Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Hotline Miami

  • PC 100
Víte já byl vždycky milovník zvířat a nejvíce snad za to vděčím své matce, která mě k lásce k zvířatům vedla. Pamatuji si to jako dnes, když jsem jako malý chlapec prožíval drama slepičky a kohoutka jenž měl prazvláštní jméno "Ležítamnadvořenožkymanahoře", bylo to první skutečné rpg, který jsem v podstatě slyšel(najdi-přines/dones-dostaneš). Proto jsem byl velice potěšenej, že si za kohoutka můžu i v nějaké hře zahrát!
Nebo když si vzpomenu jak jsem miloval, farmu zvířat, tu jsem čítával už jako o něco málo větší chlapec a vždy jsem toužil být prasátkem, o to radostněji jsem si příběh užíval, když se ke mě dostal jako animovaný film, úžasné. Opět ale vděčím Hotline Miami, že mi umožnilo si za šlechetné prasátko zahrát! Nejen za prasátko, ale taky za koníčka! Oslíčka Ijáčka! Mistra třísku! a mnoho dalších skvělých postav. Prostě tahle hra je farmou zvířat, medvídkem Pú a seriálem želva ninža natolik inspirovaná, že popírat to je prostý zločin!
Toto vše vrženo do enviromentálního podtextu celé hry, kdy za tyto krásná zvířátka čistíte svět od lidí, od těch, kdo zemi pustoší a vyhubují živočišné druhy, drancují její přírodní zdroje a žerou, jen žerou! Hra je tak řízenou destrukcí konzumní společnosti západního typu a její doprovodných stigmatů a fantomů jako je třeba lidský morální odpad, nebo nadbytek rusky mluvících přistěhovalců atd.
Hra je poselstvím, že i prasátko může udělat svět lepší a zvítězit v boji za své právo na život, pokud se naučí používat bejzbolovou pálku a brokovnici.
Pro každého milovníka fauny a flóry velkolepý zážitek zprostředkující boj za správnou věc! Lepší a zdravější svět!
A tak člověk musí pochválit celkově pozitivní dojem z celého hraní i nosné myšlenky hry.
Za pochvalu stojí samozřejmě i velmi zdařilý soundtrack, při kterém jsem měl místy pocit, že poslouchám velvety jen v elektronické adaptaci
+11 +17 −6

The Temple of Elemental Evil: A Classic Greyhawk Adventure

  • PC 40
Ach ano opět jeden z mnoha přeceňovaných simulátorů nudy, vlastně v tomto případě "SKORO" pravidel DnD. Začínám trochu pány Troika Games podezírat, že mají čínské předky, protože když si skutečně zamyslíme nad tím, co je předností jejich titulu, zjistíme, že nic nepochází z jejich hlaviček, ale abych myšlenku rozvinul

Tak v prvé řadě vsází na DnD, soubor pravidel, který je celkově profláknut, tudíž celý bojový systém podléhá těmto pravidlům a jak podotýkám já, bohužel pouze bojový systém, nedokázali provést celou konverzi, proč? Protože, hra je tak příšerně stupidní a krátká, že vůbec nenabízí jediné možnosti nebojovým povoláním, respektive dovednostem, který jinak nesouvisí s bojem(jako bard si v knajpě nezahrajete, ošulíte někoho v kartách, neusmlouváte nižší cenu, nepřečtete si nějaké knihy, a umícháte si jen tak nějaký dryák atd.).

Takže ani tato berlička v podobě DnD pravidel není rozvinutá maximálně o to smutnější to je, že jim odpadlo mnoho práce a času, který by musel být věnován do nějaké kreativní činnosti, aby vůbec nějaka pravidla sesmolili, a který právě mohli investovat tímto směrem.


Když už jsme u té kreativity, vypadá to, že troika games ji na rozdávání neměla a prostě nemá. Když se totiž podíváte na koncepci artu, a teď vás vyzývám jděte a podívejte se na screeny ze hry!, co uvidíte? Ano starý dobrý Baldur´s Gate, který tak tříská do očí, že je to až trapné a člověk si zákonitě musí pokládat otázku, kam se poděly soudní dohry, nebo to jsou vážně v Troika games takový zoufalci, že nejsou schopni vytvořit vlastní hru?

Tak si pojďme se sumarizovat toho jejich hybridního smrada, který čím dál tím víc připomíná pohádku o princezně koloběžce Je to hra není to hra, má to DnD nemá to DnD je to Baldur a zároveň není to baldur, jsou troika games nekreativní nuly a zároveň...jo vlastně jsou...

Takže prostě jednoho dne vzalo troika games tolik drzosti, zkopírovali hru, dali tomu jiný název a řeklo: to je naše dílo. Ano ALE: dílo naprosto nedotažené do konce a na první pohled dílo, které je pouhou kopíí BG, na jehož osvědčeném úspěchu se snaží parazitovat, kromě špatné kopie BG nemá tahle hra rozhodně co nabídnout
Ještě jedno přirovnání: máte možnost si koupit Adidas a nebo jít na tržnici a koupit si padělek Adihash, kde vám ho budou prodávat právě kucí z Troika games!
, protože vlastní obsah ji totiž chybí!!!

To že vlastní obsah, který do toho vložili se rovná naprosté upřímné nule, poznáte hned po pár minutách hraních, hloupých dialozích, a když se rozhodnete to přelouskat do konce, tak si toho budete všímat takřka na každém kroku.

Hodnocení 40 % Jděte si radši zahrát Baldur s Gate, nebo Ice wind dale, tohle je jen ztráta času.
Ps: pro pravdu se člověk zlobí
+2 +9 −7

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 70
Malý zloděj jsi to šil krajinou na svém oři, když tu náhle spatřil v dáli rýsující se trosky tvrze. Neváhal a s vidinou zisku si to stříhl rovnou k ní. Sesedl z koně a vstoupil dovnitř. Začal se pomalu plížit chodbou, když tu náhle spatřil před sebou upíra s dobrou výbavou a zbrojí. Zloděj neváhal a připlížil se k tomu magickému stvoření a sundal jej pár útoky. Jeho těžkou zbroj si rychle oblékl a těžký obouruční meč schoval do své levé kapsy a pokračoval do nižších pater. Jeho těžké kroky a řinčení zbroje se neslo celým tichým podzemním prostorem a s loučí si svítil na cestu, když tu najednou z čista jasna spatřil mága, stojícího těsně za uzamčenými mřížemi. Opatrně se za řinčení zbroje a svítěním si pochodně proplížil tak na dva metry od mága, aby si mohl odemknout cestu přímo k němu. Mága samozřejmě hluk otravoval a začal křičet směrem do temné chodby, ať si laskavě ztlumí tu hudbu, že hraje moc nahlas a že metál je pro sráče a punk not dead. Zloděj paklíče neměl, to byl přežitek, a tak zakouzlil na mřížené dveře a ty se mu odemkli, rychlými údery mága zabil.
Když tu najednou z další chodby na něj vyběhl mág, se slovy "Nechápu co máš proti metálu ty sráči..", v tu chvíli než se stihl mág rozkoukat, zloděj neváhal vyskočil na stůl a začal souboj fireballů a blesků, kde v okolí vše bouchalo a kravál to byl takový, že by snad musel probudit i spící nemrtvé. Po chvíli, když se již skláněl nad mrtvolou mága do místnosti vlažnou chůzí vstupoval upír v plné těžké zbroji, se slovy: "Ty vole co je to za track?" Než se rozkoukal, zloděj neváhal a tasil těžkou sekeru, po pár úderech se poroučil jeho nepřítel k zemi, ale to už slyšel hlasy:"Kurva vypněte to! kdo to má poslouchat!", hlasy nabíraly na hlasitosti, jak se k němu přibližovali neznámí nepřátelé, zloděj neváhal rychle přiskočil k alchymistickému stolku a umíchal si dryáky, hodil kouzlo heal, pak zakouzlil neviditelnost a šel se podívat kdo že to kráčí vstříc smrti..

<< Jo tak tahle to přesně dopadá, když nejsou ve hře striktně oddělená povolání, ač se to může zdát na první pohled jako dobrodružství Jamese Bonda, opak je pravdou, to je prosím realita Oblivionu, Morrowindu a zároveň Skyrimu a nenávidím to!
Zbytek nedostatků jsou pro mě naprosté triviálnosti, kterým není třeba se věnovat 70 %
Jako zohlednění hluku by mohl být skvělý tuning hry :(
Taktéž bych uvítal společníky, a STRIKTNĚ oddělená povolání!

žvásty mimo: Což mě samozřejmě říká, že TESO bude epický fial, protože nebude v podstatě vyžadovat žádnou kooperaci hráčů v PVE a tudíž to každej stejně bude více méně hrát jak multiplayer s kámoši a jinak čus bus nezájem.
+29 +33 −4

Wasteland

  • PC --
Byl bych pokrytec, kdybych tvrdil, že ta hra je boží, né není!
Zub času je prostě pěkná svině, co se nemaže ani,svého času, s pohlednou kráskou Pamela Anderson a tady to není jinak.
Dějovka je samozřejmě zajímavá, ale ovládání je natolik zastaralé, že se to prostě nedá, ale jako mobilovku na androidu bych to i z dlouhé chvíle otočil.
Grafika je naslušné úrovni i dnes, protože pixelová grafika prostě nestárne, je to prostě výtvarný styl. Takže po grafické stránce stěží něco vytknout,prostě se mi to líbilo.

Souboje jsou fajn, ale jsou tak časté, že to člověka pěkně sere. Kupodivu jsem u toho vydržel celkem dlouho, ale jen stěží jsem si mohl vychutnat kouzlo, kterého jsem se v 90. letech neúčastnil. Každopádně doporučuji alespoň prvních pět minut! Protože stále je to historický kousek a hrát to, je jako listovat originálem Dalimilovy kroniky(obrazně řečeno).
Z toho důvodu nemůžu hru jakkoliv hodnotit, protože by to bylo jako z dnešního nazírání světa, psát recenzi na biblihttp://www.youtube.com/watch?v=KZ7KubM-R4E.
+13 +17 −4

Nox

  • PC 90
Komentář je psán v binárním kódu

01010100011011110010000001110100011011110010000001101010011001010010000001110000011100100111011001101110011010010010000001101011011011110110110101100101011011100111010001100001011100100010000001110110001000000110001001101001011011100110000101110010011011100110100101101101001000000110101101101111011001000111010100101110000011010000101000001101000010100100111001101111011110000010000001110000011000010111010001110010011010010010000001110010011011110111101001101000011011110110010001101110011001010010000001101101011001010111101001101001001000000110101101110110011000010110110001101001011101000110111001101001001000000110000101101011011000110110111001101001001000000111001001110000011001110010000001100001001000000111010001101111001000000110001001100101011110100110010101110011011100000110111101110010011101010010111000100000010011100110000101100010011010010111101001101001001000000110001101100101011011000110101101100101011011010010110000100000011011100110000100100000011100110111011011111001011010100010000001111010011000010110111001110010001011000010000001111010011000010110101001101001011011010110000101110110011110010010000001110000011100100110100101100010011001010110100000101100001000000110101101110100011001010111001001111001001000000110001101100101011011000110101101100101011011010010000001101001001000000111000001110010011001010111001100100000011100110111011001101111011101010010000001100010011000010110111001100001011011000110100101100011011011100110111101110011011101000010000001100100011011110110101101100001011110100110000101101100001000000111010101110000011011110111010101110100011000010111010000100000011100110111000001101111011101010111001101110100011000010010000001101000011100100110000101100011011101010010000001101011001000000111000001100011001011100010000001010000011000010111010001110010011010010110110100100000011011010110010101111010011010010010000001101110011001010010000001101001001000000110101001100001001000000110000100100000011011100110111101111000011001010010000001110000011011110111011001100001011110100111010101101010011101010010000001111010011000010010000001111010011011000110000101110100011110010010000001110011011101000110000101101110011001000110000101110010011101000010000001101000011000010110001101101011001000000110000101101110011001000010000001110011011011000110000101110011011010000010000001100001001000000110110101101001011011010110111100100000011101000110111100100000011011110110001001110011011000010110100001110101011010100110010100100000011101100010000001110011011011110110001001100101001000000111000001100001011100100010000001110000011100100111011001101011011101010010110000100000011010110111010001100101011100100110010100100000011100000110000101101011001000000111000001110010011001010110101001100001011011000111100100100000011010000111001001111001001000000110110101101100011000010110010001110011011010010010111000100000010001110111001001100001011001100110100101100011011010110111100100100000011100110110010100100000011100100110000101100100011010010110110001101111001000000111011001100101001000000111001101110110011001010010000001100100011011110110001001100101001000000110101101100101001000000111001101110000011010010110001101100011011001010010000001100001001000000110101001100101011010000110111100100000011001110111001001100001011001100110100101101011011000010010000001101101011001010010000001101110011001010111010101110010011000010111101001101001001000000110000101101110011010010010000001100100011011100110010101110011001011100010000001001011001000000111010001100101011101000110111100100000011010000111001001100101001000000111001101100101001000000110111101100010011000110110000101110011001000000111001001100001011001000010000001110110011100100110000101100011011010010110110100101100001000000111000001110010011011110111010001101111011110100110010100100000011100110111010001100001011011000110010100100000011011110110001001100011011000010111001100100000011000110110110001101111011101100110010101101011001000000110111001100001011100100110000101111010011010010010000001101110011000010010000001101110011001010110001101101111001000000110111001101111011101100110010101101000011011110010111000100000000011010000101000001101000010100100100001110010011000010110001100100000011011010110000100100000011011100110000100100000011101100111100101100010011001010111001000100000011110100110010100100000011101000111001001101001001000000110001101101000011000010111001001100001011010110111010001100101011100100111010100100000011000010010000001101011011000010111101001100100011110010010000001110100011000010110101100100000011100000111001001101111011110100110100101110110011000010010000001110000011100100110100101100010011001010110100000100000011101000111001001101111011000110110100001110101001000000110101001101001011011100110000101101011001000000110000100100000011011010110000100100000011100000111001001101001011100110111010001110101011100000010000001100100011011110010000001101010011010010110111001111001011000110110100000100000011100110110101101110010011110010111010001111001011000110110100000100000011011000110111101101011011000010110001101101001001011100010000000100000

http://nickciske.com/tools/binary.php
+9 +26 −17

Fallen Earth

  • PC 90
Hrál jsem to když to bylo ještě v betě, takže můj koment spíše směřuje k hodnocení bety.

Fallen Earth by se dal celkem shrnout slovy: tam kde mnohé zklamal fallout 3, může potěšit FE.
Ta hra opravdu má mnohé do sebe. Herní svět je fakt krásně zpracovaný a města jsou skutečně městy a ne třemi baráčky z Falouta 3 nebo F:NW. Troufám se říct, že ti co mluví o volném pohybu a open worldech a nehráli FE, by možná měli zvážit jejich časté užívání, protože ve srovnání FE, je open World snad jen Gothic 3 a to ještě jen ve formě dětské pískoviště.

A co v takovémhle světě se dá třeba dělat? Mám dobrou zprávu pro ty z vás kdo milujete toulky a bloudění a objevování, protože tady si toho kurva užijete do syta! S tím, že často získáte i velmi cenné přehledy a informace, narazíte na vzácné suroviny a zdroje, o kterých budete vědět jen vy a stejně tak mini bosy, nebo tajné bedny, které občas hodí krásný nad standart. Prostě benefity co k tomu patří a předem říkám, zabere vám to moře času, protože svět je skutečně ohromný.

K rychlejší přepravě vám pak poslouží celkem dost dopravních prostředků od roztomilých koníčků až po čtyř kolky a jeepy. Na ty si samozřejmě budete muset nejdřív sehnat díly a postavit.
Hra má bojový model velmi podobný Mass effectu, takže střelba + sem tam tlačítko a je to celkem zábavné.

Co mě osobně však dost vadí je jakým způsobem se tahle hra stává květinkovou pro všechny noobíčky nooběnky a vážně mě to sere! Jestli chcete totiž sundat nějakého (s)(h)ráče, který do vás třeba hodinu šil jaká jste nula, i přesto, že tam vysloveně před ním stojíte v epické výbavě, u epické káry, s epickým kvérem a on má jen špinavé tílko, sesrané kalhoty a jako zbraň flus brok, tak s tím milí pánové a milé dámy zmůžete velké hovno! Nejen že když chcete pvp musíte si jak vošoust za ním ráčivě odjet do pvp zóny, kde samozřejmě pak platí pravidlo střílet na co se hejbá a tak je svět ochuzen o mnohá zajímavá náhodná setkání(která vždy nemusí končit smrtí, ale pouze oloupením, zaplacením částky, nebo naopak spojením se a zvýšit tak šanci přežít) a tohle by hru obohatilo ve všech směrech.

Naprostá absence full lootu v post-apocalyptickém světě! To je jako flusanec do ksichtu a výsměch celému žánru! Nebo když užiju jiný přiměr, tak je to jako hrát Quake arenu, kde vás po loadingu čeká epická bitva v piškorkách, kde skrze klasickýho pavouka možná postoupíte v turnaji do finále!
Nebo jako když chcete jít do kina na akční historický film z druhé světové války a místo výbuchů a roztrhaných těl tam budou obě strany řešit, jak zachránit od granátů děl stromy, faunu a čekat až stěhovavý ptáci odtáhnou na zimu do teplejších krajin.


Upřímně řečeno tohle romantizování post-apokalyptického světa, ve kterém se všichni budou držet za ručičky a nikdo nebude krást aby přežil, nikdo nebude zabíjet aby přežil, mi přijde dost trapná a ošemetná věc!
A proto nadále zůstává nejlepší post-apokaliptickou MMORPG modifikace falloutu online, nebo DayZ.Kde se s vámi nikdo nemazlí a neváhá vám ten kvér srčit do ksichtu i ve městě a kde se musíte dívat jestli náhodou neserete na minu!

Avšak i přes tuto značnou absenci(a moje posednutím pvp s full lootem) Full loot PVP, má Falen Earth co nabídnout, ale nastanou chvíle, kdy vám potečou slzičky, že jste nemohli příležitosti využít.

Zajímavá je i možnost řemeslné výroby a téměř vše co najdete také zužitkovat při výrobě, jenže je toho ve světě tolik, že se o hladu po poptávce nedá moc mluvit a ekonomika tak prostě nefunguje, protože si všechno můžete udělat sami(jo kdyby byl pvp full loot..)

Pro: rozlehlý svět, grafika, atmosféra

Proti: absence full lootu,

+10 +13 −3

Age of Wonders II: The Wizard's Throne

  • PC 100
Opět jeden z klenotů tahových strategií a pro mě opět nepochopitelně neodbornou veřejností ignorován, ale za to Homan jedna až deset tisíc tu točil každý too jo! Takový neoriginální (s)hit si přeci člověk nemůže nechat utéct..

AOW je desetisíckrát lepší než Homan 1 až 10 0000, má krásnou grafiku a co si budem povídat, je to homan co przní a vykrádá AOW, přičemž AOW si z homanu nebere vůbec, ale vůbec nic(jestli si myslíte že s chozením panďuláčkem po mapě a zapínání tahového boje přišel první homan to jste kurva na omylu!).

AOW dvojky hravě zadupávají Homan od pětky dolů, páč jsou graficky krásnější střízlivější, stylizovanější, čistější.

Herní koncept je taktéž zajímavější a propracovanější, velkou roli zde hraje magie a výzkum a často pak boje připomínají než taktickou strategii spíše karetní hru Magic: the gathering a to v tom nejkladnějším slova smyslu.

Levelování jednotek(jen o tři stupně) bylo výborným zpestřením, nejen že se zlepšily její bojové vlastnosti, ale často získala i další dovednosti, jako třeba jedovatou střelu, vržení kopí, schopnost šplhat po hradbách(velmi užitečné) a nebo kouzlo navíc a pod.

Mnohem zajímavější a krásnější mapa, větší pestrost frakcí a navíc konečně taky možnost diplomacie! Ve které máte možnosti od handlování celých měst(do té doby v žádné hře takhle propracovaná diplomacie nebyla) až po obdarování švestičkami ze zahrádky!

Více možností máte i na mapě, můžete nová města zakládat a stejně tak ta vybudovaná s definitivní platností zlikvidovat! A do toho se občas na vás vzpomene nějaký bůh a pověří vás uspokojením nějakého jeho rozmaru, tak třeba právě bůh války, abyste zničili nějaké město, bohům přírody zase vadí většinou těžba surovin a průmyslové objekty( a to dokonce i tak enviromentální a ekologická stavba jako je větrný nebo vodní mlýn!) a neváhá po vás žádat to samé.
Takže se v tomto herním žánru prvně(už od jedničky) objevuje systém náhodně generovaných questů! A budete se divit, ale funguje to!

Zkrátka ve všem je to lepší a tak věřím tomu, že těm co se Homan líbil na základě mé komparace se případně rozhodnout vyzkoušet AOW, které za ten čas a energii stojí!


Pro: nejlepší tahová strategie na světě

+12 +18 −6

Path of Exile

  • PC 100
Tahle hra je vážně legenda! Je to skvělá hadr-core old school pecka, která ani po tolika letech nestárne a stále má hráčům co nabídnout.
Těch pár pamětníků bude jistě pamatovat hru Diablo, které je to vážně celkem podobné. Že diablo neznáte? Není divu, dneska už starý hovna nikdo netočí ani do kornoutu!
A když jo tak si stejně hráč vyfňuká nějaký hi-res mód na grafiku a další milión updatů a pak řekne, že to hrál..

Jenže u téhle oldschoolové pecky nic takové nepotřebujete! Je prostě boží, dějově sice nic moc, ale to je i 90 % Holywoodu a stejně na ty jejich sračky lidi choděj a říkaj, že je to cool a bomba a efekty a ten vizuál A TEN VIZUÁl, mám snad pocit, že dnes snad už ani o nic nejde, jen o ten vizuál.
V tomto případě je vizuál velmi zdařilý! Cool

Hratelnost je taky fajn, sice se člověk dost nachcípá, ale to už tak bývá když hraje násilnou hru, která není od EA, budete se divit, ale ty ještě v sobě občas obsahují tak zastaralý koncept, jako je obtížnost! Jako je to sice celkem sprosté, páč to není ta skvělá interaktivní jízda jako u her od EA sports, ale dá se to překousnout.
Některé možná odradí to, že celá hra je vlastně logické bludiště, ach ano bohužel musíte používat i jinou klávesu než šipku dopředu a klikat myškou, chápu že možná moderní FPSkáře to tedy odradí.

No nic mi hardcore hráči alespoň oceníme, že hru lze vážně hrát v těžkojaderným/drsno-jádro módu a tam se vážně zapotíte a když umřete tak game over? chápete?? konec? To už se taky dneska moc nevidí.
verdikt:
až na ty retro kousky( nelineární mapa, obtížná hra, možnost game overu!) Je tahle hra celkem solidní holywoodský AAA film!!! 100 %

-1 +14 −15

Crysis 2

  • PC --
Nemůžu rozhodně říct, že se mi Crysis dvojka nelíbil. Po jedničce jsem věděl co očekávat a samozřejmě mi bylo jasné, že nidko nebude řešit neduhy jedničky, takže to samé dostanu i ve dvojce. V důsledku toho nemám ani co hře vytknout, protože naplnila má očekávání po všech stránkách.

Hráč jistě ocení volnost pohybu a z toho plynoucí nahodilé situace a mise, osobně se mi to celkem zamlouvalo a těšilo mě to. Krajina je krásná a nepřátelů je dost, přesuny na dlouhé vzdálenosti pak často otravné.

S hratelností je to na tom jako jednička a každej kdo má rád trochu akční zábavy musí být zákonitě spokojen.

verdikt: Dagon spinká spokojeně svalejen v klubíčku.
+8 +14 −6

Hammerwatch

  • PC 100
"Ten móóóóst" Zazněl výkřik mága, na což se most zřítil a zůstal jste oddělen od zbytku družiny. Nebyli by to však vaši věrní společníci a přátelé, aby vám nestihli dát moudré rady:

" Počkáme na tebe venku, jestli odsud najdeš cestu." Pronesl mág a ani pomalu nestihl dokončit větu když tu další společník mu skočil do řeči : Sbóóóó´hééém!
"Stejně to nedokážeš!" Zvolal další a těmito slovy začíná vaše dobrodružství.

STEJNĚ TO NEDOKÁŽEŠ !

Abych pravdu řekl, něco na tom rozhodně bude, hra je totiž místy nesnesitelně těžká a každé povolání má samozřejmě navrch v určité pasáži hry, v jiné zase sotva mele z posledního, navíc k hraní se člověk potřebuje sžít i s ovládáním, které je čistě v režii klávesnice.
Nejblíže má tato hra k akčnímu rogueliku, nepřátel je kvantum a sypou se na vás ve vlnách, k přežití v takovém nepřátelském prostředí vám přispívá možnost nákupů nových dovedností a zlepšování si hrdiny u náhodných prodejců.
Co mě zaujalo na první pohled, je krásná pixelová grafika, která je taková mazlivá a oku se prostě libí, i když pohyb postav působí dost strnule.
Velkou ódu pro radost si pak rozhodně zasluhuje architektura levelů a tu té žasnu nejvíce, celé je to spletitec různých chodeb, poschodí, mostů a pastí, ale vše ve výsledku není náhodně pospojované, ale důmyslně rozvržené působící bludiště, ve kterém se často budete vracet z patra do patra abyste mohli jít vůbec dál, tudíž postup není vůbec lineární, tak jako ve většině podobných her, kdy hledáte jen cestu do dalšího patra, tady se opakovaně budete do nižších pater vracet jinými schodišti, abyste vůbec mohli postoupit dál. Pro mě jednoznačně asi nejkomplexnější propracování dungeonu, které,troufám si tvrdit, nemá obdoby. O to více je to působivější, když narazíte na naprosto skrytou lokaci, která je ve výsledku ohromná a ne jen malá místnost s truhličkou(těchto je tam ale taky nespočet).
Hra je skutečně výzvou a v coopu to může být ještě větší sranda, já si dávám singl a nestíhám loadovat. Zde podotýkám, že je tu jistý retro prvek a to možnost hrát více uživatelů u jedné klávesnice. Celkem bych se přimlouval pro konzolovou verzi.

+7 +10 −3

Sacred

  • PC 100
Pro mě jednoznačně jedno z nejlepších akčních rpg, proč? Protože se v půlce dostaví stereotyp jako u ostatních, protože po x hodinách hraních mě začne nudit potkávat stejné nepřátele, protože má tak komplexní děj jako obsah použitého kondomu. Tak a jelikož tohle jsou vlastnosti všech akčních rpg, tak mohu dodat, že Sacred věrně pokračuje v takových to kolejí, které vyšlapali jeho hack and slah předchůdci a potvrzuje tak své kvality! O proti většině pak má krásně promakané charaktery, hezoučký svět a grafiku. A vydržel jsem u toho ze všech hack and slash nejdéle, než mě v potemnělé uličce kudlou dorazil stereotyp, přičemž nuda mu udělala alibi.

Pro: Celkem zábava

Proti: syndrom Hack and slash kterým trpý i ostatní předchůdci(v podstatě charakteristika žánru :D) viz koment

+9 +20 −11

Warhammer: Dark Omen

  • PC 100
Dokonalá strategie s boží kampaní!
S tou definicí strategie musíme být ale opatrnější, opravdu se zde totiž nejedná o nějakou rychlokvašku a klikačku typu Starcraft nebo CaC, ale zde člověk vítězí hlavou, nikoliv v důsledku masováním jednotek a větším skillem s myší.
V podstatě celá kampaň je jedno velké tažení, nemáte možnost tedy vyrábět jednotky, stavět budovy, nýbrž jen doplňovat stavy svých praporů a někdy vám od ztrát ulehčí spojenci, kteří se k vám připojí na krátko, nebo na furt, jindy zase vaše rozhodnutí kudy se vydat.
Celá hra, stejně jako desková předloha, je prošpekovaná taktickými prvky, které často rozhodují o vítězství nad celým bojištěm. Rozmístění jednotek, směr útoků to vše v důsledku hraje roli.
Stejně jako fakt, že některé jednotky mají svá nemesis a pokud se s nimi střetnou na bojišti, jejich velitel praporu vám ukáže prostředníček do ksichtu, protože došlo na osobní věc.
Což je někdy fajn, protože většinou pak podávají nadlidský výkon a neustoupí díky skvělé morálce, avšak proti ohromnému přečíslení, nebo v situaci kdy potřebujete pokrýt křídlo, abyste ochránili děla či lukostřelce, to rozhodně nepotěší a může to znamenat restart mise.
Jednotky se během vašeho tažení stávají profesionální zabijáci, veteráni a veškeré jejich vlastnosti se zlepšují boji a postupy.
Po vyhraném boji máte možnost z kořisti doplnit stavy mužstva, ale pokud budete bojovat příliš horlivě, může se vám lehce stát, že vaše tažení skončí tím, že nebude moci postavit armádu proti nepříteli. Velmi vítanou kořistí jsou pak magické artefakty od praporů počínaje a magickými zbraněmi a štíty konče, ty to předměty pak posilňují celý regiment a lze je obecně rozdělit na aktivní a pasivní.
Příjemným bonusem je pak příběh a působení každého regimentu, který si můžete prolistovat.
I přes zastaralou grafiku tahle hra nabízí neuvěřitelnou hratelnost a aktuální herní mechanismy, které stále stojí za to si vyzkoušet a zahrát.

Proti: zneužití a vykradení značky Blizzardem

+19 +21 −2

StarCraft

  • PC 0
Ono to pomalu vypadá, že jsem starý hater Blizzardu, ale není tomu tak, pokud teda nepočítáme jejich experimentální arkádu s prvky hoven a rts Diablo 3(ja vím za tohle dostanu mínusy), ale prostě asi nejsou ten pravej šálek česnekové pomazánky.
Moc jsem nechápal toho humbuku kolem Starcrafta obecně a moc to nechápu ani u jeho nástupce.
Prostě strategie, která je věrnou kopií Warcraftu jedniček, nebo nudy Duny. To je naprosto celá magie, nic novýho pod sluncem to nebylo tenkrát(až na grafiku) a nic jiného pod sluncem to není ani dnes.
V té době vycházely kvalitnější herní tituly jako například Caesar III, Close Combat, která byla možná vůbec první s inteligentnějším modelem boje,( ve smyslu, že pěchota bez rpg si s tankem neporadí a nezaútočí), dále pak kultovní expanze Age of Empires: The Rise of Rome, tituly jako Dune 2000, Knights and Merchants: The Shattered Kingdom, který nabídl opravdu úžasné boje a možnost u pc strávit zbytek života(!), Warhammer: Dark Omen, který nabídl neuvěřitelně taktické boje(!) a další legendární kultovní hra ze světa Warhammeru, kterou nebylo nic jiného než skvělý Warhammer 40,000: Chaos Gate a vedle tohohle vyjde nějaká ušmouněná sračka od Blizzardu, která je jen sprostou a uhobou vykrádačkou Warhammera, s hernímy mechanismy v duně jedničce, vlastně mnohem horším arkádově akčním pojetím boje a vy tady tomu dáváte 100 ?
Jděte se vysrat!(oka plusy nebudou XD)
CS je jen akční zábava, která si na strategii hraje, někomu to může vyhovovat, někomu ne. Já patřím do té druhé skupiny.

Pro: nic

Proti: nestojí ani za řeč, nejhorší strategie 1998

-12 +13 −25

Spear of Destiny

  • PC 90
Tak tohle byl podle mě nejlepší Wolf co kdy byl, jako malej capard jsem u toho proseděl dost času a otočil jsem to jako dítě již ve druhé třídě. Byl jsem na sebe náležitě hrdý a zároveň zklamaný, protože nástupce Doom jsem považoval za sračku(do dnes), bavilo mě střílet vojáky ve Wolfu a ne humus z reklam na chemické prostředky do hajzlu.
Pamatuji se jak jsme u toho sedávali a drtili to třeba v pěti lidech, dva hráli(střelba, chůze) a zbytek co by diváci dávali podnětné návrhy a rady kam se vydat dřív a pak samozřejmě propukla tradiční bitka(většinou slovní) o to, kdo je na řadě.
Soundtrack k této hře, hraje živě v mojí hlavě dodnes, mám to fakt naposlouchané a jako malý capart jsem si to i pobrukoval, ke zděšení okolí,....
V podstatě chci jen říct, že k této hře se váže dost mých vzpomínek, a pochybuji, že v nějaké době narazím na nějakou hrou, jejíž soundtrack si budu pamatovat 20 let(je pravdou že je rozkošně minimalistickej), nebo nějaké levely. Když jsem si to zahrál před rokem, byl jsem překvapen jak moc jsem si jednotlivé levely pamatoval.
+13 +16 −3

Pandora: First Contact

  • PC 40
Ačkoliv název hry zní jako film určeným dospělým, respektive dospívajícím dozpívajícím panicům, nenechte se mýlit.
I když jsem přesvědčen, že mnozí zdejší uživatelé by byly radši, nejspíše je zklamu, ale zároveň dodám nové odvahy a naděje, protože jsem fér a cool kluk.
A teď vážně, skutečně se nejedná o erotický film nebo porno hru, takže vy co jste doufali, že vás jen napínám, strčte si své nástroje zase do kalhot, nebudu zde líčit žádné erotické scény z potemnělé uličky z kontejneru na plasty, ale husto-přísně se pustím do téhle hry.

Graficky je to pěkné, o tom žádná, stejně jako myšlenka, že x civilizací se tahá o jednu planetu a nejen že se musí bránit proti tamnímu hmyzu, ale zároveň se vojebávat navzájem....Mno budiž, tohle ještě beru jako ok.

Co však mě vůbec, ale vůbec nepotěšilo, je strom technologií, který se s každou hrou náhodně sestaví do kořene a větví tu tam, mnohdy se mi stalo, že někdy jsem měl doslova super imba technologie hned ze startu a jindy mě hned drtil vošoustek od vedle, protože už měl stíhačky mnohem dřív a já je měl až někde za vakcínou proti plicnímu moru a polním lazaretem.
Tohle by ještě šlo, ale teď si představte hru Civilizaci v akčním tahovém pojetí a to doslovně. Výsledek pak je pak nezvratně na hovno, protože než uběhne tah musíte přesunout X jednotek a vše se jede víceméně na přečíslení a lepší random technologického stromu, a tak se není čemu divit, že mi to zrovna dvakrát dobré nepřišlo. Tahle hra je ale skvělým cvičením vaší trpělivosti a podle mě i dobrý ukazatel duševní pohody.
Komentář věnovaný na počest uživatelům: Chipsonator, LIUWIL a mistra klávesnice Fatality.

Pro: grafika....jako co byste ještě chtěli?!

Proti: zbytek

+8 +13 −5

American Conquest

  • PC 75
Na dobývání ameriky jsem se moc těšil, až budu jako španělský Conquistador anektovat a plenit území rudokožců, rozvracet říše a paktit se s podřadnými indiány, zabírat města ve jménu Karla V., a hrdě dmout svou hruď pod zlatým praporem Španělska
Také jsem se těšil, jak budu neustále otravovat mistra a skutečného hrdinu Hernána Cortrése,svým autogramem, který nebyl ničím jiným, než J.G Ceasarem své doby a svou spravedlivou válku vedl znamenitě.
Tak jsem se těšil na kampaň, že jako první jsem šel hrát skrimish, první dojem byl více než pozitivní, grafika je pěkná(koupil jsme to asi před týdnem) a fakt je krásně přehledná. Koncept hry se mi taky líbil od distribuce surovin až po výrobu jednotek. Předem si řekněme, že tahle hra je vážně o bojích, takže nečekejte nějaký složitý menedžment ekonomiky, prostě postavíte farmu, tři doly a utáhnete vojsko, pak už jen chrlíte jednotky a sem tam nějaký ten výzkum. V těchto bodech má hra nepopiratelná plus.
Bohužel AI už tak dobrá není a občas jsem nechápal o co jí jde.
Ve skrimishy mě překvapovala její naprostá pasivita, udělá pár útoků a pak na vás dlabe, nebo pošle jednoho vojáčka, kterým obíhá celé vaše opevněné pozice a když najde skulinku, tak vám zajme dělníky udělá malý bordel(někdy zabere i budovu) a jde do pryč. Jako sorry, ale partyzánský styl války na to nemám nervy a tohle mě dokázalo vyloženě nasrat.
Zabírání budov a jejich možnost se aktivně z nich bránit, ač je tato myšlenka jakkoliv bohulibá, je ve výsledku neuvěřitelný vopruz při dobývání a hlídání si jednotek. V multiplayeru tohle bude pěkně dementí prvek a nejspíše geniálně ubohá strategie pro rychlé klikače myší.
Stejný vopruz je, který bych rozhodně v historické strategii nečekal, že při odstřelování nepřátelských pevností(které vážně dokáží rozkrájet armádu na kousky) dělostřelectvem, AI vezme všechny dělníky a naprosto v pohodě utáhne opravy pevnosti, takže děla tam jsou víceméně pro parádu a účinná jsou jen proti pěchotě(díky kauzalitě často i proti vlastní pěchotě, stejně jako střelba z pušek do vlastních), takže stejně ve výsledků musíte přepnout na mód "For Mother Russia" namaxovat všechny jednotky s jediným cílem, obsadit pevnost. V praxi to vypadá asi takhle, třista(někdy i více jednotek) se žene směrem na pevnost, pevnost jich polovinu pokosí nepřítel taky, takže vy už máte dávno naklikanou výrobu jednotek(kolem 200 i více ) a waypoint máte daný k pevnosti až nakonec pevnost padne před takovým to náporem "human resources"(teď si tak říkám, že v té době bych kurva nechtěl být personalista :D), a copak? mno pak se bojuje přeci o každej posranej baráček! AI si stavý na druhém konci města novou pevnost.

Ať je jakkoliv suprová myšlenka, vytvářet formace za pomoci kapitánů bubeníčků a vlajkonošů, AI to nepoužívá a vy se bez toho, ale neobejdete, protože jinak mají jednotky tendenci brát do zaječích. A není nic krásnějšího jak když vám masa vojáků před nepřátelskou pevností začne otáčet a nechá se roztřílet(jako tohle se fakt povedlo). Nejsmutnější na tom je, že důstojníci většinou chcípnou jako první :D
Jinak dodnes jsem nepochopil jak to funguje, základní prapory jsou po 15 vojácích a větší pak po 29 atd. až k řádům stovkám, ale častokrát i když máte dostatek vojáků, tak i třeba když se poserete, nedokážete vytvořit větší prapor a to je vážně ke vzteku.

Do hry teprve pronikám, ale o taktických bitvách zatím jenom sním, páč komp to dlabe a jednotky jen masuje a posílá jako Vercingetorix proti římským legiím.
Jsem si vědom, že tenhle komentář je snůžka hoven a nemá žádnou strukturu, je to jen moje fňukání a frustrace jak nejsem schopnej to hrát a na normal dostávám na prdel,ale prosím buďme tolerantní a kdo není rasista a xenofob, či netouží sexuálně ovládat svou matku, mi plusko určitě dá.

Pro: pochodující vojáčci jsou fajn, grafika, bubeníček

Proti: občas AI, sem tam bugy v pohybu jednotek, absence sborových pochodových písní jednotek(kdy už to konečně nějkoho napadne!)

+3 +10 −7

Original War

  • PC 55
Další česká hra a(čecháčky) další přeceňovaná průměrná hra, jako je například Mafie.
Original War graficky nijak nevyniká nad RTS hrami své doby to za prvé. Svým herním pojetím a microshitismem spíše přípomíná the sims na opičí variaci, či jiné rpg. Naprostá nuda.
Když chci hrát strategii, rozhodně nechci řešit banality typu, který vocas pojede džípem, který na kole, který tankem a kdo si ho bude mrskat v táboře, vůbec mě tohle nezajímá!

Je to možná něco jiného než RTS té doby, ale za mě rozhodně nic lepšího. Strategická část je spíše dobrým vtipem, stejně jako taktická a tak mi z této hry nevychází nic jiného než lehce podprůměrná hra s nechutným ozvučením. Prostě snaha o skloubení RTS a rpg prvků se těmto hovádkám nezdařila.(35 % + 20 % bonus ability "Patriot and Duty") 55 %

Pro: slušná grafika

Proti: špatný koncept mikro managmentu, zvuky absence taktické části, horší rts jen tak neuvidíte

-28 +10 −38

Tomb Raider

  • PC 30
Nuda to byla v devadesátým šestým, nuda to je i teď a nuda to bude. Jen málo her v té době uniklo mé pozornosti a TR nevyjímaje se to dotklo také. Hra mě naprosto neoslovila, nejspíše k tomu přispěla naprosto stupidní kamera a špičaté kozy Lary, ale hlavně ta otřesná kamera, která s naprosto fantas-debilito-magoridní architekturou prostředí vzala za své. TR není ničím jiným, než špatnou arkádovou 3d plošinovkou s nekonečnem munice a bez nutnosti přebijení. Vhodnější alternativou je rozhodně Sonic. Na tuhle hru mám jen jednu hezkou vzpomínku a tou bylo nedoporučení přátelům. Ufňukaná Lara opravdu nestojí za nic a větší zábavou je už i sánkování v létě uprostřed doliny. Dodnes nechápu, jak se z Lary mohla stát taková herní celer Brita.

Pro: Poslední tomb Raider

Proti: od toho dílu všechny následující

-12 +7 −19

Mercenaries 2: World in Flames

  • PC 100
Představte si zemi s ropným bohatstvím, která prochází hlubokou politickou krizí a je tak rozdrobena do mnoha frakcí, které se nesnaží o nic jiného než o konsodilaci moci a stát se politickým hegemonem v celé oblasti. Do toho všeho připočtěte ještě snahy zahraničních mocností, jejichž intervence jen posilňuje různé frakce a máte na občanskou válku zaděláno.
To že válka je velký byznys, o tom není sporu, ale též je to také příležitost pro menší živnostníky. Vy jako žoldák se chopíte své příležitosti a možnosti se obohatit na celé krizi a jako motivační bonus vám k tomu poslouží i docela maličká osobní pomsta. Nabídek k byznysu je nespočet a s tím jak plníte mise, nebo chytáte válečné zločince, se vám otvírají širší kontakty a větší možnosti zisku. Můžete rozvíjet jak svou žoldáckou základnu, tak své peníze investovat do lepší techniky a vybavení.

Hra mi vzdáleně připomíná Jagged Aliance, motiv je zde velice podobný, za prachy zde taky uděláte všechno, ale k tomu si přičtěte jistou podobnost a volnost Gta a Far cry 2. Tenhle zajímavý mix funguje kupodivu celkem dobře a hra tak nabízí kvantum akční arkádové zábavy, arkádové je třeba vypíchnout, nečekejte simulátor typu Arma.
Za nejzajímavější, pak na této hře považuji kompletní destrukční model všech objektů a tak i terénu. Kryješ se za kouskem skály před střelbou z tanků? Jak dlouho myslíš, že tě ochrání? Vadí ti opevněné pozice v budovách? Kolika leteckým podporám, nebo výstřelů těžké techniky asi odolá?
Tohle prostě přidává hře na kouzlu, stejně jako civilní oběti, jež vás jako zaměstnance žoldácké organizace typu Black water, stejně moc nezajímají.

Hra má podle mě jen jednu vadu na hnuse a to je ovládání, na které je třeba si zvyknout, pořádně si ho osahat a pak už vás jen tak něco nesundá.
Ocenil bych určitě pokračování zasazené do nějakého konfliktu na Blízkém východě.

Suma sumárum: Hra je výbornou béčkovou a odpočinkovou zábavou. 150 %

Pro: kompletní destručkní model všehokoliv, zábavnost, skvělá mapa, tuna vedlejších questů

Proti: ovládání je třeba si řádně osahat.

+9 +13 −4

Fallout: New Vegas

  • PC 100
Silvestrovský komentář(spoiler)! Doporučený věk ke čtení 18 let a výše!


FALLOUT STORY: Aneb jak jsem málem o panictví přišel.

Probudil jsem se a nemůžu říct, že jsem se cítil zrovna nejlíp, bolest mě jímala celým tělem a první co jsem viděl, když jsem rozlepil oči, byl hnusný starý chlap, který mě hned zavalil tunou dotazů. Uznejte sami, že tohle lze sotva považovat za šťastný den a za nejlepší probuzení, když vezmu v potaz, že jsem sotva unikl smrti, měl děda štěstí, že mi nenechal můj kvér.
Poté když se dal děda do vysvětlování, začalo všechno dávat větší nesmysl, z dědy se vyklubal doktor a ze mě? Co já kurva vím? Nepamatoval jsem si vůbec nic, i to jméno jsem si musel vymyslet, aby na mě nevolal negře, i když mám očividně hispánské předky.
Doktor byl moc milej, až se mi nechtělo věřit, že v pustině, v místě kde ženy požírají nebo prodávají vlastní děti do otroctví, jde takového dobráka vůbec potkat. Docela mi dal cenné vybavení a dokonce i pipboye, který musí mít cenu miliónů zátek! Chvíli jsem si říkal, jestli za to nebude chtít nějakou protislužbu, až mě z nervozity začala svrbět kolena a zvedat žaludek, ale díky bohu nebyl teplej.
Než jsem odešel dal mi echo na nějakou slečnu, která by mi mohla do začátku pomoct, co však bylo pro mě důležitější, mohl jsem si v klidu prohlédnout doktorův byt a posbírat pár věciček. Víceméně nic zajímavého, samé harampádí a nejspíše doktoru cenné předměty, které měly vyvolávat vzpomínky na jeho chatrnou existenci a co vše prožil.
Nechávalo mě to chladným a když jsem byl na odchodu, v koutku oka mi něco zablesklo, pomalu jsem k tomu otočil hlavu a krokem se vydal za třpytící se podivností. Když jsem se k tomu přiblížil, zjistil jsem, že je to kuchyňský nůž, když jsem jej uchopil do své pravé ruky, bylo to velice zvláštní, jako by do ní patřil odjakživa, začala mnou proudit jistota a pocit bezpečí až radosti, díval jsem se v tomto podivném pozdvižení na svou ruku třímající nůž a pak mi to došlo! Část mé paměti se vrátila, musel jsem být kuchař a vsadím se, že ten nejlepší!!!
Poté jsem šel do baru za onou slečnou, nevím jak se již jmenovala, ale byla krásná jak paprsky slunce, proto ji říkejme slečna sunshine, což mému vyprávění bohatě postačí.
Po krátkém rozhovoru mi řekla, ať na ní počkám venku za barem. V tu chvíli jsem si pomyslel, že to nemusí být zas tak špatný den a na své randíčko, jsem se hodlal připravit. Na záchodě jsem si učesal mastné vlasy a pak útěrkou s trochou vody omyl své tělo, ústa vypláchl vodkou, pak jsem se poptal, jestli někdo nemá nějaký parfém, ale bohužel, tak jsem se místo pánské kolínské máznul trochou whisky, jednu flašku vzal jako dárek a vyrazil. Po cestě jsem nasbíral nějakou trávu, co alespoň trochu připomínala květiny, nahodil úsměv a vláčnou chůzí přicházel do místa určení. Když jsem ji spatřil měla sebou psa. Pomyslel jsem si, že trocha prasečinek mi po takové době neuškodí, ale jak jsem se pomalu přibližoval, začalo mi docházet, že jsem se ve svém úsudku asi dost mýlil. Květiny jsem nenápadně zahodil a vlasy rychle rozcuchal rukou, přičemž svůj úsměv nahradil kamennou tváří a začal popíjet whisky. "Co jsi to měl ve své ruce?" Zeptala se jako první. "Nic, jen jsem si čistil ruce od sraček do trávy." Odpověděl jsem zdvořile. "Táhne z tebe whisky, to jsi se musel hned namazat?" "No víš, chtěl jsem se trochu posilnit." a rychle na to jsem si zase lokl. Zamračila se a spustila řadu nadávek, které brzo nahradil vyčítavý tón. Jako za koho mě máš? Čekám tu na tebe půl hodiny a ty ještě přijdeš od sraček a namazenej jako prase a ani tu blbou kytku tě nenapadlo vzít? To si ze mě děláš prdel, ne? Myslíš si, že se po tom všem s tebou vyspím?!" V tu chvíli jsem si uvědomil, že jsem se v úsudku nemýlil, ale pěkně si to posral. "Víš co ty debile? Půjdu s tebou jen na ty posraný gekony a pak doufám, že rychle vypadneš z tohohle města.Ze všeho nejdřív mi ale ukaž jak umíš střílet." Pronesla uraženě a já se jal svých povinností. Ukázala mi láhve, které chtěla ať sestřelím, hrubě mi vrazila do rukou pušku.
Já samozřejmě neváhal ukázat, co jsem za frajera. Po 15 minutách když jsem vystřílel všechny náboje a netrefil ani jednu, dokonce ani kameny, což jsem ji tvrdil, že mi půjde líp, mi vytrhla pušku z rukou a vykřikla "pojd za mnou!". Vyrazila rychlou a prudkou chůzí, přičemž si mručela z nasranosti pod vousy. Tohle bude ještě dlouhý den pomyslel jsem si, ale to už jsme se blížili k našemu cíli. "Teď si ty blbečku tady za mě stoupni a jen se dívej a na nic nesahej, ukážu ti jak se loví gekoni." "Ano madam" odvětil jsem jak žák ze školy. Poté si klekla zamířila a já spatřil její krásnou hebkou šíji, na které ji drobné chomáčky jemných vlasů z lehka občas poskočily pod náporem jemného vánku, naklonil jsem se k ní a zhluboka se nadechnul abych ucítil její tělesnou vůní a bůh ví jaká nádhera to byla. Slečna sunshine mi mezitím šeptem dávala instrukce, jak správně lovit gekony a na co si dát pozor, ale to už jsem moc nevnímal, upřeně jsem se díval na její hebkou šíjí a pak jsem jen slyšel jak chroptí a cítil, jak se vší silou zavěsila obě své ruce za mé pravé zápěstí, za jejího stálého chroptění šlo cítit, jak její pevný stisk ztrácí na síle a tak i poslední zbytky snahy o jakoukoliv obranu, až jsem ji nakonec položil na záda a ona si jen posledních sil obě ruce položila na krk, ze kterého ji tryskala krev. Konečně jsem ji viděl i do tváře, ten vyděšený výraz a její neustále otvírání úst ve snaze lapat po dechu, to poslední zápasení se smrtí, kašel a chroptění, ten strach z neznáma, ten strach z toho pouhého okamžiku, kterým umíráním je. Usmál jsem se na ni a domlátil jejího psa šutrem a pak její zápas sledoval do posledního konce, brzy ji vytryskly dva pramínky slz, na což jsem ji políbil na ústa a špičkou jazyku ochutnal její krve, poté jsem ji utěšoval, jak matka své děti po noční můře, a usmíval se na ni.
Když dobojovala. podíval se pak na svou zkrvavenou pravou ruku a zápěstí, na kterém jsem měl krvavé otisky rukou slečny sunshine. V tu chvíli mnou zase začal proudit onen zvláštní pocit jistoty, bezpečí, ale mnohokrát intenzivněji! Po chvíli jsem zjistil, že k nim přibyly i emoce nové a to radost a pocit uspokojení.
Pak jsem si to uvědomil, já přece nejsem žádný kuchař! Kuchař, co do zblbnutí vařil zeleninu a jídla, který zdobil třípatrové dorty a dřel od rána do nevidím, já přece musel být umělec!!!!!!
+9 +15 −6

Sid Meier's Colonization

  • PC 100
Když jsem prvně hrál civilizaci, byl už rok 2000 a ráno když jsem se vzbudil nad klávesnicí, nemohl jsem uvěřit, že se mi to poprvé stalo u hry, o které si vyprávěl už Ježíš s apoštoly.
Nedokázal jsem tenkrát pochopit jak něco tak ohyzdného, může být tak zábavného. Pár let na to jsem narazil na Colonization a můžu říct, že jsem se probudil hned několikrát u klávesnice. K nesmrtelné zábavě přibyla luxusní nesmrtelná grafika, která je prostě stále hezoučká. Colonization je pro mě stokrát lepší civka.
+8 +12 −4

Knights and Merchants: The Shattered Kingdom

  • PC 50
KaM je pro mě osobně nejvíce rozporuplnou hrou a to z prostého důvodu. Když totiž vezmu všechny její klady, mezi které bezesporu patří grafika, strategické boje, budování mikro ekonomiky, a její zápory, neuvěřitelný žrout času, tak jsou pomyslná ramena vah v naprosté rovnováze. Což je pro mě veliká škoda, hra vypadá fakt moc pěkně, hezky se to hraje, ale ve výsledku to prostě nefunguje, jelikož autoři (amatérská chyba) naprosto ignorují časovou náročnost a tak lehčí mise hrajete hodinu až dvě, ale s postupem ve hře přibývá i času a frustrace z toho, že dvě hodiny budujete ekonomiku,čtyři hodiny odrážíte útoky, pak dvě hodiny budujete armádu, abyste zjistili, že ji roztřískáte během 5 minut a můžete loadovat, nebo zase čekat x hodin, než vyrobíte potřebné zbraně. Kdyby hra byla více dynamická, neváhal bych s vyšším hodnocením. Stejně ji však ve strategické části považuji trochu za průkopníka, který nastínil skutečnou cestu, kterou by se žánrové strategie měly dát.

Pro: grafika, strategické boje

Proti: nelidská časová náročnost

+9 +16 −7

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

  • PC 100
Jednoznačné velké Nezklamání! Parádní fallouťárna soustředěná prakticky pouze na soubojovu část a dokonale konvertující celý bojový systém z falloutů, který byl opravdu velice zdařilý. Perfektně doplňující univerzum Falloutu.
Vedle UFA, je tohle moje další velice oblíbená strategie, která v mém osobním žebříčku na hlavu poráží Jaggy, i když pár věcí bych si z nich rozhodně vypůjčil.
Mise se nesou lehce v duchu předchůdců, tedy rozhodně nedochází pouze na střílení a někdy má hráč hned několik možností, jak misi vyřešit.
Každý(neinformovaný) nejspíše zažil to prvotní "klamaní" typu: "cože tohle není fallout 3 ala open world roaming rpg?" Já jsem naopak zpětně velice rád, že není. Je to další prvek naprosto obohacující universum, které i jinak pojímá(taktická akce), ke spokojenosti mi jen ještě chybí čistá FPSKA a REALTIME strategie a adventura z universa Wastelandu(čímž fallout v podstatě je).
Za mě jednoznačně 100 % spokojenost (díky zmoudření a odstupu času).
+15 +21 −6

Planescape: Torment

  • PC 30
Svého času pro mne veliké zklamání. Po Falloutech a geniálních Baldurových Branách, jsem přece jen očekával něco na mnohem vyšší technické úrovni a těšil se na další toulky ve Forgotten Realms. Bohužel jako facka pak přišlo vystřízlivění. Místo perfektního propracovaného světa s řadou mýtů a vlastních dějin, jsem dostal anonymní snový svět, který jedinný z čeho čerpal bylo naprosté absurdno výletu na tripu. Stejně tak se pak rýsoval celý děj, postavy a všechno okolo, vůbec mě to nezaujalo, neoslovilo, přišlo mi to depresivní, ujeté a hnusné. Značně nelibě jsem pak nesl i obsence zbrojí a nepočetnost zbraní.
-25 +13 −38

Dwarf Fortress

  • PC 75
Když člověk přežije ten prvotní šok z ASCII grafiky, může mu tato hra ledacos nabídnout. Pokud tento pohled nepřežijete, nezoufejte! Existují dnes celkem zdařilé "amatérské" grafiky, které lze do hry jednoduše implementovat.


Dwarf fortress je, drze řečeno, simulace mraveniště. Nemůžete přímo zasahovat do ovládání jedinců, ale pomocí globálních úkolů. Příklad z praxe, chcete kopat chodbu, tak označíte co chcete odkopat, ale již nemáte vliv na to, kdo a kdy ten úkon provede. Podobný koncept byl tuším i ve hře Majesty.
Jistý zdroj inspirace této hry lze najít dnes již v klasice Dungeon Keeper a to primárně ve způsobu stavění. Tedy vykope se místnost a pak teprve hráč určí její vlastnosti a užitnou hodnotu, podle toho co do ni umístí. Dokonce v sobě hra má implementové prvky z Tower defendů(v přeneseném slova smyslu).
Dnes se již jedná o kultovní záležitost a této hře jsou věnovány ne jedny stránky a fóra.

I přes ASCII grafiku je tato hra rozhodně minimálně stojí za vyzkoušení, skutečně vám může nabídnout mnohé a veškerý čas který do ni vložíte, vám zúročí v podobě "grastronomické" herní zábavy.
Ty nejlepší perličky jsem v komentáři neprozradil, na ty si každý musí přijít sám :)
+3 +7 −4

Battlefield Play4Free

  • PC 100
Na odreagování je tato hra celkem dobrá, ale musíte se smířit s tím, že se občas bojištěm prožene nějaký super hrdina(platící hráč). Je to samozřejmě celkem laciná zábava(teď nenarážím na to, že je to free to play) určená unaveným mozkům. Občas ale dokáže příjemně pobavit. Hře by rozhodně neuškodilo větší vybalancování. Z módů mě nejvíce baví rush and push(nějak tak se to jmenuje), přijde mi nejzábavnější.

Fallout 1.5: Resurrection

  • PC 0
Takže konečně jsem dospěl do stádia hraní, kdy jsem si upřímně řekl, že na tu sračku vážně můžu hodit bobek a smazal to s pocitem vítězství z mého disku, uvědomující si, že jsem prošel boží zkouškou a nepodlehl svému egu, a ušetřil kvantum času, které budu raději věnovat originálům, či jiným zahraničním modifikacím.

Co že je Fallout 1.5 ? Mno to si takhle sešli jednou čeští náctiletí Pepící a řekli si, že by si chtěli udělat svého Fallouta! Jelikož jejich náctiletá ega a ambice neměla pevné zdi, rovnou si řekli, že to napasují přímo do děje Fallouta. A tímto začíná náš neuvěřitelný seriál o dishonestaci celého falloutovského universa a neuvěřitelné arogantní drzosti, kterým tento mód opravdu je.
Stále nedokážu pochopit jak někdo mohl být natolik drzý, aby svou neschopnost, neumětelství a ani píď kreativity v pasoval do tak impozantního díla, kterým pro mě Fallout je. Bůž žehnej Brianovi Fargovi a dvakráct více Interplayi a Black Isle!

Avšak pár věcí jsem se díky tomuto výplodu adolescentních myslí naučil, ba dokonce v některých utvrdil. 1) stále poznám modifikované hovno 2) Pálení knih a cenzura, nemusí být v mnoha případech špatná věc.

Takže odpověď na otázku co je to Fallout 1.5, je následovná: " Fallout 1.5 je modifikované hovno, prznící a parazitující na značce Fallout."

Teďka samotné MH(modifikaci hovna). Jestli někdo milujete fallouta, vůbec to nezapínejte, jediné co to opravdu drží, jsou kulisy Fallouta, jinak je to tragédie. Horší dialogy jen tak nikde neuvidíte, větší dementnost a jejich strukturu také ne, neboť je psal nejspíše Geek, který žárovku považuje za slunce. Jinak si něco tak naprosto antisociální a iracionálního nedokážu představit malá vzorcová ukázka:

1)Mluvíte s postavou
2)Postava je na vás hrubá
3)Pošlete jí do prdele
4)Zaútočí na vás celé město

Tohle to je prosím magická mantra a kouzlo všech stupidních dialogů, který začínají pokecem se starostkou.

Tím nekončíme máme tu druhou magickou a stupidní formulku, která se nazývá questy a její mantru:

1) přijdeš do města
2) oranizace A je v boji s Oranizací B +/- někdy C
3) Oragnizace A a chce po tobě bod X
4) Organizace B chce po to bě bod X
5) Udělám to pro A nebo B ?

Toto je prosím naprosto v každém městě, nejlepší je, že dějovou linii nemusíte vůbec sledovat, páč když projdete všechna města ( kromě záhadné černé díry v pravém dolním rohu), stejně na to narazíte a kdykoliv si můžete udělat quest pro skupinu A nebo B, páč je to stejně jako dialogy dělané přes kopírák, bez jediné špetky originality a umu.

Proti: čirý amatérismus, naprosto nezvládnuté, nedospělé

-22 +12 −34

Age of Empires III

  • PC 100
Pro mě rozhodně nejlepší z celé série. Je sice pravdou, že někomu nemusí sednout některé inovace, ale ty naopak naprosto posouvají kampaň do takových kvalitativních rovin, že trojce předchůdci sotva sahají po kotníky. Kampaň tedy rozhodně stojí za zdůraznění a za dohrání, pak možná oceníte ty "zbytečnosti a "blbosti" ze skrimishe.Datadisky k této hře jsou pak kapitolou samou o sobě. Opět se jedná o velice kvalitní kousky.

Pro: kampaň, grafika, datadisky

+4 +15 −11

Papers, Please

  • PC 80
Papers, Please je celkem nápaditá hra, převážně trénující vaší pozornost! Ve hře jste totiž úředníček na hranici a rozhodujete koho pustit nebo nepustit do země. Vaším úkolem není nic jiného, než se důkladnou prohlídkou zbavit všech těch podvodníčků , kteří se chtějí do vaší země propašovat.
Cílem hry je uživit rodinu z mizerného platu úředníka post-komunistické, satelitní zemičky a pokud vám pojde rodina, je konec hry. Konečným cílem je pak našetřit si peníze na útěk ze země a jestli vezmete svou rodinu, nebo ji necháte na pospas režimu, je už jen na vás.
Grafika je roztomilá a jemný cit výtvarníka, který celou hru stylizuje do barev a odstínů šedi, jen krásně podtrhuje atmosféru vaší post-komunistické republiky, postavy čekající na kontrolu jsou jen stíny, nedůležité tmavé stíny, které svůj malicherný význam získávají až v tváří tvář vaší kontrole a přesto jsou plně ve vaší moci.
+18 +23 −5

Tomb Raider

  • PC 100
Musím uznat, že této hře by nejlépe slušel podtitulek "Reborn", protože tím skutečně (svým způsobem) Tomb Raider je.
Předem musím upozornit, že nejsem dobrým znalcem celé série, tak se předem omlouvám, jestli se v něčem budu mýlit.
Předpokládám, že minimálně pro podporu mého tvrzení existuje malý test. Stačí si jen položit prostou otázku:

"Kdybyste jsi si měli vsadit na to, čím bude nový Tomb Raider, vsadili byste na survive, Thriller-hororovou akci s prvky rpg?"

Já osobně ne a proto je pro mě TR největším překvapením roku. Do jisté míry odpadá předešlá arkádovost Tomb Raiderů, čímž nabývá jakési autentičnosti a reálnějšího zjevu. Charakter Lary Croft je nejpropracovanější z celé série a grafika je kapitolou sama pro sebe.
Když už jsem to nakousl, tak se do toho rovnou pustím. Grafika je velmi zdařilá a určitě není na škodu upozornit na to, že na jejím vývoji a s implementací technologie TressX(propracované chování vlasů) se podílelo AMD. Pro simulaci fyziky hra využívá technologie DirectCompute(využívá se pro simulaci bokehu u technologie Depth of Field). S užitím technologie HDOA(high definition ambient occlusion) opravdu stínování a jas ploch a objektů vypadají velmi reálně a rozhodně lépe, než předcházejících sériích. Celkový výsledek je oku více než uspokojivý ale nutnou daní jsou hardwarové nároky na pamět (kvůli anti-alisingu SSAA, který obraz nejprve renderuje ve vyšším rozlišení a pak jej zmenšuje na rozlišení hry) a grafickou kartu, z kterých se u toho zapotí i současné jedničky. Což je pro mě v tomto případě jediné mínus.


Pro: obrat v sérii, grafika, hratelnost, prvky rpg

Proti: vysoké hadwarové nároky, při nejvyšších grafických detialech)

+14 +22 −8

The Settlers III

  • PC 85
Série settlers, pro mne začíná až tímto titulem. Předchozí jsem nehrál a vzhledem k jejich prehistorickému zpracování, asi ani nebudu(což samozřejmě nijak nesnižuje jejich kvality, jen prostě nejsem retro-gamer). Jedná se o kvalitní RTS která je hezky graficky zpracovaná, panáčci se nesou v duchu lemings a nejsou nijak extra realisticky zpracované, což samozřejmě hodnotím velice pozitivně, dýchá to nadsázkou a dá se říci i komičností. Graficky a duchem, jakým je hra interpretována, to rozhodně připomíná The Cultures.Takhle nějak bych si představoval zpracovanou válku lemingů. Je možnost hrát za tři národy a z předešlých dílů je zachována přetahovaná o hranice a zdroje, stejně tak výrobní řetězce.
+7 +13 −6

Blood

  • PC --
Myslím si, že blood je natolik zakořeněn v povědomí hráčů, že rozhodně tuhle hru nemá cenu zdlouhavě představovat. Zaměřím se tedy na to, v čem vidím jeho přednosti. Samozřejmě jedná se o nefalšovanou 3d střílečku své doby, k tomu patří propracovaná architektura celého levelu, tudíž hra není tolik lineární jako jsou dnešní střílečky, ve kterých vám stačí v podstatě držet šipku dopředu a vesele projít levelem. Zde budete bloudit a vracet se mnohokrát téměř na začátek levelu, postaru sbírat klíče a odemykat dveře, hledat tajné chodby a často umírat.
Samotná hra v sobě obsahuje nespočet narážek na různé hororové filmy, tak například: jistě si pamatujete na hodně nepříjemného nepřítele, kterým byla mluvicí ruka, jejíž hláškou bylo: I´ll swallow your soul!", což je přímo narážka na film Evil Dead, mimochodem celý jeden level se točí přímo kolem prokleté chaty z tohoto filmu a rozhodně to není jediný film, na který se hra místy odkazuje, zde zmiňme pro příklad film Shining, jehož hlavního hrdinu naleznete zamrzlého v živém bludišti.
Blood je také plný morbidního humoru, ostatně co čekat od lidí, kteří se podíleli i na vývoji Shadow Warrior, nebo Duke Nukem 3d.
+23 +29 −6

Mount & Blade: Warband

  • PC 100
Nebudu lhát, že koupě Mount and Blade: Warband, byla moje nejlepší herní investice! Tohle můžu konstatovat s rukou na srdci a odpřísáhnul bych to klidně i na bibli. Už je to nějaký pátek co to vyšlo, ale přesto se k této hře stále a stále vracím a prakticky od první instalace nebyla smazána a nejspíše ani nebude.
Je to až neuvěřitelné, kolik nových titulů se snaží přiblížit k MaBW a přesto jen stěží dosahují jeho kvalit. Ono totiž není žádnou tajností, že MaBW nastavil standart a vysokou laťku svému žánru. Chivarly a ani War of Roses tak nedokáží udržet tempo s tímto titulem.
Když už si snad člověk myslí, že jej už nemá co překvapit, vyjde nový mód s novými prvky. Pestrá škála módů tak zajišťuje další kvantum zábavy a když už mluvím o pestrosti módů, tak k této hře existují módy od hvězdných válek, fantasy až po historická období Čínsko-Japonské války (kolem 1894).
MaBW rozhodně není dokonalá hra a trpý rozhodně mnoha nedostatky, avšak klady naprosto a fatálně převyšují její nedodělky.
Závěrem bych chtěl jen zmíňit, že se již údajně pracuje na pokračování, který má pracovní název Banner Lords.
+4 +11 −7

Diablo III

  • PC 45
Nejtrapnější RPG, které jsem měl tu čest hrát. Odporná grafika, nulová obtížnost a hra je prý udajně epická, to musím uznat za pravdu. Hra je totiž jeden velký Epic Fail!
Co však člověk musí pochválit je hudba, ale to je tak asi všechno a hudba prostě špatnou hru nikdy nezachrání. Nevím co Blizzard celé ty roky dělal, ale hře nejspíš věnoval minimum, jinak by nevznikl takový špatný kýč.

Pro: hra jde poměrně rychle smazat

Proti: nenapadá mě žádný klad.

-15 +18 −33

Soldier of Fortune

  • PC 100
Výborná akční střílečka jak má být a po strejčku Kingpinovi druhá v řadě s destrukčním modelem lidského těla. Levely jsou promakané do posledního detailu a od začátku do konce nepovoluje ve svém tempu. Zdá se mi, že na rozdíl od kingpina má však destručkní model těla propracovanější. Tedy i o to víc je zábavnější. Odstřelování všech možných oudů v brutálním podání, jsem si užíval v této hře, jako v žádné jiné. V jiných hrách člověk šetří náboje, ale tady to člověka svádělo k tomu vždy každého provrtat takovou porcí olova, aby nedopadl na zem v celku.

Pro: brutalita, možnost porcování těl, grafika, akce, levely

Proti: s více zbraněmi by mohlo být více legrace :)

+22 +30 −8

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 80
Jelikož českou herní scénu moc nemusím(přijde mi totiž dost amatérská), musím se vyjádřit alespoň k této hře, která na mě působí nejméně amatérsky, je to čistě profesionální práce.
Graficky celkem zdařilá věc, ale o proti dnešním hrám působí už dost zastarale. Prostředí ve kterém se hra odehrává je velmi příjemně zpracováno, ale i tak jsem v něm bloudil až do konce hry. Po dějové stránce se ale jedná o opravdu slabej odvárek GoodFellas a dalších mafiánských filmů. Autoři se s tím moc nemazlili a vzali to téměř přes kopírák, ale o děj v téhle hře naštěstí stejně moc nejde. Spíš a parádní akci, kterou mi jen kazila "špatná" fyzika modelu aut, uvítal bych něco více arkádového.
Co mi ale celkem vadilo byl velmi byl dabing, který mi nejednou vykouzlil úsměv na tváři. Pro mě je Mafia o něco slabší GTA, není tam tolik možností a tak i celkem brzo omrzí. Což je naprostá škoda, větší sandboxový model by tuhle hru posunul a tři třídy výše, protože takhle člověk ve velkém městě nemá vůbec co dělat.
Stále však nadprůměrný herní kousek.

pozn: Mafia není žádnou legendou, už se s tím smiřte.

Pro: povedená akce

Proti: špatný dabing, fyzika aut, slabý děj

-57 +13 −70

Wolfenstein 3D

  • PC 95
Svého času výborná hra a dlouho trvající mýtus o první first person akci. Musím uznat, že Spear of Destiny považuji za notně kvalitnější kousek po všech strankách. Byl tam i přijatelný soundtrack. Levely byly zajímavější a často těžší.

Pro: cheaty

Proti: grafika, ovládání, levely

-32 +8 −40

Albion

  • PC 30
Nemůžu si pomoct ,ale tahle hra mě vážně nenadchla, otřesné grafické zpracování a o zvukové stopě ani nemluvě. Taky mi vůbec nesedl způsob jakým byla uchopena, kvantum střídání pohledů(jednou koukáte na postavu ze shora, pak zas z vlastního pohledu wtf.) prostě není mé hobby. Občas jsou ve hře originální prvky, ale prostě to zabijí grafika a hnusné zvuky. Remake bych asi hodnotil líp.

Pro: občas dobré nápady

Proti: grafika, zvuky, střídání pohledů

-23 +8 −31

World of Warcraft