Bug-Byte Software byl založený roku 1980 dvěma spolužáky z Oxfordu, a to Tonym Badenem a Tonym Milnerem. Jedná se o jednu z prvních společností, která vyvíjela videohry pro 8bitové počítače na počátku 80. let. Převážně vytvářel hry pro ZX Spectrum a pro Commodore 64.
Studio vzniklo v Liverpoolu v Mulberry House a tím pomohlo založení dalších vývojářů v této oblasti. V roce 1983 je totiž opustil programátor Eugene Evans společně s dalšími dvěma pracovníky a založili společnost Imagine Software. O něco později odchází také vývojář na volné noze Matthew Smith a přidal se k Software Projects.
V roce 1985, kdy studio mělo za sebou neúspěšnou prodejní sezónu a také je ovlivnil krach videoherního průmyslu z roku 1983, Bug-Byte Software vstoupili do dobrovolné likvidace, jejich práva na hry a značky koupila společnost Argus Press. Ta pokračovala s vydáváním her a softwaru pod jménem Bug-Byte a nakonec se roku 1987 stala společností Grandslam Interactive.