Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Phoenix Arts Phoenix Arts Phoenix Arts
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Založeno 1993
Založeno 1993
Založeno 1994, zrušeno 1998
Phoenix Arts založili, po návratu z vojny, v roce 1993 Denis Černý a Jindra Tichota, se sídlem firmy v České republice (Praha). Zpočátku to byla spíše jen počítačová firma, tedy sestava a prodej PC a software na zakázku. Vydělané peníze pak investovali na dokoupení dalších věcí na muziku a animace.

Na jaře roku 1994 se pustili do výroby jejich úplně první hry. Měla to být multimediální obdoba klasické hry „Šibenice“. V té době se také poznali s Radkem Ševčíkem, který se taky rozhodl pro programování. Celou věc s Paranoiou vlastně začal on, něco se mu nelíbilo na Dune II a tak začal tvořit něco podobného. Poté, když už byl s vývojem dál, než oni s multimediální šibenicí, vykašlali se na ni a pustili se naplno do vývoje Paranoie. Po čase přibrali do týmu ještě Petra Havlíčka (grafika) a Vendelína Tůmu (hudba). Hra šla nakonec do prodeje na podzim roku 1995.

Po úspěchu prvního dílu začali pracovat na pokračování Paranoia II, které vyšlo v roce 1996. Mezi další jejich hry patří Husita vydaná v roce 1998.
Phoenix Arts založili, po návratu z vojny, v roce 1993 Denis Černý a Jindra Tichota, se sídlem firmy v České republice (Praha). Zpočátku to byla spíše jen počítačová firma, tedy sestava a prodej PC a software na zakázku. Vydělané peníze pak investovali na dokoupení dalších věcí na muziku a animace.

Na jaře roku 1994 se pustili do výroby jejich úplně první hry. Měla to být multimediální obdoba klasické hry „Šibenice“. V té době se také poznali s Radkem Ševčíkem, který se taky rozhodl pro programování. Celou věc s Paranoiou vlastně začal on, něco se mu nelíbilo na Dune II a tak začal tvořit něco podobného. Poté, když už byl s vývojem dál, než oni s multimediální šibenicí, vykašlali se na ni a pustili se naplno do vývoje Paranoie. Po čase přibrali do týmu ještě Petra Havlíčka (grafika) a Vendelína Tůmu (hudba). Hra šla nakonec do prodeje na podzim roku 1995.

Po úspěchu prvního dílu začali pracovat na pokračování Paranoia II, které vyšlo v roce 1996. Mezi další jejich hry patří Husita vydaná v roce 1998.
Pražskou společnost, známou později jako Phoenix Arts, založili po návratu z vojny v roce 1993 Denis Černý a Jindra Tichota. Zpočátku to byla spíše jen počítačová firma, tedy sestava a prodej PC a software na zakázku. Vydělané peníze pak investovali na dokoupení dalších věcí na muziku a animace. Phoenix Arts oficiálně vzniká na přelomu ledna a února 1994.

Na jaře roku 1994 se pustili do výroby jejich úplně první hry. Měla to být multimediální obdoba klasické hry „Šibenice“. V té době se také poznali s Radkem Ševčíkem, který se taky rozhodl pro programování. Celou věc s Paranoiou vlastně začal on, něco se mu nelíbilo na Dune II a tak začal tvořit něco podobného. Poté, když už byl s vývojem dál, než oni s multimediální šibenicí, vykašlali se na ni a pustili se naplno do vývoje Paranoie. Po čase přibrali do týmu ještě Petra Havlíčka (grafika) a Vendelína Tůmu (hudba). Hra šla nakonec do prodeje na podzim roku 1995.

Po úspěchu prvního dílu začali pracovat na pokračování Paranoia II, které vyšlo v roce 1996. Posledním titulem byla opět strategie, vydaná v roce 1998 pod názvem Husita. Tím de facto končí historie Phoenix Arts jako samostatného vývojáře a distributora, neboť tým se stal součástí nově vzniklého Illusion Softworks (Denis Černý je hlavním programátorem enginu LS3D).