Společnost "The 3DO Company", známá též pouze pod názvem "3DO" byla založena roku 1991 pod názvem SMSG, Inc.(San Mateo Software Group) jedním ze spoluzakladatelů Electronic Arts- Tripem Hawkinsem se zaměřením na vývoj videoher a vlastního herního zařízení. Po neúspěchu konzole 3DO Interactive Multiplayer společnost opustila trh herních konzolí a dala se cestou producenta herního průmyslu.
Historie
Společnost, záhy po svém založení, vrhla se naplno do vývoje vlastní next-gen, CD videoherní konzole, která by byla licenčně vyráběna více výrobci; 3DO chtělo vydělávat na provizích, které by mělo z prodeje každé konzole a her pro ni určené. Konzole byla uvedena na trh v říjnu 1993, s masivní mediální a marketingovou podporou.
Samotná konzole tehdy přišla na cca $699, ale slibovaný úspěch se nedostavil. Nemalé výrobní náklady konzole a ještě větší nedostatek her předznamenaly rychlý konec, kterému nemohly zabránit ani minimální provize z výroby a vývoje her, určené pro 3DO. Společnost prodala "know-how" konzole a zaměřila se na produkční činnost.
3DO si vzalo pod svá ochranná křídla vývojářská studia Cyclone Studios, Archetype Interactive a New World Computing. Největšího úspěchu dosáhlo se sériemi Army Men - akčních her s plastovými vojáčky, Might & Magic - fantasy RPG viděno z pohledu první osoby a Heroes of Might & Magic - fantasy tahová strategie ze světa úspěšných RPG, díky kterým společnost dosáhla v druhé půlce 90. let značného komerčního úspěchu. Začátkem 90. let ještě spatřilo světlo světa zcela první 3D MMORPG: Meridian 59, které přežilo do dnešních dní díky zapálenosti některých z původních vývojářů, kteří nechtěli tuto hru nechat upadnout v zapomnění.
Vyjma dobře přijaté série High Heat Baseball a Battle Tanx, většina dalších her, které 3DO vyprodukovalo, bylo podrobováno velmi těžké kritice a zákazníci neměli zájem kupovat nové verze jejich starých her.
Po přelomu roku 2000 nastaly 3DO těžké časy. Dceřinná vývojářská studia měla čím dál více svazované ruce, hry musely být dodělány v nestihnutelných termínech, jejich kvalita prudce klesala a pro vlastní invenci nebyl prostor. 11. května 2003 přišel totální bankrot a společnost dala ochranné známky svých her k prodeji. Zakladatel společnosti - Trip Hawkins, poté založil vývojářské studio Digital Chocolate, více méně zaměřené na vývoj her pro mobilní zařízení.