Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cyclone Studios

USA
Založeno 1993, zrušeno 1999
Cyclone Studios založili v roce 1993 Helmut Kobler a Ron Little. Jejich prvním počinem byl prototyp videohry Captain Quazar, který jim zajistil kontrakt s The 3DO Company. Ta jí plánovala vydat pro svou konzoli 3DO. Díky tomu si Ron mohl v roce 1994 pronajmout menší kancelář v Redwood City (Kalifornie) a začít pracovat na nové hře - BattleSport (opět konzole 3DO, 1995). Captain Quazar vyšel nakonec až v roce 1996 a to jak pro konzole 3DO, tak i pro PC.

Na jaře 1995 si Cyclone Studios pronajímá o poznání větší kancelář v Menlo Park, ale moc dlouho zde nesetrvá. Přestože byly kritiky k obou zmíněným titulům shovívavé, prodeje vázly. Oba zakladatelé se proto rozhodli firmu odprodat svému obchodnímu partnerovi a v The 3DO Company tak vznikla stejnojmenná divize, v jejímž čele stanul právě Ron Little. V létě 1996 se přestěhovali naposled, a to do San Matea.

Společně s touto změnou se hlavní zájem Cyclone Studios přesunul z konzolí k PC. Vznikají tak dvě klíčové hry, série Uprising a Requiem: Avenging Angel (1999). Bohužel se opakuje stejný scénář jako na počátku a prodeje jsou hluboko pod očekáváním. Ke konci roku 1998 je studio postupně pohlceno mateřskou firmou a o několik měsíců později definitivně zaniká.

Jednou z věcí, která byla pro Cyclone Studios typická, byla firemní kultura. Zaměstnanci se často rekrutovali z řad čerstvých absolventů a zkušenosti s tvorbou her měli proto mizivé. Vesměs se ale jednalo o náruživé hráče s nápady a nadšením. Vyjma série Uprising byla každá z her vytvořena od základu a každý mohl přispět svým nápadem, což se pozitivně odrazilo nejen na atmosféře ve studiu, ale i v hrách samotných.

Nejlépe hodnocené hry