Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Prince of Persia: The Forgotten Sands

  • PC 80
Ač se to může vzhledem k množství výtek jež ke hře mám zvláštní tak je pro mě POP Forgotten Sands asi nejlepší skákačka jakou jsem kdy hrál,prostředí příběh a souboje byli pravda vcelku nezajímavé-neoriginální, ale samotné skákací části,jež jsou ve skákačkách/POP hrách tím nejdůležitějším aspektem, byly zpracovány naprosto parádně a to především díky nutnosti využívání všemožných schopností jako zmrazování vodních sloupů,zastavování času apod.Hře bych nejprve vytkl to, že důvodem jejího vzniku byla patrně pouze premiéra stejnojméného filmu od Jerryho Bruckheimera na jejímž úspěchu (který ale stejnak nepřišel) se chtěla hra svézt ,mezi problémy jež Forgotten sands má je pro mě tedy například. nemastný neslaný příběh, jež by se měl údajně odehrávat mezi prvním a druhým dílem pískové trilogie,celé toto příběhové zasazení však působí nepatřičně a divně.Další slabina hry se týká jejího zasazení ,vzhled a atmosféra prostředí působí dojmem recyklace již mnoho let staré Prince of Persia Sands of time a to až do takové míry že jsem měl chvilkami pocit jako bych spíše než pokračování hrál jakýsi remake výše zmíněné hry.Přesto však hru z oblasti šedi a průměru kam by jinak vzhledem ke kvalitě zpracování mnoha jejích herních prvků spadala vytahují neuvěřitelně zábavné a svižné skákací pasáže a mechanizmy díky nimž jsem se u hry bavil tak jako ještě v žádné jiné skákčce v minulosti.

Pro: Skákací pasáže , využívání schopností jako zmrazování vody apod.

Proti: Příběh , absence nějaké originality , do značné míry recyklace předchozích dílů , průmerné zpracování soubojů

+13

Risen 2: Dark Waters

  • PC 85
Na tuto hru jsem se jakožto dlouholetý fanoušek vývojářského studia Piranha bites a jejich her velmi těšil a v koutku duše doufal že by se s ní studio mohlo studio vrátit ke kvalitě jež nesly první dva díly gothicu.Na kolik se mé sny vyplnily je však otázka.

Nejprve co se kladů týče,vypíchnout bych chtěl především perfektně vystihnutou pirátsko-kolonizačně-novověkou atmosféru.Velmi líbivou grafiku,a u Phirana Bites již tradičně do detailu zpracovaný a rozsáhlý svět.Zvláštěpak schopnost vytvářet poutavé herní prostředí a vyvolat dobrou iluzi reálného světa je jedna z nějvětších předností PB.

Kde má však hra zásadní problém je zpracování soubojového systému
jež je zpracován naprosto zoufale,což je pro hru jež má být akční rpg a kde je tedy akce jeden z klíčových herních prvků poměrně problém,soubojový systém v druhém risenu je ukrutně špatný,zamrzí to o to víc když si člověk uvědomí že zrovna souboje bylo něco co bylo v předchozích Piranha bytes hrách zvládnuto velmi dobře,především soubojový systém v prvních 2 gothicích byl super a i ten všemi proklínaný gothic 3 měl stále výrazně lepší soubojový systém než konkurence.Kdyby udělali copy and past soubojového systému z prvního risenu udělali by lépe.

Co bych hře ještě vytknul je ani ne tak příběh jako spíš jeho prezentaci.resp. to že mnoho ve hře načatých témat je nedořešeno.Jak je to s hrdinovo páskou přes oko?Jaké jsou přesně mařiny motivace atd.
Zbytek už jsou jen drobnosti jako chvilkami trochu rozporuplný dabing,prkené animace nebo občasné problémy AI.
Možná mě také trochu zamrzelo že v některých aspektech je hra oproti jejím předchůdcům (na mysli mám hlavně první dva díly serie gothic) krokem zpět,je to např. méně propracované chování a animace zvířat(již nejdou „vylákat“ ze smečky
V noci nespí atd.),horší minihra u páčení zámků či nemožnost plavat atd.
Přesto jsem se ale u hry velmi dobře bavil a v mnoha ohledech mým nemalým očekáváním dostála,bohužel však v aspektech kde jsem si myslel že bude hra jistá v kramflecí selhala-souboje.I tak bych ve svém osobním pomyslném žebříčku Piranha bites her zařadil risen 2 na 3. místo hned za První a druhý gothic(+datadisk).

Pro: Svět,atmosféra,grafika,npc

Proti: Soubojový systém

+13 +14 −1