Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Prey

  • PC 80
Pro mě osobně asi největší překvapení za poslední herní rok, chvílemi jsem dokonce uvažoval o maximálním hodnocení, ale tato úvaha postupně přešla a Prey zakotvila na i tak krásných 80%. Vysvětlím proč.
Jedná se v podstatě jen o koridorovou střílečku, postavenou na id Tech 4 enginu (Doom 3, Quake 4, Enemy Territory: Quake Wars atd..) a hozenou do sci-fi hávu. Zatím nic nového, ale..
Jakoby se autoři snažili být originální za každou cenu a v každé lokaci na vás vybalili ještě něco navíc. Dveře si otevíráte rukou, která jde doopravdy vidět nebo pařátem, který jste získali z mrtvého protivníka, zbraně jsou kompletně předělány do mimozemského vzhledu, i když se vlastně stále jedná o variace na staré známé brokovnice, raketomety a granátomety. Výjimkou je pouze zbraň, kterou lze dobíjet ze speciálních stojanů různými druhy střeliva, ta se mi zamlouvala nejvíce, nicméně zásobník byl zase vystřílen během pár vteřin.
Poté na řadu přichází hrátky s gravitací, portály a s mými oblíbenými gravitačními pásy. Toto všechno je zpracováno skvěle, také bych řekl, že bez jediné chyby a především, pro průměrně inteligentního člověka zcela pochopitelně. Originální nápady ale ještě zdaleka nekončí!
Časem usednete do exoskeletonových vozítek, která jsou kupodivu opravdu celkem zábavná, při postupu příběhem dále budete využívat svou duševní část, při smrti pomocí šípů ulovíte pár duchů a ocitáte se znovu ve hře, která disponuje funkcí autosave, tudíž absolutně netuším, proč je zde volba manuálního ukládání a nahrávání pozice. Příběh někomu může připadat možná hloupý, mě ale bavil od začátku až do konce, vše bylo ve správný čas vysvětleno a neobešel se bez jednoho zajímavého zvratu (proměna a smrt Jen). Nebýt, s odpuštěním, debilního českého dabingu, hru bych si určitě užil ještě o něco více.
Vrátím se teď na začátek svého komentáře a zeptám se, když je hra tedy hezká, zábavná, originální a bez vážných chyb, co je špatně? Proč ne plné hodnocení? Protože po zhruba třech hodinách hraní začne být lehce nudná díky svému stereotypu. Což možná na první pohled nedává kvůli všemu výše uvedenému smysl, ale je třeba si uvědomit, že ačkoliv se autoři snažili vybalovat každých pět minut něco jiného (po "střílecí" místnosti následovala místnost "logická" a po logické zase "vozítková), jedinými dvěma možnostmi řešení oněch situací bylo buď zmáčknutí tlačítka nebo vystřelení ze zbraně. Nic víc. Takže tímto zcela odpadlo jakékoliv uvažování při řešení logických situací a vy jste věděli dopředu, jak postupovat v místnosti, do které jste právě vstoupili a ani se ještě nestačili rozhlédnout.
Celkem škoda. Ale i tak mohu tuto hru vřele doporučit všem, kteří ještě neměli tu čest s ne zrovna moc sympatickým indiánem Tommym.

Pro: grafika, originální nápady, zbraně, příběh, exoskeletonová vozítka

Proti: stereotyp, nelze zemřít, český dabing

+29