Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ozark Softscape

USA
Založeno 1983, zrušeno 1993
Společnost Ozark Softscape založili v roce 1983 bratři Dan Bunten a Bill Bunten společně s Jimem Rushingem a Alanem Wattsonem programátory ze společnosti SSI. Hlavním tahounem studia byl vývojář Dan Bunten, který už měl za sebou vývoj několika her pro SSI. Jeho práce upoutala pozornost společnosti Electronic Arts, kteří s Ozark Softscape navázali spolupráci. Nejvýznamnějším titulem byla hned jejich první hra M.U.L.E., což byla strategická hra pro čtyři hráče vytvořená pro osmibitový počítač Atari. Hra sice neměla velké prodeje, prodalo se asi 30 tisíc kusů, nicméně se kolem ní vytvořila poměrně kultovní atmosféra a hra byla poměrně často nelegálně kopírována.

Ačkoliv Dan Bunten byl velkým propagátorem multiplayeru a předpovídal mu velkou budoucnost, jejich druhá hra byla populární singleplayerová strategie Seven Cities of Gold původně pro Atari, která se i celkem dobře prodávala, a tak na ni navázali vývojem volného pokračování Heart of Africa, tentokrát pro počítač Commodore C64. Dana Buntena ale práce na singleplayerových hrách moc nebavila, a tak přišel se zajímavým konceptem kombinace karetní a počítačové hry pro více hráčů, která vyšla pod názvem Robot Rascals v roce 1986. Bohužel nepřítomnost singleplayeru způsobila v podstatě nezájem o hru a prodeje byly velmi nízké.

O dva roky později pak Ozark Softscape posunuli multiplayer o další level, když vydali realtimovou strategii pro více hráčů Modern Wars. Ta se ovšem už nehrála u jednoho počítače, ale vyžadovala spojení dvou počítačů přes modem. Modern Wars je považovaná za jednu z prvních, ne-li vůbec první hru, která takovou technologii pro své hraní vyžadovala. Bohužel málokdo takový hardware v té době vlastnil, takže ani Modern Wars nezaznamenala velký komerční úspěch.

Po vydání Modern Wars ukončilo studio Ozark Softscape spolupráci s Electronic Arts. Kromě neuspokojivých prodejů byly dalším důvodem rozchodu i rozdílné názory na portování her pro cartridgové systémy firmy Nintendo, což se Electronic Arts moc nezamlouvalo. Ozark Softscape navázalo spolupráci s vydavatelstvím MicroProse, pro které vydalo dvě strategické hry Command HQ a Global Conquest, což byla první síťová hra určená pro 4 hráče od velkého vydavatele.

V roce 1993 studio pracovalo na portu jejich první hry M.U.L.E. pro konzoli Mega Drive/Genesis, nicméně Sega tlačila studio do úprav, se kterým Dan Bunton nesouhlasil a nakonec došlo ke zrušení tohoto projektu. Zároveň Dan Bunton prožíval i těžké období v osobním životě a po třetím neúspěšném manželství se odhodlal k chirurgické změně pohlaví a od roku 1993 je pak znám jako Danielle Bunten Berry. Nicméně studio v tomto roce ukončilo svou činnost.

Po rozpadu společnosti se Danielle Bunten Berry podílela ještě na multiplayerové hře pro osm hráčů Warsport vydané v roce 1997. Krátce poté jí ale byla diagnostikovaná rakovina plic a Danielle Bunton Berry své nemoci podlehla 3. července 1998. Krátce před smrtí jí asociace Computer Game Developers udělila ocenění za celoživotní přínos ke hrám a v roce 2007 byla posmrtně uvedena do Síně slávy Academy of Interactive Arts and Science.