Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >

Transistor

  • PC 85
Tahle hra by se klidně mohla jmenovat Bastion 2: Cyberpunk.
Herní svět je tu zase krásně atmosféricky zpracován, a i když je prostředí jiné, futuristické, zase je to svět který spěje ke konci. Podobně jako v Bastionu je tu hlavní postava osamocená a dokonce i pohyb po celkem úzkých koridorech je tu podobný.
Soubojový systém opět stojí na řadě schopností, které se spolu dají kombinovat skoro do nekonečna, jenom přibyl takový pseoudotahový prvek, spíš něco jako zastavení času, kdy můžete naplánovat několik akcí dopředu. Celkově souboje baví cca těch 10 hodin co hra zabere, ale potom omrzí, za což může z velké části i celkem omezený počet nepřátel.
Hezky je vyřešeno právě experimentování s různými kombinacemi schopností, kdy mimo různé challenge, které k tomu nutí přímo (opět podobné jak v Bastionu), má hráč možnost za různá využití jednotlivých schopností odemykat střípky informací o herním světě a jeho příběhu.
Příběh a jeho výprava je zase asi to nejlepší ze hry. Zase podobně jako u Bastionu není úplně jasné o co jde, ale má to atmosféru a takovou zvláštní naléhavost.
Trochu mě zklamala hudba, kde jsem byl už z traileru natěšený, ale nakonec tam moc výrazných skladeb nebylo. Jako podkreslení je to fajn, ale čekal jsem trochu víc.
Celkově mi hra jako fanouškovi Bastionu dala co jsem čekal - atmosférický zážitek se zajímavými souboji a příběhem. Oproti Bastionu to ale v podstatě nepřináší nic nového, v podstatě všechny herní mechanismy jsou tu nějakým způsobem okopírované (souboje, vlastní místečko, challenge, výprava, svět, design úrovní atd.) a to ne vždy líp (třeba ty souboje).
Je dobře že to má jen cca těch 10 hodin, kdy je co objevovat jak po stránce herního světa, tak odemykání nových schopností atd. a je to doopravdy zábava a super zážitek. Hra nabízí i možnost projít příběh znova s tím, že člověk pokračuje dál od získané úrovně, ale vzhledem k tomu, že je to koridor jak vyšitý a v podstatě není co objevovat (nemluvě o tom, že když dosáhnete vyšších úrovní a zjistíte co a jak, jsou souboje až moc snadné), tak už to skoro vůbec není zábava.

Pro: je to jako Bastion

Proti: je to moc jako Bastion

+18

The Banner Saga

  • PC 90
Krásná hra ve které záleží na každém rozhodnutí.
V drsném rozpadajícím se severském světě musíte bojovat o přežití vás i vaší družiny, což obnáší jak obstarávání potravy, rozhodování konfliktů, tak především boje s nepřáteli.
Nemožnost hru ukládat a loadovat vede k tomu, že musíte nést následky svých rozhodnutí, které mohou vést například ke smrti některého z členů družiny, kteří dokážou přirůst k srdci i po několika krátkých rozhovorech.
Nejvíc se mi na hře líbila atmosféra nehostinného severu, která je vybudována právě tím že hra staví hráče k zodpovědnosti za celou družinu, což může být někdy pořádně drsné. Atmosféru podtrhuje krásná kreslená grafika a hudební doprovod, které dohromady dělají z putování zasněženými horami umělecký zážitek.
Bojový systém je taktická lahůdka o které se zmiňují všichni, takže o tom se rozepisovat nebudu.
Jedinou věcí, která mi připadala trochu nedotažená, byl okrajový prvek hromadných bojů, který vypíše počet členů vlastní družiny a počet nepřátel a hráč podle něj volí strategii. Nikdy se mi ale nestalo, že by bylo členů mé družiny méně než nepřátel a nebylo úplně jasné jaký má volba strategie dopad na výsledek bitvy. Kdyby tohle bylo zvládnuto o něco lépe, pak by mělo i větší smysl balancovat mezi počtem členů družiny a zásobami. Takhle vyhrávaly zásoby, ale v podstatě se nic moc nestalo, ani když se začala družina ztenčovat v důsledku jejich nedostatku.
Doufám, že tenhle prvek bude dotažen k dokonalosti v dalším díle trilogie a že se ho dočkáme co nejdřív.

Pro: na rozhodnutích záleží, výtvarný styl, hudba, soubojový systém, atmosféra

Proti: není na plno využit potenciál správy družiny

+18