Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
programátor MS Dynamics NAV / Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Might and Magic III: Isles of Terra

  • PC 90
Pokud druhý díl série znamenal evoluci v podstatě jen v grafickém kabátku, přičemž vše ostatní zůstalo zachováno, tak u třetího dílu došlo k malé "revoluci". John van Caneghem přinesl fanouškům cRPG her tak trochu jiný Might and Magic. Krabice s hrou doslova nabobtnala a konečně dostála svému označení "bigbox". Součástí bigboxů od prvního dílu je nádherně ilustrovaná mapa herního světa, které tentokrát dávala tušit, že prim bude hrát cestování po ostrovech. Ilustrované mapy dodnes považuji u série Might and Magic ze jejich "trademark" a asi není náhoda, že mapa ze 4.dílu série se dostala i na celou dvoustránku knihy The CRPG Book. Ony totiž slouží nejen k orientaci v herním světě, ale zároveň jsou skvělou pozvánku na úžasné dobrodružství.

Třetí díl přichází s grafikou, která především ve venkovních lokací exceluje. Zpracování divočiny, pouště, Ohnivého ostrova, zimní krajiny nebo hradů mě nadchlo. Jedná se o další posun oproti předchozím dílům a velké body navíc. Hratelnost navíc zůstala stejná jako v předchozích dílech. Tedy volný pohyb po celém světě, kde hráče limitují buď malé zkušenosti postav anebo neznalost odpovědi na některé hádanky či absence klíče k odemčení vstupních dveří. A že toho k prozkoumání je! Přestože ve třetím díle odpadá nutnost mapovat sektory (automapa funguje dostatečně), tak prozkoumání všech sektorů, dungeonů a hradů zabere desítky hodin. K poctivému dohrání navíc budete potřebovat navštívit téměř vše, protože na některé hádanky naleznete nápovědu třeba na druhém konci mapy. Hádanky byly všudypřítomné v sérii od prvního dílu a tentokrát si na nich dali autoři záležet. Některé jsou opravdu vypečené a jejich rozluštění vyžaduje trochu více času i trápení šedé kůry mozkové.

Příběh je nastíněn v manuálu a ve hře je spíše upozaděn. Hledání Sheltema ale stále je napínavé a pěkně graduje ve sci-fi závěrečné části. Každý sektor, každý dungeon má svou malou historii, kterou je možné si kdykoliv zobrazit. Pro mě to byla příjemná novinka tohoto dílu.

Dostávám se k obtížnosti hry. Tady došlo asi k největší změně. Dovedu si představit, že někteří hráči, kteří první dva díly hráli před třetím dílem, si po prvních soubojích připadali trochu nesví. I přesto, že byl zachován tahový režim, byl soubojový systém výrazně zjednodušen. Nečekají zde hordy nepřátel (ve druhém díle nebyla výjimka, že v některý skupinách byly desítky nepřátel), střílet může kdokoliv, kdo má střelnou zbraň, není už téměř vůbec důležité umístění postav v družině a obecně není nutné už moc taktizovat. Až na pár výjimek zde nevyskakují naprosto přestřelené skupinky, proti nimž nepřežijete ani jedno kolo. K velké obtížnosti předchozích dílů patřil krutý systém ukládání hry pouze v pěti místech celé hry. Třetí díl přichází s možností ukládat kdekoliv a kdykoliv (mimo soubojů). Možná, že ti, kdo mě znají, si myslí, že toto zjednodušení a snížení obtížnosti, pokládám za devalvaci hry. Já si to ale nemyslím. Ono to totiž hře prospělo! Značně to snížilo herní dobu a odpadlo někdy otravné grindování a hra prostě odsýpá. Navíc i zde jsou stále některá unikátní monstra legendární a jejich zdolání vyžaduje velký počet zkušeností, takže o výzvy hráč nepřijde.

Bohužel přetrval problém s identifikací předmětů. Získané informace o předmětech je stále nutné si evidovat někde jinde. To je pro mě asi největší zápor hry společně s trochu jednotvárně vykreslenými dungeony, které ale zase přináší odlišné hádanky včetně těch prostorových.

Celkově se jedná o monumentální dobrodružství po exotických ostrovech Velkého moře s možností setkat se s legendárním Corakem, získat bohatství, které střeží drak, dostat se na zdánlivě nedostupný Ohnivý ostrov (a přežít déle, jak pár minut!), neusnout zimním spánkem v Mutant Mountains při hledání hradu Dragontooth...Je toho opravdu spousta, co hra nabízí! A tak už jen závěrečné pozvání, které si vypůjčím ze zadní strany krabice:
Terra awaits you...
+26