Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Reality Bytes

USA
Založeno 1994, zrušeno 1999
Reality Bytes byla společnost, kterou pod názvem Future Generation Software, Inc. založili v roce 1990 Jon Chait, David Chait a Jason Davis. Patřila mezi progresivní vývojáře a vydavatele, se sídlem v Cambridge, Massachusetts.

V roce 1994 se už jako Reality Bytes pokusili protlačit na přední místa poskytovatelů interaktivní počítačové zábavy, k čemuž jim měl dopomoci vlastní technologický náskok. Společnost vyvinula své proprietární 3D grafické a síťové technologie a vlastní multiplatformní nástroje. Strategie rozvoje firmy byla založena na souběžném (simultánním) vydávání jednotlivých titulů pro Windows, Macintosh a elektronické herní konzole. Jako vydavatel si k tomu vybudovala silné distribuční kanály ke všem hlavním prodejcům přes Ingram Micro, Merisel, Navarre až po American.

Ambice společnosti nebyly nijak skromné, krom využití a implementace nově vznikajících technologií, se počítalo i s úspěchem na poli online hraní. Vše v souladu s firemním heslem: "Reality Bytes is delivering tomorrow's entertainment today."

Na kontě má nakonec pouhé tři tituly, které byly navíc kritikami přijaty poměrně vlažně. Patří sem realistická akce Sensory Overload (pouze Macintosh), akčně laděná 3D arkáda Havoc a fantasy 3D akce Dark Vengeance. Přitom Havoc byl ve své době opravdu technologický unikát, takže alespoň v něčem se Reality Bytes prorazit podařilo.

Společnost ukončila činnost v roce 1999, nedlouho po posledním patchi k Dark Vengeance. Předpokládá se, že to souviselo se zánikem jejího vydavatelského partnera GT Interactive Software (byl převzat Infogrames).