Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Planescape: Torment

  • PC 100
Unikátne, bizarné RPG od producenta Guida Henkela, bez ktorého by Planescape nebol tým čím je. Planescape Tormentu sa nedá nič vytknúť, je to gorgózny trip do sveta bez hraníc, odohrávajúci sa poväčšinou v texte a v predstavivosti.
+18 +20 −2

Freelancer

  • PC 75
Můj pohled na tuhle hru je značně rozporuplný, jelikož v sobě dost nevídaným způsobem kombinuje "velice dobré" a "velice špatné" prvky, aniž by se v sobě nějakým znatelným způsobem rozmělnily. Upozorňuji, že hodnotím pouze singleplayer.

Že je technická stránka na svou dobu převážně kvalitní je myslím bez debaty, takže přeskočím, nakolik se mi líbily pozadí, designy lodí a pod. Co mě však vytáčelo byl dabing, který byl přinejlepším průměrný. Nekritizuji teď samozřejmě náhodné skládání hlášek, což byl imo dobrý nápad, ale to, že krom některých jiných postav je především hlavní hrdina totální dřevák. To nemohli sehnat někoho, kdo by ho dokázal nadabovat pořádně? Štval mě až tak, že když v cut-scéně dostal po hubě, tak jsem fandil záporákům. To asi není příliš zdravé. (některé postavy byly samozřejmě kvalitní, ale převážit hrdinu mají trochu problém)

Co se týče ovládání, tak jeho jednoduchostí jsem byl zpočátku velice nadšen. Co mě ale časem začalo žrát bylo to, jak se tento přístup podepisuje na hratelnosti. Ve výsledku totiž všechen dog-fighting končí u toho, že myší po obrazovce zuřivě honíte křížek kroužkem. Nekritizuji teď potřebu zaměřovat, protože vím, že to je u simulátorů běžné. Co ale běžné není, je téměř absence jakékoliv letecké taktiky, protože ta je kvůli ovládání a vysoké manévrovatelnosti strojů po většinu času omezena na to, že rozstřílíte nepřítele, kliknete na automatické zaměření dalšího, na kterého se během sekundy/dvou OTOČÍTE (skoro jak v FPS) a pokračujete. Jediné narušení bitevní rutiny bývá, když do vás někdo ze zadu začne kydlit, což vyřešíte tím, že stisknete afterburner a pohnete myší náhodným směrem, čímž setřesete libovolného AI nepřítele. Netvrdím samozřejmě, že bitvy ve hře nemohou být vzrušující, ale rozhodně ne ty generické, kterých si asi hráč užije nejvíce. (jako zajímavé můžu zmínit třeba ovládání 360° věžiček, či možnost pomocí blbnutí s motory trikovat ve stylu Battlestar Galacticy. Potíž ale je, že v praxi je to celkem na pytel...)

Co jsem také příliš nepochopil, bylo obchodování. Ne tedy, že bych nepochopil samotný proces, ale vzhledem k tomu, jak nezáživné a otravné je v téhle hře cestování na větší vzdálenosti (což je pro dobrou cenu nezbytné), tak pro mě samotná finanční motivace, ať sebevětší, prostě nebyla dostatečná, protože raději půjdu hrát solitaire, než abych se buhví jak dlouho prokousával stezkami tohoto vesmíru (a než mi to nějaký chytrák vpáli: Ano, vím jak se používají waypointy a autopilot). V příběhových misích jsou tedy tyto cesty zábavné, protože jsou prokládány dialogy a událostmi, ale pendlování jsem opravdu po první cestě musel pověsit na hřebík... (a to upozorňuji, že obvykle mám freelance obchodní hry celkem rád.)

Tím se dostávám k příběhu, který je jednoznačně největším plusem a to nejen po dějové stránce, protože příběhové mise jsou fakt nadupané. Několikafázové, postupně gradující bitvy prokládané rozhovory a cut-scénami, jsou hlavní důvod, proč má smysl si tuhle hru zahrát. Dokonce mě vyhlídka na další posunutí příběhu držela u hry i mezi dějovými misemi, kdy jste nuceni si otravnými generickými bitvami vydělávat na lepší vybavení. Občas tedy bývají problémy se zasazením příběhu do světa hlavně tedy kvůli častému střídání stran (např. episoda s Lane Hackers - Zachránili mě ze šlamastiky, spokojeně jsem pokecal s jejich bossem, odletěl jsem a když jsem se po chvíli, aniž bych posunul příběh, vrátil, tak jsem zjistil, že jsme opět nepřátelé, přestože jsem si před pár minutami dával na jejich bázi kafe), ale myslím, že to se dá odpustit.

Problémem akorát je, že když příběh po 15-20 hodinách dokončíte, tak vám hra oznámí, že není u konce, jelikož stále vás ještě čeká spousta systému a tajů k objevení a prozkoumání a řada úkolů ke splnění... Tak moment: Já právě dokončil dějovou linii, která finišovala tou nejbombastičtější sérií bitev, kterou ta hra může nabídnout a mám teď úžasnou vyhlídku létat klidně do skonání světa po generických systémech, které všechny obsahují ty samé generické questy? Wow... Kdyby si alespoň autoři trochu vyhráli se speciálními nepříběhovými úkoly pro různé lokace... Takhle jsou všechny generické mise akorát o tom, že je třeba někam doletět a někoho rozstřílet. Chápu, že v multiplayeru může ten freelancing být nějakou dobu zábavný, ale já jsem z toho pocítil trochu rozčarovaní. Je super, že je universum velké, ale já už (oproti začátku) neměl později ani motivaci přistávat na většině planet a stanic, protože jsem věděl, že tam prostě nic zajímavého nenajdu. A že můžu být třeba pirát a místo stále stejných bitev s piráty trpět úplně stejné bitvy s fízly? No nic...
+18 +19 −1

Nocturne

  • PC 50
Nocturne má úžasnou atmosféru; je to přesně ten typ hororu, jaký mám rád. Černobílý, romantický, studený až mrazivý.

Jenže, atmosféra žel zdaleka není všechno. Hratelnost je neuvěřitelně příšerná; náplň hry se sestává - tedy kam až jsem se dohrál... pravda, ne až tak daleko - snad pouze z procházení jednotlivých lokací (víceméně lineárních; není moc kde se ztratit) a likvidace nepřátel. A právě ona akční složka měla za následek, že jsem s hrou poměrně rychle praštil (ačkoli jsem ji zkoušel rozehrát vícekrát). Poměrně atypické ovládání - klávesnice (+ případně myš) jako v běžných TPS, ovšem s pevně umístěnou kamerou - se dá přežít jen do té doby, než se na vaši nebohou postavu (nejlépe otočenou směrem k vám) stojící někde daleko v rohu obrazovky sesype kupa nepřátel.

Pak totiž nastává peklo; jediné, co vidíte, je masa nepřátel spolehlivě zakrývající každý kousek Strangera, který by vám mohl napovědět, kterým směrem je asi tak natočený či na koho - a jestli vůbec - míří. Autoaim tu tedy sice je, moc však situaci nezachraňuje (nicméně bez něj musí být hra snad naprosto nehratelná). Takže jen držíte tlačítko střelby, doufáte, že snad na někoho míříte a bezmocně sledujete, kterak vám ubývají HP. Vskutku hororový zážitek.
+18

TimeShift

  • PC 85
No tak se v první řadě musím omluvit veřejnosti,protože jsem jednou v nějaké diskusi docela dost Timeshift pomlouval.Měl jsem tehdy odehrán asi jeden level a nechal jsem toho,vůbec mě to nebavilo.Říkal jsem si,co sis to zase koupil za sr*čku.Ale chyba lávky.Při nekonečném čekání na Stalker:Clear Sky,jsem oprášil krabičku a nainstaloval znova.Všechno jsem dal na max,1680x1050-říkám si že to pořádně vohulím,stejně chci jen zabít herní sucho,tak ať se mašina zapotí.No moc se nezapotila,jelikož engine je naprosto perfektně vyvážený a doslova ani jednou se mi hra neškubla.Na hraní jsem se ještě pěkně zkouřil-prostě takový pěkný večer jsem si udělal.Hra je jeden velký dlouhý koridor,ale po docela nesmělém a nebojím se říct i nudném začátku,začíná opravdová jízda.Hrátky s časem tady uplatníte úplně všude,puzzly jsou někdy těžší,ale většinou se člověk nezasekne na moc dlouho.Chyběly mi ze začátku moje toliko oblíbeně výklony,ale po nějaké době jsem na to zapomněl a soustředil se pouze na masakrování nepřátel.A že to masakr byl!Nejvíc mě překvapilo prostředí a leveldesign.Byl jsem unešen z industriálních částí hry a že jich bylo požehnaně.To je přesně podle mého gusta,miliju sci-fi.Obrovské vzducholodě,různá letadla,vozidla,budovy,závěrečná kovová mrcha-všechno přísné,chladné.Prostě tohle se opravdu povedlo.Místy mi hra připomínala HL2(povstání,rozhlas,venkovní lokace),nebo Doom3(industriální design) a FEAR(engine).Co mě velice překvapilo,že hra nemá snad žádné bugy!!Příběh je dobrý,ale zápletka s opravou vzducholodi je plytká.Filmečky-neboli flashbacky-jsou graficky dechberoucí.Tak jemné nasvícení scény jsem snad nikdy neviděl.Vůbec řemeslně je hra zvládnutá na jedničku.Jediná výtka-málo zbraní a zaměřování není přes mířidla,ale jen takové malé přiblížení k líci-škoda.No a absence výklonů.Nehledal bych zde nic origynálního a co nelze vidět jinda,to vůbec,ale Timeshift je obrovská porce zábavy!!!!a to je nejdůležitější.Naprosto nelituju svých peněz.Všem vřele doporučuji.

Pro: Design,post-apo sci-fi,industriální části hry,filmečky,hrátky s časem,fyzika,žádné bugy.

Proti: Zaměřování,absence výklonů,jinak naprosto nic.

+18

Fahrenheit

  • PC 80
Hra, která v prvních dvou třetinách sahá po stoprocentním hodnocení, aby v poslední třetině - všechno od smrti Tiffany - dostala neuvěřitelně na prdel kvůli totálně nezvládnutému příběhu. Napoprvé se to hraje fantasticky, když nevíte jak a čím to tvůrci zazdí. Jak to ale jednou zjistíte, už to není ono.

Minihry se sice hrajou skvěle, ale jen hodně těžko se dá přitom sledovat co se vlastně děje na obrazovce. Na to poměrně doplatí hlavní bitka s Oracle.

BTW: Taky by vás zajímalo, jak se mohla Carla Valenti vyspat a následně otěhotnět s Lucasem Kanem když je mrtvej? Evidentně se ta smrt nevztahuje na určité orgány :)

Pro: naprosto úžasný první dvě třetiny, způsob vyprávění, atmosféra, postavy, opravdu filmovej zážitek

Proti: ty strašlivý blbosti v poslední třetině hry

+18 +19 −1

Grand Theft Auto 2

  • PC 90
Výborné pokračování, které ač se pevně drží původního herního konceptu z jedničky, vylepšuje hromadu detailů, čímž úspěšně posouvá herní zážitek na novou (a lepší) úroveň. Města jsou přitažlivější, detailnější, v noci stylovější a nabízí i relativně dost vedlejších úkolů, či způsobů, jak se zabavit a maximálně proniknout do herního světa. S tím se také pojí zábavný a propracovaný příběh se špetkou černého humoru (sbírání lidí do autobusu pro masokombinát ruské mafie). GTA 2 se hraje skvěle, je to prvotřídní zábava, co vydrží na hodně dlouhou dobu a jakoby to nestačilo, nabízí i neuvěřitelně chytlavý multiplayer, kdo nezkusil, neuvěří... Jen by to chtělo nějakou mapu města a navigaci pro safehouse, protože než člověk pořádně pronikne do hry, hledání "úložiště" bude pro něj až nadlidský úkol.

Pro: Živé město, chytlavost, hratelnost, trvanlivost, příběh, multiplayer.

Proti: Absence mapy a navigace pro uložení hry, nechat se zapálit plamenometem je až příliš frustrující.

+18

Driver

  • PC 90
Driver přišel s malou revolicí. V podstatě první "závodní" hra v otevřeném světě s kompletně trojrozměrnou grafikou (Grand Theft Auto je spíše střílečka, ale tyhle hry si nejsou až zas tak moc nepodobné).

Vynikající grafika, destrukční model (ač jen na oko, ale líbivý), jízdní model... příběh teké nebyl k zahození a ke konci opravdu gradoval, jen mi přišel trochu zmateně vyprávěný, vydedukovat co se opravdu děje (aspoň s mojí tehdejší znalostí angličtiny a nic moc slovníkem) byla fuška.

Mise jsou rozhodně plné adrenalinu, ne že ne. Někam dojet ve stanoveném čase je prvních pár misí brnkačka, v dalších několika misích přituhuje a v posledních několika misích se trestá i jedna jedinná chybyčka. Ale dohrát tuhle hru pak přinese nevídané uspokojení a hrdost :-D

Driver se také rozhodně pyšní nejtěžším "tutoriálem" (test v garážích) v historii her.

PS: U Drivera jsem s bratry strávil bezkonkurenčně nejvíce času, ať už šlo o blbnutí, volné jízdy po Miami, San Franciscu (zkoumání Golden Gate a Alcatrazu), New yourku a Los Angeles, nebo překonávání se ve skoku do dálky na jistém mostě v Miami (ta nespoutaná radost, když někdo překročil možnosti hry a katapultoval vozidlo přes celou mapu) :-D.

Pro: na svou dobu grafika, destrukce auta, jízdní model, adrenalin, zajímavý příběh, originalita misí, žádné střílení :-)

Proti: zamotaný příběh, pro někoho peklně těsné časovky, pravoúhlé silnice (někdy i pod úhlem 45°)... i když je to vlastně USA, originální ale zmatený výběr misí pomocí záznamníku

+18 +19 −1

Resident Evil 3: Nemesis

  • PC 90
Oproti předchozím RE dílům je Nemesis nejméně atmosférický, ale o to více akční. Pokud jste hráli 1. a 2. díl, muselo na vás také dýchnout určité "odfláknutí". Není to nic strašného, ale posun k akčnosti je zde zřejmý. Autoři se tím však nijak netajili. Objevují se nové zbraně, dokonce raketomet. Už tím, že hru začínáme s útočnou puškou v ruce je to docela zřejmé. V 2. dílu jsem se k automatické zbrani dostal až tak za polovinou hry. Intro značí akčnost taktéž, přestřelka s policií a členy S.T.A.R.S. končí katastrofálně, přežije jen naše postava.

Po docela hrubém "rychlozačátku" hra nabírá na pravdidelnějším tempu a můžeme se opět soustředit na příběh. Ten zde začíná ještě před dějem 2. dílu, tzn. zabitím členů týmu S.T.A.R.S..

Level design:
Většina herní doby se odehrává na zdemolovaných ulicích, plných barikád, opuštěných aut, zatarasených silnic, zabedněných domů. Design se opět hrozně moc povedl, je vidět, že hoši v Capcomu umí. Interiéry se nesou v duchu RE série-takže výborné. Příběh nás zavede i do starých známých lokací a míst v Recoon City, z toho jsem měl radost.

Puzzly a hádanky:
Velké množství, zase o něco lehčí než v 2. díle, ale i tak opět zábavné a nápadité, shánění krystalů k otevření brány parku mi zůstane v paměti dlouho.

Zvuk:
Objevuje se zde akční hudba, jinak zvuky opět na velmi dobré úrovni.

Celkově:
Nemesis je chudší příbuzný předchozích dílů, ale i tak skýtá spoustu zábavy. Jsou zde nové postavy, noví nepřátelé, nové zbraně a prostředí, určitě povinnost pro všechny fandy RE. Herní mechanismy zůstaly zachovány, rozvětvení příběhu jsem uvítal s otevřenou náručí. Není zde cítit již ten gradující příběh, hra se nese na jedné vlně, na druhou stranu nepolevuje a nemá chluchá místa. Finále s atomovkou tomu dalo korunu. Bohužel herní doba je asi o třetinu kratší než předchozí díly, to je velká škoda. Ale radši kratší poutavá hra, než uměle prodlužovaná nuda, že...

Pro: Vše nové od předchozích dílů, opět mistrný level design, zvuky, hudba, příběh, atmosféra, žádné bugy, finále příběhu.

Proti: Délka hry, akčnost na úkor atmosféry.

+18 +19 −1

Ignition

  • PC 80
Skvelá hra. Pamätám si, ako som najprv dokázal hrávať hodiny iba demo, v ktorom ste mali k dispozícii len policajné auto a prvú trať, myslím že sa volala Moosejaw Falls, odohrávala sa za daždivého počasia a vašim najväčším nepriateľom neboli súperi, ale neďaleko prechádzajúci vlak a traktor, na ktorý ste mohli naďabiť po využití jednej skratky, ktorá sa ale často ukázala ako zlá voľba :). Infantílna grafika mi nevadila vtedy, keďže v tej dobe to nič strašné nebolo, a nevadí mi ani dnes, jedenásť rokov po vydaní.

Trochu neskôr som sa dostal k plnej verzii, ktorá bola priložená ku Levelu. Chyba, že som si vtedy ten časopis kúpil, pretože odvtedy ma na istú dobu nikto nedokázal odlepiť od monitoru. Konečne som si mohol vyskúšať ďalšie trate, z ktorých najmä tá v takom westernovom prostredí, kde vás mohlo zmiesť tornádo mi vošla do pamäte a dodnes na ňu rád spomína. Ďalšie autíčka, to bola paráda a najmä v multiplayeri v škole bola sranda, keď pretekali samé autobusy alebo banány a učebňou sa ozývali samé výkriky vzrušenia a nadávky... Toto je pre mňa jedna z najpamätnejších hier histórie, hoci nie je až tak známa.

Pro: Grafika, hrateľnosť, multiplayer, design tratí, humor

Proti: Málo tratí, single je zábavný, no nie na večnosť

+18

Prince of Persia

  • PC 95
Tahle hra snad nestárne:-D Jak píší ostatní, pohybová animace hlavní postavy byla výborná. Hra měla takovou temnou atmosféru, inu dostala mě mrcha. Hraju ji i dneska, nějaký freeware klon, který je ale úplně stejný jako původní hra. Jediné co musím vytknout, je rychlost reagování postavy. Prostě člověk zmáčkl skoč a on princ skočil až za půl hodiny (obrazně řečeno), nicméně, celkem rychle se na to dá zvyknout. No a mě osobně teda nebavily souboje. Klidně bych se bez nich obešel.

Proti: Reakce ovl.

+18

Half-Life 2

  • PC 90
Pokračovanie legendy, takto by sa to dalo celé zhrnúť. Ale nie, Half-Life 2 si určite zaslúži lepší komentár. Začať by sme mohli krásnou grafikou, hoci to nie je to najdôležitejšie. No túto krásnu grafiku si všimnete aj dnes, mierne poupravenú aj v oboch epizódach. Pokračujeme - skvelý príbeh, vynikajúca, ale neskutočná atmosféra sveta, kde nevládnu ľudia, ale nepriateľská rasa Combine pod vedením zradcu doktora Breena (toho doktora Breena, ktorý pracoval v Black Mesa a neustále komandoval Gordona). Prechádzky mestom City 17, až do špiku kosti nasiaknutým takou tou východoeurópskou atmosférou (ostatne aj hlavný dizajnér hry, Viktor Antonov potvrdil, že pri jeho tvorbe sa inšpirovali najmä metropolami východu, ale aj Prahou), spustošenou väznicou Nova Prospekt či opusteným sídlom Ravenholm - to je proste zážitok.

Half-Life jednotka vyšla v dobe, keď leteli najmä bezduché (pozor, nehovorím zlé, aj ja som v nich odohral desiatky hodín) strieľačky typu Quake, či Blood a jej inovatívny prístup šokoval celú hráčsku obec. Strieľania bolo stále dosť, no pomenej oproti spomínaným hrám a pridala sa nutnosť logického myslenia. A Half-Life 2 v tom všetkom pokračuje, keď sa občas po adrenalínovej akcii proste na chvíľu zaseknete. Príjemne popoťahujete mozgové závity, niečo poriešime a ideme ďalej. To sa mi páči, isté spestrenie. Half je proste legenda a skvelo hrateľný - čo viac chceme?

Pro: Grafika, hrateľnosť, puzzle, vyvážený pomer strieľania a puzzlov, modifikovateľnosť, multiplayer, atmosféra, vynikajúca AI

Proti: Krátke, nudná prechádzka vznášadlom, zopár menších bugov

+18 +19 −1

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

  • PC 80
Escape from Butcher Bay je pro mě příjemné akční překvapení na závěr tohoto roku. Hra je sice opravdu docela krátká, zato však velmi vydatná a - především - je pojata trochu jinak než většina bývá. Je fajn po dlouhé době hrát FPS, kde tvůrci respektovali, že hlavní hrdina má i nějaké tělo a tak např. při lezení po žebříku prostě zbraň držet nemůže, natožpak aby s ní střílel. Také kontaktní boj pěstmi (noži atd.) a docela dost možností, jak holýma rukama vyřídit ozbrojeného protivníka výborně zpestřují obyčejné střílející pasáže. Samotné zbraně jsou vcelku standardní, ale opět je zde pár hezkých specialit; rotační kulomet, který lze nést jen přímo v rukou, poškozená puška, brokovnice s omezenou výdrží baterky a samozřejmě mechové.

Hudba mi sem tam připomněla první Fallout a jeho bezútěšnou atmosféru (což je dobré). Vytkl bych snad jen docela jednotvárné prostředí (až na závěr) a grafické zpracování - mám teď namysli nerealisticky kontrastní stínování.

Ať se jdou zatracení nemluvové Freeman, Blazkowicz aspol. bodnout; hlášek sice mohlo být víc, ale i tak je herní Riddick (mluvený přímo Dieselem) docela dobrý akční hrdina. A potěší i přítomnost tlamy Perlmana (zdálo se mi, že jeho postava mu byla i trochu podobná) nebo třeba Johna "Bendera" DiMaggio, jen příběh by mohl být krapet propracovanější. Každopádně fajn hra.
+18

Pět kouzelných amuletů

  • PC 80
Kouzelná pohádková adventura, která si drží styl po celou dobu hraní. Skvěle napsané dialogy spojené s krásnou kreslenou grafikou dokonale atmosféru doplní. Také se autorům poměrně solidně podařilo eliminovat známý adventurní problém nelogičnosti v puzzlech. Vzhlem k tomu, že je hra šířena jako freeware, nenacházím jediný důvod proč jí vynechat.

Pro: Atmosféra, grafika, příběh, dialogy

Proti: Pro někoho možná moc infantilní

+18

Shadow Man

  • PC 90
Skákáním, ručkováním na laně a římsách, zachytáváním se různých skal, stěn, výčnělků nebo lezením po bednách a kontejnerech se Shadow Man oháněl nesčetněkrát. Efektivním a stylovým přichycením, ať již jednou nebo oběma rukama, se posléze dolními končetinami odrazil a vyhoupl nahoru. Při ručkování přes lano se levou rukou držel a pravou se, směrem dopředu, posléze přichytl a pokračoval. Dával pozor i na různé pasti jenž ho často ohrožovaly. Později se mu dostalo i několika speciálních dovedností, které uplatňoval lezením po krvavých vodopádech, kráčením v žhnoucím uhlí nebo plaváním v lávě.

Při svém putování měl na starosti, vedle likvidace nepřátel, i sbírání duší. Nutnými k otevření mnoha bran, díky nimž si zpřístupňoval jednotlivé lokace, cenné předměty a další zbraně. Při soubojích se příliš nezapotil, neboť protivníky měl automaticky na mušce. Což ale neplatilo z perspektivy jeho očí, kdy jen stál a vlastnoručně je zaměřil. Štěstím bylo že je neskolil jen tak a musel využívat, spolu se zvyšující účinností výstřelů, i své mrštnosti a rychlosti. Jelikož potvory po pár zásazích měly sklony nabrat zpět ztracenou sílu. Dále se ShadowManovi naskytla i možnost získávat červená srdce. Po nasbírání každé stovky je v chrámu života vyměnil za, o jeden bod, zvýšenou úroveň své posmrtné energie. A jal se hledat další, celkově jich nalezl 401. Poměrně zajímavým způsobem cestoval napříč úrovněmi. Kromě obvyklého procházení sem a tam, se do kterékoli z ní i teleportoval. Prostřednictvím medvídka navolil danou lokaci a v mžiku se v ní, o pár vteřin později na save pointu, ocitl.

Respawn nepřátel pro něho nebyl žádný nepřekonatelný problém. I přes několikanásobné návraty do již dříve navštívených lokací. Zejména proto, že už většinou věděl kudy a kam jít a úroveň znal zpaměti. V rychlosti jí tedy proběhl nebo šel jinou dříve nedostupnou cestou, kde často využíval speciálních dovedností. V nejhorším případě se spoléhal na účinné střely, tudíž mu nic nebránilo se zúčastňovat soubojů s respawnovanými potvorami. Ostatně, i většina předmětů jako např. vázy a sudy bylo opět obnoveno. Takže z nich dle libosti doplňoval to co zrovna potřeboval. Na konci byl za své konání odměněn knihou stínů, v níž si prohlédl pěkné návrhy a artworky. Poté už ho čekal jen závěrečný boss, jehož po několika útrapách dal a unikl pryč. Ochuzen nebyl o pěknou a detailní grafiku, která se rozprostírala před jeho očima. V úchvatně a jedinečně navržených levelech, že nevěřil tomu kolik let už byl po smrti.

Pro: Zábava, provázanost levelů, pohyby hlavního hrdiny, ozvučení a grafika.

Proti: Mírně nezvyklé ovládání a nepřítomnost, objevených, secretů v menu. Nutnost neustále potvrzovat "ne" při otázce s uložením pozice při vypínání hry. V situaci kdy je hra normálně uložena ručně přes menu.

+18

Gothic

  • PC 100
[SPOILER: Totálně zaujatý a neobjektivní komentář.]

Gothic byl mou bránou do světa RPG. Žádné Baldur's Gate, žádné Diablo, žádné Elder Scrolls. Gothic se pro mě stal modlou herního žánru, vzorem, jenž by měla konkurence následovat.

Atmosféričtější hru nenajdete - tedy, vyjma Gothic II - a o tom to myslím celé je. Ten svět, který Piranha Bytes vytvořili, ty postavy, které do něj zasadily, ty úkoly, kterým jej vyplnily... fe-no-me-nál-ní.

A s remcáním ohledně ovládání mi každý může vlézt na záda. :)

Pro: atmosféra, atmosféra a ještě jednou atmosféra... pak také herní svět, postavy, questy, kouzelná prezentace, spoustu neotřelých nápadů

Proti: technicky nejdokonalejší hra to není

+18 +21 −3

Baldur's Gate

  • PC 100
BG přišlo v době, kdy už mě nebavilo hrát jen papírové hry na hrdiny a euforie, která na mě během hraní přišla, přetrvává skoro až do dneška. Atmosféra hry je skutečně úžasná, od prvních krůčků po Candlekeepu, přes Naskhel mines, Firewine bridge etc. až po Baldur's Gate, které je opravdu grandiozním završením celé hry. Ale i takové maličkosti, jako bylo např. setkání se šíleným Arcanistem, který po vás chtěl přinést svůj prsten šílenství z vraku na pobřeží, člověka naplnovalo pocitem skutečně žijícího světa a to pak člověka nemohlo rozházet ani to, že jste se nedostali přes 7 úrovní s vašimi postavami. Každý rok si velice rád zasednu k PC a tuto pecku si opět připomenu.
+18

Boiling Point: Road to Hell

  • PC 70
Veľmi dobrá akcia s prvkami RPG, ktorá však vo svete doplatila na občasnú prílišnú zdĺhavosť a hlavne neskutočné množstvo bugov. Naozaj, keby autori trošku dlhšie betatestovali, mohlo to byť oveľa lepšie. Jasné, pomaly vychádzali nové a nové patche a časom to už bolo v pohode, ale ten prvotný dojem to poriadne pokazilo. Levitujúce, resp. zasekávajúce sa postavy, to by nebol až taký problém, ale keď mi zmizlo auto, ktoré som si kúpil pred pár okamihmi za moje ťažko zarobené peniaze, to ma teda seriózne naštvalo. A aby som nezabudol, treba zmieniť ešte jednu chybičku na kráse - NPC charaktery, ktoré ste mali napríklad dôviesť na nejaké miesto, sa chovali neskutočne blbo. V jednej misii som mal zachrániť nejakú významnú osobnosť a keď som ju konečne našiel, tak sa rozhodla že ma nebude nasledovať. Nuž čo, skúsil som starší save a znovu som prijal misiu. Tentoraz sa osoba podujala nasledovať ma do môjho neďaleko zaparkovaného auta. Cesta, ktorá by normálne trvala asi tak 15 sekúnd, trvala 10-krát dlhšie vďaka zasekávaniu sa o rôzne stromy a skaly. Ach jaj.

Aby som však len nehanil, musím povedať, že samotná hra nie je vôbec zlá. Najväćším kladom je dozaista rozloha celého herného sveta nazvaného Reália a vôbec pocit, že na tom cca 450 km2 veľkom území sa vždy niečo deje a vy máte čo robiť na dlhé hodiny. Pozitívny je aj fakt, že sa celý svet nahráva postupne, teda na otravné loadingy môžeme zabudnúť. Príbeh síce veľmi zaujímavý nie je, ste žoldák Saul Myers, ktorý hľadá svoju stratenú dcéru, no počas svojho postupu hrou budete musieť okrem strieľania robiť aj mnoho iných vecí, aby ste si zarobili peniaze nutné na liečenie u doktora, nejakú tu muníciu či koniec koncov aj podplácanie úradníkov, aby ste sa dostali trebárs k dôležitej informácii. Potešila aj prítomnosť viacerých záujmových skúpin, pre ktoré ste plnili rôznorodé misie, ktorými ste jednu skupinu potešili, zatiaľ čo druhú výrazne naštvali.

Pro: Hrateľnosť, rozľahlosť herného územia, atmosféra, rozmanitosť misií a vôbec činností, ktoré môžete vykonať

Proti: Bugy, v dobe vydania dosť náročné na hardvér, nemastná zápletka, občasné chyby v AI

+18

Syberia

  • PC 90
Autorům se ve hře povedlo vytvořit neuvěřitelně silnou atmosféru - směs nostalgie, smutku, melancholie a ještě nečeho, co se podtónem vlní během celé hry. Spolu s nádhernou grafikou to dohromady tvoří velmi chytlavou směs, která má tendenci nepustit hráče ani po několika hodinách hraní. Rébusy jsou logické, ovládání intuitivní.... Jediné, co mi na hře vadilo, bylo zdlouhavé probíhání mnoha lokacemi, které, zvláště ke konci jednotlivých kapitoly, poměrně dost zdržovalo - člověk kvůli jednomu předmětu musel proběhnout celou dosavadní "mapu" tam a zase zpátky, což dokázalo dost nepříjemně vytrhnout z hraní.
Celkový dojem ale naprosto výborný...

Pro: Atmosféra, příběh, rébusy...

Proti: zdlouhavé probíhání lokacemi

+18

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 80
Do detailu vypilovaná řež ruku v ruce jdoucí s perfektní optimalizací a technickým zpracováním. Několik momentů si budu pamatovat ještě dlouho. Hlavně pak smrt po atomovém výbuchu v člověku zanechá nepříjemný pocit. Zamrzí jen respawn v některých částech a místy přehnaná hektičnost.
+18 +19 −1

System Shock 2

  • PC 90
Je fakt, že občas měl člověk co dělat, aby se nepodělal, ale to bylo na té hře asi nejlepší. Vzpomínám si, jak jsem měl při druhém hraní strach vylézt z té první místnosti do ostré akce. Pořád jsem se zdržoval okukováním okolí jen proto, abych nemusel vlítnout do tý hrůzy "venku". A nakonec ten šílenej počítač, kterej se mi do cesty nestavěl, ale stejně jsem z něj měl větší strach než ze zmutovaných opic, nebo všudypřítomných zombie. Vždycky, když jsem chvátal vypnout alarm, abych nezemřel pod vlnou valících se nepřátel mi bušilo srdce tak, že jsem málem dostal infarkt.
Zkoumání orgánů nepřátel mě taky moc bavilo. Nutnost vybrat nějaký ten sklad s chemikáliemi a vzít přesně to, co potřebuju mě prostě nadchla.

Pro: Atmosféra, příběh, všudypřítomný strach, výzkum nepřátelských orgánů

Proti: Občas až moc velký strach... :-)

+18 +19 −1