace je v pořádku, ale musí to jít koupit i přímo na té konzoli (jako PS Classics nebo Nintendo Virtual Console), ne že vezmeš disk ze staré konzole a vložíš ho do nové. Jak říká Fritol, to bychom u všech DS her uváděli jako platformu 3DS nebo u PS1 her platformu PS2.
@RNDr. Gunár Pavel (20.08.2018 19:25): To si nemyslím a tady by měl (opět) reagovat Memphis. Pokud Forza nešla koupit na Xbone nikdy, tak by tu neměla být uvedena. Všechny DS hry jdou spustit na 3DS a také je neuvádíme. Ani mobygames je neuvádí. Dokonce ani tu Forzu moby neuvádí. To sis spíš přizpůsobil pravidla dle sebe. :D
@Fritol (20.08.2018 18:27): Ale kdepak, oficiálně posvěcená emulace se počítá, jak by k tomu pak přišla taková Forza Horizon, kterou si zahraješ na Xbox One, byť už si jí na Microsoft Store nekoupíš kvůli prošlým autolicencím, přesto hru team zpětné kompatibility na Xbox One coby fanservice. To samé spousta titulů, které v Americe digitálně koupíš ale v Evropě ne. Klíčem je spustitelnost, ne dostupnost...
@RNDr. Gunár Pavel (20.08.2018 18:05): Zpětná kompatibilita se nepočítá pokud vím. Musí to jít na dané platformě koupit. PS3 hry jdou taky hrát na PC, ale nepřidáváme je tu.

Každopádně se mi to taky docela líbí, na některé tituly by ten X360 bodl no. Nebo emulator. :)